Facebook/Oculus köper The Order: 1886-studion Ready at Dawn

Robot
Facebook/Oculus köper The Order: 1886-studion Ready at Dawn
Medlem

Vad tråkigt då jag var en av få som gillade 1886 och såg fram emot en uppföljare till ps5.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Vad tråkigt då jag var en av få som gillade 1886 och såg fram emot en uppföljare till ps5.

Samma här.

Medlem

Skitbra tycker jag, Echoserien är bland det bästa som finns till VR IMO.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Quake-konnässsör

Rest in peace

Medlem
Skrivet av almblad:

Rest in peace

Knappast
Nån uppföljare till The order 1886 har det aldrig varit talan om.
Ready at Dawn håller på att jobbar med "converteringen" av Echo Arena till Oculus Quest och så klart Lone Echo 2.
Dom har nog visat att det är VR-spel dom ska jobba med


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Arzei:

Skitbra tycker jag, Echoserien är bland det bästa som finns till VR IMO.

Det är väl inte jättebra att det antagligen blir låst till Oculus?
För mig är det nog rätt dåligt eftersom att jag är mest intresserad av premium VR.

Lite tråkig utveckling inom VR eftersom att det finns tre stora plattformar som är typ låsta och dom har alla sina nackdelar och fördelar. Det går inte bara köpa en dyrare plattform och få allt, utan man måste köpa alla tre headset som har olika svagheter.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är väl inte jättebra att det antagligen blir låst till Oculus?
För mig är det nog rätt dåligt eftersom att jag är mest intresserad av premium VR.

Lite tråkig utveckling inom VR eftersom att det finns tre stora plattformar som är typ låsta och dom har alla sina nackdelar och fördelar. Det går inte bara köpa en dyrare plattform och få allt, utan man måste köpa alla tre headset som har olika svagheter.

Jag håller med om att det är trist att Oculus storefront fortfarande är låst, men det går att komma runt med Revive (dock aldrig testat själv eftersom jag har en Rift). Jag hoppas verkligen att den öppnas i framtiden, det vore märkligt om de fortsätter säger nej till en avsevärd del av den växande skaran VR-användare för att få Oculusplattformen att verka mer exklusiv.

Jag tänker mest att det fortfarande behövs mer kvalitativt VR-content och om Facebook kan trycka in mer pengar i RAD för att möjliggöra det så är det en "net positive".


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Fy fasen vad spännande för oss VR nördar!

Oculus brukar leverera.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag håller med om att det är trist att Oculus storefront fortfarande är låst, men det går att komma runt med Revive (dock aldrig testat själv eftersom jag har en Rift). Jag hoppas verkligen att den öppnas i framtiden, det vore märkligt om de fortsätter säger nej till en avsevärd del av den växande skaran VR-användare för att få Oculusplattformen att verka mer exklusiv.

Jag tänker mest att det fortfarande behövs mer kvalitativt VR-content och om Facebook kan trycka in mer pengar i RAD för att möjliggöra det så är det en "net positive".

Tror och hoppas också att Oculus store blir öppen i framtiden att man kan använda den med vilket headset som helst utan genvägar.
Speciellt eftersom Oculus själva verkar gå all in med Quest-plattformen.
Jag tror också att hade det inte varit för Oculus (backade av Facebook) så hade inte VR haft samma uppsving det har fått om man tittar 1år bakåt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Order 1886 var ju riktigt snyggt och atmosfäriskt. Hade hellre sett en två alla dagar i veckan.

Medlem

Tycket The Order var riktigt bra och hoppades ändå på en uppföljare. Trist om studion förpassas till att trycka ut VR-skräp.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tycket The Order var riktigt bra ich hoppades ändå på en uppföljare. Trist om studion förpassas till att trycka ut VR-skräp.

Lone Echo må ha nått år på nacken och inte alls fått samma hype som senare spel men är nog bland det bästa VR spelet sett till gameplay och story fortfarande.
2an är väldigt efterlängtad och sen ska vi inte glömma "e-sporten" Echo VR dom det medförde där man för ett tag sen släppte Echo Arena beta till Oculus Quest och det mottagits mycket väl, bland det bästa man kan spela på Quest idag 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Lone Echo må ha nått år på nacken och inte alls fått samma hype som senare spel men är nog bland det bästa VR spelet sett till gameplay och story fortfarande.
2an är väldigt efterlängtad och sen ska vi inte glömma "e-sporten" Echo VR dom det medförde där man för ett tag sen släppte Echo Arena beta till Oculus Quest och det mottagits mycket väl, bland det bästa man kan spela på Quest idag 👍

Man borde egentligen bara ignorera inlägg som kallar VR för skräp.

Men som du säger, Lone Echo är ett av de bästa och mest inlevelsefulla VR spel som nånsin gjorts.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Man borde egentligen bara ignorera inlägg som kallar VR för skräp.

Men som du säger, Lone Echo är ett av de bästa och mest inlevelsefulla VR spel som nånsin gjorts.

Ja kanske det, men det kan finnas legitima anledningar varför vissa tycker det.
Man klarar helt enkelt inte av det eller man "fick en dålig start" med att man spelat "fel" spel helt enkelt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja kanske det, men det kan finnas legitima anledningar varför vissa tycker det.
Man klarar helt enkelt inte av det eller man "fick en dålig start" med att man spelat "fel" spel helt enkelt

Men oftast bara haters

Medlem
Skrivet av Molotov:

sen ska vi inte glömma "e-sporten" Echo VR dom det medförde där man för ett tag sen släppte Echo Arena beta till Oculus Quest och det mottagits mycket väl, bland det bästa man kan spela på Quest idag 👍

På tal om det, har det snackats nåt om Echo Combat till Quest? Jag har spelat rätt lite Arena men älskar Combat, så om de kan bredda spelarbasen lite där genom en Quest standalone-port så vore ju det fint.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

På tal om det, har det snackats nåt om Echo Combat till Quest? Jag har spelat rätt lite Arena men älskar Combat, så om de kan bredda spelarbasen lite där genom en Quest standalone-port så vore ju det fint.

Det har varit lite lösa rykten om det men inget bekräftat än, Arena är fortfarande beta så gissar dom jobbar på det fortfarande.
Vill man spela Combat med Quest får man helt enkelt koppla in Link eller köra Virtual desktop.
Det är ju som sagt crossplay så i "lobbyn" så är själva Combat delen avspärrad när man går in via Quest versionen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är väl inte jättebra att det antagligen blir låst till Oculus?
För mig är det nog rätt dåligt eftersom att jag är mest intresserad av premium VR.

Lite tråkig utveckling inom VR eftersom att det finns tre stora plattformar som är typ låsta och dom har alla sina nackdelar och fördelar. Det går inte bara köpa en dyrare plattform och få allt, utan man måste köpa alla tre headset som har olika svagheter.

Du får klaga lite på Valve, för Facebook/Oculus ville ju ha stöd för Vive på sin platform, men det satte ju folk hos Valve stopp för. De var väl lite sura när Facebook norpade folk

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du får klaga lite på Valve, för Facebook/Oculus ville ju ha stöd för Vive på sin platform, men det satte ju folk hos Valve stopp för. De var väl lite sura när Facebook norpade folk

Trist, jag trodde att Valve var för att så många som möjligt ska få tillgång till och öppen användning av VR.

För mig så lutar det åt PSVR 2(eller PSVR ifall PSVR 2 dröjer länge och att PSVR får dra fördel av PS5ans hårdvara).
Men jag saknar ett öppet system med modstöd och jag skulle gärna betala extra för bättre kontroller och headset. PS networks utbud av mjukvara är det som lockar.

Kanske även kommer köpa PCVR om ca 1,5 år, hoppas att inte facebook tar bort modstöd för beat saber bara.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Trist, jag trodde att Valve var för att så många som möjligt ska få tillgång till och öppen användning av VR.

För mig så lutar det åt PSVR 2(eller PSVR ifall PSVR 2 dröjer länge och att PSVR får dra fördel av PS5ans hårdvara).
Men jag saknar ett öppet system med modstöd och jag skulle gärna betala extra för bättre kontroller och headset. PS networks utbud av mjukvara är det som lockar.

Kanske även kommer köpa PCVR om ca 1,5 år, hoppas att inte facebook tar bort modstöd för beat saber bara.

Kommer nog till slut vara ohållbart att låsa en storefront från flera VR headsets.
SteamVR fungerar med alla vanligaste headseten medans Oculus kräver "genvägar".
Man kan ju fortfarande ha exklusiviter till sin store men inte att låsa ute hårdvara.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean

The Order: 1886 var ett högst mediokert spel, men det visade ändå vad studion är kapabel att pressa ur en konsol. Makalöst snyggt på alla sätt (bara väldigt trist att spela). Tråkigt att vi nu, får vi förmoda, inte får fler konsolspel från dem.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar