Om ni fick spela ett spel som om det var för första gången

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jävligt sant. Satan vad bra det var när det kom. Satt 16 timmar i sträck...

Medlem

Horizon Zero Dawn

Medlem

Star Wars Galaxies när det kom <3

Medlem

Baldurs Gate 2 !

Medlem

A hat in time 🙂

Medlem

Super Metroid helt klart.

Medlem

Doom 1! Kommer aldrig glömma dagen när jag fick se det på en polares 25mhz 486a och grafiken som gjorde att jag sålde min(själ?) älskade Amiga, krängde alla Datormagazin och annat Amigarelaterat och skaffade en "dubbelt" så snabb PC(50mhz sx2) som polaren

Och sedan den dagen har jag lirat Doom 1 o 2 årligen! Men att få kunna uppleva samma känsla som den dagen 93-94 någon gång. Mumma!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

World of Warcraft är nog det spel som mest definerat mig genom alla år. Det var en total gamechanger att kunna röra sig fritt i den värld man bara sett glimtar av i strategiserien.
Första stegen in i Orgrimmar, eller att få kliva in i Ironforge är minnen som kommer sitta hela livet.

Super Mario 64 är också ett av mina allra käraste minnen. Kommer ihåg den lördagen när kompisen hade fått ett Nintendo 64 i present, tog med det hem till mig och vi satt och spelade hela dagen.

Skyrim med sin öppna värld, drakar och ofantliga mängder grottor och ruiner att utforska.

Måste ändå säga Warcraft: Reign of Chaos också. Att få uppleva det spelet igen utan att veta någonting om det hade varit drömmen. Naiviteten i de första uppdragen när man springer runt och räddar bybor från ett pack med gnolls eller en murloc-attack. Hade ingen aning om vad jag hade i händerna när jag hade köpt det, men det blev den spelserie och spelvärld som kom att sluka hela 00-talet för min del, och som fortsatt gör mig lika hoppfull inför varje expansion som ska släppas till WoW.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

BF2142 - magiskt
CnC Generals + DLC etc - Fantastiskt
BF2 - (❤️Littlebird)
BF3 - oslagbart spelbart
BF4 - TROTS ospelbar nätkod
BFBC2 - fulländat

[Bubblare HL Alyx som jag bara startat hittills]

Medlem

No Man’s Sky vid release
Har nog aldrig haft en bättre spelupplevelse när det släpptes. Satt 10h/dag första veckan.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skriv svar