Gratis GTA V lockade tiotals miljoner till Epic Games Store

Robot
Gratis GTA V lockade tiotals miljoner till Epic Games Store
Medlem

Frågan är ju sedan om dessa tiotals miljoner sedan spenderar pengar i epic games store. Det är nog ingen vågad gissning att de flesta inte gör det utan bara är där för gratis. Så räknar man intäkter så kan man inte utgå från att det går bra baserat på GTA V.

Redaktör
Skrivet av Aletheides:

Frågan är ju sedan om dessa tiotals miljoner sedan spenderar pengar i epic games store. Det är nog ingen vågad gissning att de flesta inte gör det utan bara är där för gratis. Så räknar man intäkter så kan man inte utgå från att det går bra baserat på GTA V.

Det går bra besöksmässigt. Ekonomiskt är okänt, men det lär kosta.


signatur
Inaktiv

Är inte GTAV det näst mest sålda spelet efter Minecraft? Bara tänker att det kan ju inte vara jättemånga som har ett spelintresse som inte har spelat GTAV på dagens konsoler, föregående generations konsoler alternativt PC pre Epic Games Store.

Förstår inte hur det kan vara så stort fortfarande bara. Personligen tycker jag nog att det är ett av de sämre spelen i serien men sen spelar inte jag GTA Online heller förvisso.

Slut på dagens fundering!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Är inte GTAV det näst mest sålda spelet efter Minecraft? Bara tänker att det kan ju inte vara jättemånga som har ett spelintresse som inte har spelat GTAV på dagens konsoler, föregående generations konsoler alternativt PC pre Epic Games Store.

Förstår inte hur det kan vara så stort fortfarande bara. Personligen tycker jag nog att det är ett av de sämre spelen i serien men sen spelar inte jag GTA Online heller förvisso.

Slut på dagens fundering!

Nya spelare som växer upp.
GTA har ju lite av att vara det "häftiga" bland kids, som alla inte får spela heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Fattar verkligen mig inte på hur detta spel fortfarande kan locka spelare och även fortfarande sälja? Menar har inte alla redan minst två kopior av det?

Själv har jag det både till 360 och Xbox One. Inte direkt som jag har behov av att skaffa det på PC eller PS4...eller något annat format heller för den delen, även om det är gratis?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag är inte förvånad, GTA-serien är helt enorm globalt sett. Så att det också finns många eftersläntrare (måhända med sämre ekonomier än gemene man i Sverige) känns helt naturligt.

Medlem

Dom lockades till gratisspel
Inte själva plattformen
Lite skillnad där
Men meningen med alla gratisspel är att få upp användarsiffrorna


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nya spelare som växer upp.
GTA har ju lite av att vara det "häftiga" bland kids, som alla inte får spela heller.

Nej det har inte varit det sedan 90-talet. Du är ju helt ute och cyklar. Snarare är det Fortnite och Roblox som de yngre spelar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nej det har inte varit det sedan 90-talet. Du är ju helt ute och cyklar. Snarare är det Fortnite och Roblox som de yngre spelar.

Haha
Nu är det du som är ute och cyklar.
Roblox och fortnite jag visst men även GTA.
Har du egna kids i åldrarna så du har bättre koll?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nya spelare som växer upp.
GTA har ju lite av att vara det "häftiga" bland kids, som alla inte får spela heller.

Skrivet av Kleptoman:

Nej det har inte varit det sedan 90-talet. Du är ju helt ute och cyklar. Snarare är det Fortnite och Roblox som de yngre spelar.

Visst var GTA/London och GTA 2 häftiga bland kids men inte så häftiga som GTA 3 (2001) och senare.
_________

Jag skaffade Epic för GTA V trots att jag äger det till PS3 och PS4. Ville testa VR.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Haha
Nu är det du som är ute och cyklar.
Roblox och fortnite jag visst men även GTA.
Har du egna kids i åldrarna så du har bättre koll?

Hade en bunt knods med under midsommar, allt från 5-12, en hel del av de äldre satt och spelate GTA San Andreas på sina paddor. De kör sp klart även fjortnight osv. Men tror säkerligen GTAV hägrar för många av dem, men det lär nog dröja ett tag skulle jag tro.

Medlem

använder det inte direkt, men har det installerat och går in å kollar på varje gratisspel. köpt ett spel bara totalt och det är satisfactory, för att kunna använda 100kronors kupongen


signatur

//monster

ELF
Medlem

Utöver UT som jag skaffade innan det hette Store, så använder jag det bara för gratis spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Frågan är ju sedan om dessa tiotals miljoner sedan spenderar pengar i epic games store. Det är nog ingen vågad gissning att de flesta inte gör det utan bara är där för gratis. Så räknar man intäkter så kan man inte utgå från att det går bra baserat på GTA V.

Så är det nog. Jag har 6st spel hos Epic. Men det är bara Metro Exodus, jag betalat för.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av deezel:

Hade en bunt knods med under midsommar, allt från 5-12, en hel del av de äldre satt och spelate GTA San Andreas på sina paddor. De kör sp klart även fjortnight osv. Men tror säkerligen GTAV hägrar för många av dem, men det lär nog dröja ett tag skulle jag tro.

Fjortnight... 🤦‍♂️

Medlem

Kan inte folk avstå från GTA V?? Vi kommer aldrig få ett GTA VI sålänge folk köper deras jävla sharkcards och spel på varje konsol..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Kan inte folk avstå från GTA V?? Vi kommer aldrig få ett GTA VI sålänge folk köper deras jävla sharkcards och spel på varje konsol..

Du fick en "1Up" av mig men du kanske borde redigera bort "GTA Online" på din undre signatur skrift. Annars håller jag med dig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Du fick en "1Up" av mig men du kanske borde redigera bort "GTA Online" på din undre signatur skrift. Annars håller jag med dig.

Alltså nu är jag bara gubbgrinig men du kanske skulle redigera bort största delen av din signatur.

Medlem

Pengarna rullar in! Glad för Epic, bra med konkurans. Själv har jag köpt 4-5 spel hittills. Och fått typ 60 st. 🙂✌️

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Alltså nu är jag bara gubbgrinig men du kanske skulle redigera bort största delen av din signatur.

Klankar du ner på mitt fina klotter. hehe

Skämt o sido så har jag alltid gillat o pilla med profiler med info o statistik.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Du fick en "1Up" av mig men du kanske borde redigera bort "GTA Online" på din undre signatur skrift. Annars håller jag med dig.

Well, jag har enbart köpt spelet 2 gånger! Vilket såklart är en gång för mycket... Men jag köper inga sharkcards åtminstone!! Det är fortfarande bra tidsfördriv emellanåt. Men ja, tror du vi kan starta ett globalt movement som går ut på att strejka från GTAV/GTAO i en månad?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Well, jag har enbart köpt spelet 2 gånger! Vilket såklart är en gång för mycket... Men jag köper inga sharkcards åtminstone!! Det är fortfarande bra tidsfördriv emellanåt. Men ja, tror du vi kan starta ett globalt movement som går ut på att strejka från GTAV/GTAO i en månad?

Hehe, ja det vore något det.

Har köpt spelet 4 gånger vilket är insane in the brain. 1 ex på PS3, 1 ex på PS4, 1 ex på R* Social Club, 1 ex på Steam. Sedan har jag ett 5e gratis ex via EPiC. Har bara lirat single player dock. Längtar så otroligt mycket till ett nytt fräscht GTA 6. GTA 5 är helt sönderspelat. Kan varje kvadratmeter av kartan..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Mycket bra.

Steam/origins/bla bla, blir bättre mycket snabbt tack vare detta. De rikaste och mäktigaste arbetar febrilt just nu för att vinna våra pengar.

Underbart.

Tack Epic.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Steam är som Myspace var när Facebook kom.


signatur

IDKFA

Medlem

Jag har nog de flesta av dessa olika spel-levrantörer och jag har inte så mycket att klaga på mer än att steamspel inte fungerar längre på grund av att andra har dom på sina sidor.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

De tjänar pengar på DLC som folk köper till spelen de fått "gratis". Spelen är ju oftast ett par år gamla och de förlorar inte speciellt mycket på den uteblivna försäljningen av dessa spel. Ett genidrag, helt enkelt, och en win-win för alla oss som nöjer sig med grundspelet i de flesta fall.

Medlem

Jag plockar de allra flesta gratisspel men har än så länge bara köpt Anno 1800 som var på kampanj och jag hade 100-kronorskupong.

Och så spelar jag spelet i sig på Uplay 🙂

Medlem

Intressant ändå, för jag såg ingen reklam om att spelet var gratis först det var förbi. Hade varit intressant att se om spelet funkat på min bärbara dator.

Sedan är det väldigt tröttsamt att man måste ha steam, orgins och nu Epic Games för att kunna köpa vissa spel.

1
Skriv svar