Nintendo kommer sakta men säkert släcka ner sin mobila satsning

Robot
Nintendo kommer sakta men säkert släcka ner sin mobila satsning

Detta menar renommerade Bloomberg.

#android, #ios, #nintendo


Medlem

Tack för att någon går åt det hållet och inte som alla andra tvärt om. Som vanligt sätter Nintendo standarder som få kan eller vill följa - om det stämmer dvs.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tack för att någon går åt det hållet och inte som alla andra tvärt om. Som vanligt sätter Nintendo standarder som få kan eller vill följa - om det stämmer dvs.

Vadå som vanligt? Nintendo är ökända för att vägra köra enligt standard, exempelvis låg grafisk prestanda kombinerat med högt pris på sina svagpresterande maskiner.

Extremt dyra tillbehör, oavsett kvalité.

Spelvärldens motsvarighet till Apple.

Med det sagt så är deras spel i världsklass.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vadå som vanligt? Nintendo är ökända för att vägra köra enligt standard, exempelvis låg grafisk prestanda kombinerat med högt pris på sina svagpresterande maskiner.

Extremt dyra tillbehör, oavsett kvalité.

Spelvärldens motsvarighet till Apple.

Med det sagt så är deras spel i världsklass.

60 fps är väl en ganska okej standard


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

De flesta av spelen förstördes ju med mtx eller prenumerationer

Medlem

Enda anledningen till att dom släppte mobilspel var för att wii u floppade och folk från utsidan började kräva nya inkomstkällor.

Medlem

Mario Kart Tour var riktigt kass. Ser fram emot MK9 istället

Medlem

Låter bra. Det enda mobilspelet från Nintendo som har varit något att ha är Super Mario Run och även det är en tydligt begränsad version av deras konsolspel.

It's not a lake, it's an ocean

Trodde att de tjänade en hel del pengar på detta, men tydligen inte tillräckligt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Deras mobila satsning har varit lika imponerande som deras onlinetjänst. Känns som att de bara har använt det som en lite mer avancerad marknadsföringsplattform.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

60 fps är väl en ganska okej standard

Tyvärr blir det ju inga AAA-spel snygga grafiknivåer till den enheten vilket jag önskar. Visst DooM och WolfenStein men långt ifrån samma kvalite som andra format.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

felet med spel på mobil är att man inte har några knappar eller joysticks ,om man inte har en handkontroll, men om man tar med sig en handkontroll så hade man ju lina gärna kunnat ta med sig en Switch eller 3DS som tar mindre plats och går in i en ficka.

Mobil gaming förstår jag mig inte på.

Medlem

Märkligt då de troligtvis tjänat obskura summor på mobilspelen. Men förståeligt då det kan skada försäljningen av deras konsoler i längden (inte bara Switch, utan även framtida format).

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

60 fps är väl en ganska okej standard

Det är kanon, men absolut ingen standard. Botw, Fire Emblem, Pokemon Lets go, Pokemon Sword/Shield, Luigis Mansion 3, med flera är 30 fps.

Varför drar du till med lögner?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tyvärr blir det ju inga AAA-spel snygga grafiknivåer till den enheten vilket jag önskar. Visst DooM och WolfenStein men långt ifrån samma kvalite som andra format.

Detta trots att 60 fps som standard är ren lögn.

Tycker dock att Botw är något av det vackraste jag har spelat, oavsett upplösning och fps.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är kanon, men absolut ingen standard. Botw, Fire Emblem, Pokemon Lets go, Pokemon Sword/Shield, Luigis Mansion 3, med flera är 30 fps.

Varför drar du till med lögner?

Drar till med lögner, lmao. Okej förlåt då


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Drar till med lögner, lmao. Okej förlåt då

Du behöver inte be om ursäkt. Däremot bör jag göra det då det var en onödig kommentar från mitt håll.

Så, jag ber om ursäkt för det.

Dock är ditt inlägg felaktigt, Nintendo har ingen standard för 60 fps även om det är duktiga på det. Speciellt med tanke på ständigt svag hårdvara.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar