PS4 med hörlurar. Högre volym & bättre kvalité?

Medlem
PS4 med hörlurar. Högre volym & bättre kvalité?

Hej!

Finns det ljudkort eller dylikt som funkar till PS4? Har hörlurar sennheiser 599 som skulle behöva lite kraft + tycker att volymen är lite låg när jag spelar med hörlurarna kopplat direkt till kontrollen. Kanske nån volymdosa som går att koppla via usb och sedan hörlurar? Tack för tips!

Medlem

Sound BlasterX G6 kör jag med ibland. Kan driva upp till 600ohm om jag inte minns fel, samt att den har stöd för surroundljud


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Sound BlasterX G6 kör jag med ibland. Kan driva upp till 600ohm om jag inte minns fel, samt att den har stöd för surroundljud

Tack för svar! Den verkar bra men lite högt i pris om den endast ska användas för PS4! Ska nog köra på en hdmi ljud konverterare, kostar runt 300 kr! Hoppas ljudet blir lite högre då i alla fall mer tips mottages gärna!

Låter ju märkligt att du tycker att det är för lågt ljud. Använder själv endast vanliga simpla hörlurar som jag fick med telefonen och tycker det fungerar bra. Om du håller in PS-knappen så du kommer till snabbmenyn och där väljer Ljud/enheter - Volymkontroll (hörlurar) vad har du inställt det på där?
Kan själv inte höja mycket över halva stapeln för att ljudet ska bli alldeles för högt.

1
Skriv svar