Den första gameplay-videon från Star Wars Squadrons är här!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är upplösning och sånt bra jämfört med övriga ännu dyrare headsets till PC?

Kort svar: Nej.
Lite längre svar: Neeeeej

Psvr var tveksamt när det släpptes för flera år sedan. Med usel upplösning och ännu värre tracking.

Det som finns på marknaden nu har ungefär samma likheter som mellan en F1 bil och en Lada.

Skall du köpa något idag så är det en Oculus Quest, Eller en Valve Index om du har budgeten/datorkraften för att hantera det.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Hur bra är PS VR? Jag har Xbox men barnen har en PS4. Kan det vara värt att skaffa VR till den? Såg att det kostar lver 3000kr. Kommer använda främst för detta spel men det ska tilläggas att jag är galen i Star Wars och framförallt de äldre X-Wing-spelen.
Är upplösning och sånt bra jämfört med övriga ännu dyrare headsets till PC?

Kör PSVR på en PS4 Pro och även om man kanske inte direkt kan jämföra PSVR med dyrare headset till PC så skulle jag ändå vilja påstå att PSVR är ett helt ok VR-headset. Vill man ha en prisvärd inkörsport till VR och redan har en PS4:a ståendes hemma så tycker jag personligen att det är värt pengarna. Ska bli spännande att se vad PSVR2 kan erbjuda

Medlem

Såg riktigt grymt ut.
Blir nog till att damma av min HOTAS och flyga lite tie fighter.

Och de som gnäller om mikrotransaktioner hit och dit, ni har missat EAs U-sväng eller?
Har de sagt att det är helt fritt från sådant så kommer det nog att vara det.

Expansioner är jag villig att betala för, om de är prisvärda.

Medlem

Vr med hotas. Kommer bli epic. Förbeställt 😁😁

Medlem

Blir köp och VR. Blir nog att köpa en HOTAS till också.

Medlem

Om inte Sony enablar cross-play på detta spel är Sony dött för mig.

Medlem

Är hittills positivt överraskad, inkl VR-omfamnandet, men man får se

Medlem

kasst att man inte kan vara tie pilot bara in Singel Plejer.
hatar rebellerna. mesar. länge leve imperiet,

Skrivet av UggleMannen:

kasst att man inte kan vara tie pilot bara in Singel Plejer.
hatar rebellerna. mesar. länge leve imperiet,

Nu har någon tagit för mycket av söndagsgroggen...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

När jag såg trailern trodde jag först man skulle vara låst till en av karaktärerna, som jag inte hade kunnat identifierat mig med. Såg sedan att man kunde välja spelare, till en som passade mig bättre - bra!

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Om inte Sony enablar cross-play på detta spel är Sony dött för mig.

Du vet väl om att det är upp till utgivarna om de vill ha cross-play eller inte?

Och spelet kommer stödja cross-play.
https://www.starwars.com/news/star-wars-squadrons

Medlem

Kanske, berors på hur arkadiskt spelet är. Om det är som infinite warfare då är det ett nej för mig.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Du vet väl om att det är upp till utgivarna om de vill ha cross-play eller inte?

Och spelet kommer stödja cross-play.
https://www.starwars.com/news/star-wars-squadrons

Det är mer upp till konsoltillverkararna. Microsoft är för och Sony är för oftast emot. Det krävs månader av klagomål från spelare världen över att få Sony's "Okej då, men tänk på barnen".

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Många som redan nu verkar tro att detta innebär att spelet är mer i stil med X-Wing eller Tie-Fighter. Jag är inte lika övertygad, som sagt EA upp till bevis. Kommer det verkligen vara ett spel av samma kaliber som Tie-Fighter, ett spel som ofta hamnat på listan över de bästa spelen som gjorts och det vara inte bara det grafiska som imponerade, det var antalet uppdrag och hur varierande de var. För mig hade det räckt med att göra en remake i en annan motor på Tie-Fighter (utan att göra några ändringar för att tilltala en större massa) och det hade varit ett givet köp.

Men det är iaf det första Star Wars spelet som EA ligger bakom som jag iaf har en viss förhoppning om. Detta är er allra sista chans EA, om det visar sig vara ett spel med vacker yta men utan något vidare "djup" så kommer jag inte ge er en enda chans till, ni har redan fått för många.

Du vill nog kika lite mer på XWVM. https://www.facebook.com/groups/512806878928876/
De försöker plugga in klassikerna i en ny motor och det ser underbart ut.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Det var länge sedan ett Star Wars spel gav utslag på hype-mätaren.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Om du köper Season Pack Gold Edition innan spelet kommer ut så kan du få nya kartor under de två kommande åren 7 dagar innan alla andra 😁 1199 kr

Har du nån faktiskt fakta bakom detta, eller drar det ur bakändan som så många andra klago-sägare?

Hittar inget på varken Steam eller Origin som indikerar att det kommer nån form av Season pass, och dom har heller inte nämnt nåt på streamen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skrivet av Meurik:

Har du nån faktiskt fakta bakom detta, eller drar det ur bakändan som så många andra klago-sägare?

Hittar inget på varken Steam eller Origin som indikerar att det kommer nån form av Season pass, och dom har heller inte nämnt nåt på streamen.

Som jag skrev tidigare bara ironi, får vara tydligare med emojis nästa gång, sorry

CFW
Medlem

Temperaturen för detta ligger någonstans mellan Jar-Jar och The Last Jedi...i kylskåpet (om det var ett armerat och ihopsvetsat kylskåp, virad i kätting, ingjutet i betong och sänkt till Marianergravens djup).

Bränt barn skyr Disney/EA....elden.

Medlem

Kändes väldigt Disney = alltså latin för generic och slätstruket.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Känns lite som hela spelet är en utbyggnad på flygstriederna i Battlefront spelen bara. Det ska behöva droppa ordentligt i pris om det blir ett köp

Medlem

Star Wars känns så hett att jag inte ens orkar kolla trailern.

Skrivet av ulrik.borg:

Där kom det. Hela spelet kostar alltså 1.199 kr? Inte särskilt billigt. Rätt säker också på att det inte finns single player kampanjer i tilläggen tyvärr.

1200 kr är väl ändå billigt för hela spelet plus två års uppdateringar på det?
Kan nästan garantera att du köpt spel plus DLC som är betydligt dyrare än så.

Kanske ska vänta och se vad planen är innan man gnäller?


signatur

Innan du gnäller, tänk på om du är bättre själv.

Skrivet av Oldassgeek_TTV:

1200 kr är väl ändå billigt för hela spelet plus två års uppdateringar på det?
Kan nästan garantera att du köpt spel plus DLC som är betydligt dyrare än så.

Kanske ska vänta och se vad planen är innan man gnäller?

För ett spel som kostar runt 400kr så är det väl förstås mycket att betala 800 kr för tillägg.

Kolla nu vad din sarkasm har skapat, @Espresso_Bengt. Du lurar folk!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ställde en fråga direkt till spelets creative director för att få reda på om de bara släpper stöd för fler former av tracking än VR.
Skulle vara väldigt roligt om jag får använda min TrackIR till detta.

Skrivet av hannes.theorell:

För ett spel som kostar runt 400kr så är det väl förstås mycket att betala 800 kr för tillägg.

Kolla nu vad din sarkasm har skapat, @Espresso_Bengt. Du lurar folk!

Haha, jag ska använda *sarkasm* stämpel nästa gång!

12
Skriv svar