Doom Eternals andra uppdatering nära förestående

Robot
Doom Eternals andra uppdatering nära förestående

Kommer i veckan - ny torment-karta med jump pads

#doom-eternal, #uppdatering-2


Medlem

Gillade inte Eternal alls like mycket som förra Doom. De ändrade på alldeles för mycket.

Det sämsta är ju att ammo tar slut hur snabbt som helst.
Sen så känns alla vapen också svaga eftersom dom kör med något system där fiender är svaga mot ett vapen men kan motstå hur många skott som helst från allt annat.
Det leder till att alla vapen känns mycket svagare än hur det var i förra spelet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Skall man göra en shooter skall man se till att det finns ammo så det blir en shooter.
Hur var utvecklarsamtalen när dom gjorde spelet.
Hade dom ett gäng batiktanter som experter eller.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

fan va detta spel sög alltså, för mycket plattforms elements super mario hoppande.... jösses vad gick fel efter 2016 undrar man att det tog dom nästan 4 år kränga ut denna smörja får jag inte ihop..... tillbaka till rötterna!

Medlem

Gillade verkligen Doom Eternal. De tog det bästa från Doom (2016) och ändrade. För att få till en riktig uppföljare bör man ändra på saker. Jag gillade det extra flåset som blev när man måste "dräpa" fienderna på bästa sätt för att få mer ammo/armour/health ! Det är bra att utvecklare testar nåt nytt. Några fåtal hopp-moment var irriterande, håller med; men 99% av platforms-momenten var enkla och gav en lite annan nyans av skjutandet jämfört med alla andra FPS.

Vad jag dock saknar är custom maps, dvs hemmagjorda levels som användare gjort (nu snackar jag single player). Förr gav de ut map-editors till Doom och Quake, och användare skapade extremt coola och bra levels. Varför gör de inte det nu? Det förlänger ju bara upplevelsen!? Det är ju inte så att dessa skulle konkurrera ut deras egna levels eller kommande single player-DLC ändå...

Medlem

Gillar DOOM 2016 skarpt. Mycket bra flyt och härligt köttande med go känsla i mer eller mindre alla vapen.

Har inte spelat Eternal, är lite rädd då det mesta jag har läst är klagomål. Tror dock samtidigt att det är förändringar som kommer att passa mig bra, utöver plattformshoppandet.

Är kluven så väntar på riktigt lågt pris innan köp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Gillar DOOM 2016 skarpt. Mycket bra flyt och härligt köttande med go känsla i mer eller mindre alla vapen.

Har inte spelat Eternal, är lite rädd då det mesta jag har läst är klagomål. Tror dock samtidigt att det är förändringar som kommer att passa mig bra, utöver plattformshoppandet.

Är kluven så väntar på riktigt lågt pris innan köp.

Rekommenderar köp! De flesta platforms-element är supersimpla och kräver inget; de flesta striders platformande är att "klättra /hoppa upp på en platform", inget svårare än så. Finns ett fåtal irriterande hopp-partier, men de klaras av efter några gånger. Om du gillar köttande, så är detta ett givet köp!

Medlem
Skrivet av aasecond:

Rekommenderar köp! De flesta platforms-element är supersimpla och kräver inget; de flesta striders platformande är att "klättra /hoppa upp på en platform", inget svårare än så. Finns ett fåtal irriterande hopp-partier, men de klaras av efter några gånger. Om du gillar köttande, så är detta ett givet köp!

Tack svar! Genast börjar det att pirra i köptarmen

Ska ta Platinum i Spiderman, efter det så blir det nog Eternal.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

SoL
Medlem

Ännu en ”stor” uppdatering men fortfarande ingen ny master level? Står att man ska komma tillbaka ofta för att se om det kommit nån ny master level, men såhär 3 månader senare har dom inte ens hintat om en ny level..

1
Skriv svar