Antal mikrotransaktioner i Star Wars: Squadrons – "Noll"

Medlem

Undrar va alla haters kommer hitta på att hata nu. Själv har jag redan förbeställt. Vr och hotas kommer bli coolt hur man än vrider och vänder på det.

@ulrik.borg: Men PvP delen är ju mer än bara 5v5... Det finns ju ett läge likt det som finns i Battlefront 2 eller dom senare Battlefield spelen, där hela matchen är utdragen under flera missions där man måste attackera eller försvara fler olika sektorer. Finns säkert mycket mer än så. Sen är ju kampanjen en introduktion till det fokuserade multiplayer läget, alltså inte en helt gen story, en introduktion.
Har du ens sett trailern?


signatur

Innan du gnäller, tänk på om du är bättre själv.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Undrar va alla haters kommer hitta på att hata nu. Själv har jag redan förbeställt. Vr och hotas kommer bli coolt hur man än vrider och vänder på det.

Häftigt att du vet det långt innan spelet släppts, och det enda vi egentligen fått se hittills är lite promogrejer och en några minuter lång trailer. Men vad vet jag, du kanske är synsk.

Hype är en sak, men det är inte samma sak som att något garanterat kommer bli bra.
EA har gjort mig besviken alldeles för många gånger för att jag inte ska vara skeptisk inför alla deras floskler om hur [nästa spel de släpper] kommer bli det häftigaste sedan skivat bröd. Även om de lyckades fixa en vettig release i sommar i och med C&C:R.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Nu får vi se om de håller vad de lovar...

Medlem
Skrivet av Oldassgeek_TTV:

@ulrik.borg: Men PvP delen är ju mer än bara 5v5... Det finns ju ett läge likt det som finns i Battlefront 2 eller dom senare Battlefield spelen, där hela matchen är utdragen under flera missions där man måste attackera eller försvara fler olika sektorer. Finns säkert mycket mer än så. Sen är ju kampanjen en introduktion till det fokuserade multiplayer läget, alltså inte en helt gen story, en introduktion.
Har du ens sett trailern?

Jadå, när man går in och kommenterar någon annan utan reflektion utifrån sina egna värderingar...
Har du ens läst mitt inlägg?

Ok, likväl, besvarar ändå din kommentar trots att den utgår ifrån en felaktig premiss:
1. Jovisst finns det ett läge till förutom 5v5 pvp, men det läget är fortfarande 5v5.
2. Nej, jag har inte missat att det här är ett pvp-spel, vilket ju verkligen liksom fullständigt var hela min poäng - att det är faktiskt inte är vad många, många, många, måååånga fans och spelare vill ha. Det har från communityn tjatats om önskan efter ett nytt X-Wing/TIE Fighter/XvT-spel i åratal, årtionden till och med. Även utanför den gruppen så har EA ständigt mötts av tjatet(?) att "för fasen, gör bra single-player spel (och var inte så giriga med era j-a pvp-spel)". Kul att de - eventuellt - lyssnat på andra halvan som ändå liksom mest var en parentes. Själv har jag inget emot pvp, men liksom 99% av oss vanliga människor har jag inte tid eller ens intresse att "git göd" i något spel, definitivt inte flera. (Jag har nog med CoH.)
3. Jo, faktiskt, ett spel kan ha både en fantastisk kampanj och bra pvp. Du är förmodligen bara för ung för att känna till det eller så senil att du glömt det.
4. Det enda jag frivilligt spelar i Battlefront 2 är just kampanjen, som verkligen inte direkt kan ses som introduktion till pvp-delen till skillnad från ettans "kampanj", jag rör som sagt inte den typen av spel med tång. Som sagt, återigen, så var den kampanjen (i tvåan alltså) förvånansvärt bra, bara att den existerade gav visst hopp. (Sedan kom Fallen Jedi och visade att till och med ett rätt slarvigt ihopsatt, extremt repetitivt single player spel kan locka svältande spelare.) Blir säkert toppen med crossplay med fuskande PC-spelare med Index och HOTAS mot konsol-lägret. Alltid frågan när man ger sig pvp: Ska jag spela på konsol och försöka lära mig sikta med joypad och slippa fuskarna, eller spela på PC med alla aimbots m.m.

Så jo, jag har sett trailern, och som sagt konstaterat att det är mycket jag är besviken/bekymrad över, men har ett visst hopp om att den här titeln kan leda till det vi faktiskt vill ha - även om det inte är intressant för just dig - och har tjatat om i årtionden. Jag kan som sagt också nöja mig med ett nytt Wing Commander eller Freespace. Men jag håller mig som sagt försiktigt förhoppningsfull om att den här titeln kan vara av visst intresse. Rent pvp-mässigt har jag svårt att se att det kan bli bättre än EVE:V eftersom det var specifikt gjort för VR men sabbades av sitt p2w-liknande upplägg.

12
Skriv svar