Vi söker en programmerare!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av delli:

Fan Calle ditt skägg börjar ju se ut som en redig buske

Japp? Det behöver en barberare! Fast en programmerare är högre prio.


signatur
Medeltidsman 🧔
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Japp? Det behöver en barberare! Fast en programmerare är högre prio.

Försöker du säga att om man kan trimma skägg är det meriterande?


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem

Steg 1. Nginx uttalas Engine X. Och inte N-jinx som en del säger

Medlem
Skrivet av conthox:

Det hade varit riktigt roligt. Men jag har inte hört talas om något av det på listan (förutom MariaDB som vi kör sedan ett par år tillbaka samt Git som vi testade men inte gillade) trots 11 år i branschen... sitter ju själv i VS och C# hela tiden och gör Windows Services. Sedan bor man ju på andra sidan Sverige, så om distansarbete inte är Ok så blir det problem med den saken.

Inte gillade Git?! Sitter du med TFS eller liknande?


signatur

IDKFA

Medlem

Aktiv kodning ligger på hyllan sen en bunt år, men råkar jag inte vara bekant med ett språk brukar jag snegla på om det finns något att läsa igenom på Learn X in Y minutes. Mycket trevligt för att komma igång med nya språk om man redan kan programmera.
Libs osv är ju en annan femma, men intellisense är ju en jäkla hjälpredan sen 25 år tebax. Annat var det ju när man satt å var tvungen att skriva precis allt själv...

Lycka till, de som söker ^^

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Japp? Det behöver en barberare! Fast en programmerare är högre prio.

Tycker du skall fortsätta med ditt odlande

Medlem

Kan inte programmering...

Men om ni behöver en personlig maskot så anmäler jag mig!!

Medlem
Hade varit en väldigt intressant plats att jobba på

Men den stacken är inte så lockande, php/mysql =(

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

har gått över från programmering på fritiden till spel då jag lyckades ha sönder Q på tangentbordet. Lyckades inte ta mig ut ur VIM Så får bli lite spelandes nu tills jag har fått mitt nya skrivbord


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

DevOps != Programmerare ... ! Fight me!

Medlem
Skrivet av Kaiser_Johan:

DevOps != Programmerare ... ! Fight me!

Är det någon som hävdat det?

Medlem
Skrivet av Kaiser_Johan:

DevOps != Programmerare ... ! Fight me!

Du kan ju programmera i bash, så jo!


signatur

IDKFA

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Klorixx:

Försöker du säga att om man kan trimma skägg är det meriterande?

Kan man både programmera sajt och trimma skägg är jag i alla fall intresserad av en av tjänsterna.

Skrivet av delli:

Tycker du skall fortsätta med ditt odlande

The botten is ej nådd.


signatur
Medlem

Vem ska gå vidare i livet?! 😱


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Inte gillade Git?! Sitter du med TFS eller liknande?

Just nu är vi bara två utvecklare och vi sitter oftast inte i samma projekt, så vi kör med "zippa katalogen med alla filer och lägg den på ett ställe som båda har tillgång till"-metoden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Theade:

Vem ska gå vidare i livet?! 😱

@klorixx har gjort slut. Jag var inte skäggig nog.


signatur
Medlem

Låter mäktigt intressant. Dock la jag php på hyllan för flera år sen. Håller mestadels på med MERN-stack just nu.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

det finns inga programmerare:) Nån av er kan väl skriva kod???:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av conthox:

Just nu är vi bara två utvecklare och vi sitter oftast inte i samma projekt, så vi kör med "zippa katalogen med alla filer och lägg den på ett ställe som båda har tillgång till"-metoden.

Herregud människa, lär er git! Finns inget att inte gilla med det, varför göra det svårt för sig.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av conthox:

Just nu är vi bara två utvecklare och vi sitter oftast inte i samma projekt, så vi kör med "zippa katalogen med alla filer och lägg den på ett ställe som båda har tillgång till"-metoden.

Hua, där var man själv för år sen, blev dock ohållbart. Jobbmässigt har det varit någon form av versionshantering sen 20+ år, men privat var det länge så där. Gillade inte alls Git som det var från början. Har kört en bunt olika system genom åren men kör numera Gitlab för alla mina privata samt jobbrelaterade projekt. Eftersom jag oftast kör eclipse så skadar det ju inte att det finns simpel integration för Git.

Medlem
Skrivet av Joffe:

har gått över från programmering på fritiden till spel då jag lyckades ha sönder Q på tangentbordet. Lyckades inte ta mig ut ur VIM Så får bli lite spelandes nu tills jag har fått mitt nya skrivbord

Håll in vänster Alt, skriv 81, släpp Alt = voilá ett "Q". Kod 113 för "q".

Medlem

Slutade läsa vid php tyvärr. 2020 kör man väl ändå react node och kanske golang!

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Herregud människa, lär er git! Finns inget att inte gilla med det, varför göra det svårt för sig.

Skrivet av deezel:

Hua, där var man själv för år sen, blev dock ohållbart. Jobbmässigt har det varit någon form av versionshantering sen 20+ år, men privat var det länge så där. Gillade inte alls Git som det var från början. Har kört en bunt olika system genom åren men kör numera Gitlab för alla mina privata samt jobbrelaterade projekt. Eftersom jag oftast kör eclipse så skadar det ju inte att det finns simpel integration för Git.

För någon som gillar Git och har vant sig så låter det säkert märkligt, men det blev lättare att göra såhär än att lära sig hur Git fungerar. Man vet exakt vad (mellan)versionen som man hade innehåller, vilken version som skriver över den andra osv om man behöver backa. Hade vi varit fler och/eller jobbat med samma projekt så hade det säkert sett annorlunda ut, men nu ser vi inga fördelar med att lära sig ett nytt system.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Git is love and life. Det är som Sigmar för Victor i vermintide!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@klorixx har gjort slut. Jag var inte skäggig nog.

Säg till om du vill prata med någon - jag finns här i så fall. Men mister du en står dig tusen åter 😔🤖


signatur

Niet.

Jobbar med data
Skrivet av Kaiser_Johan:

DevOps != Programmerare ... ! Fight me!

Vi är inte i behov av en DevOps Engineer på heltid, därför är det en meriterande egenskaper, men inte avgörande.

Skrivet av Brutulv:

Slutade läsa vid php tyvärr. 2020 kör man väl ändå react node och kanske golang!

PHP är fortfarande supporterat och utvecklas i hög takt, skulle man byta varje gång det kommer ett nytt hett språk så står hemsidorna stilla ett helt år, för att sedan se helt identiska ut för användaren. Och efter alla dessa omskrivningar så skulle hemsidan upplevas som gammal, då vi bara har samma gamla funktioner och inte någonting nytt.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Qezlot:

Håll in vänster Alt, skriv 81, släpp Alt = voilá ett "Q". Kod 113 för "q".

Sitter på linux, då är det CTRL + SHIFT + u som gäller. Men fyfan att behöva sitta och utveckla på det sättet


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Steg 1. Nginx uttalas Engine X. Och inte N-jinx som en del säger

Hmmm.. 🧐

https://www.sweclockers.com/forum/post/18463377

Medlem

@conthox: Hoppa in på https://docs.gitlab.com/ee/gitlab-basics och kolla lite snabbt. Man behöver ju inte använda alla funktioner som erbjuds för att ha nytta av det ^^ Krävs inte direkt mycket tid för att komma igång heller, det är dessutom värt den lilla mödan i längden

Initialt tar väl lite mer tid för att skapa upp nycklar osv, men när det är på plats så pratar vi minuter för att slänga upp nytt projekt (eller snarare sekunder).

Medlem

Hehe, jag fick det från någon utvecklarkonferens där en i publiken ställde en fråga angående N-Jinx.

12
Skriv svar