đŸč FZ-Sommardrinken 2020 (Community)

Inaktiv
đŸč FZ-Sommardrinken 2020 (Community)

Hej! Vi har redan etablerat i vÄras att medlemmarna hÀr pÄ FZ Àr grymma pÄ att skapa spel men nu Àr sommaren hÀr sÄ jag kan nog tycka det Àr hög tid att vi tar reda pÄ vem som kan hitta pÄ den bÀsta originella drinken. SjÀlvklart Àr ett litet problem hÀr att man inte lika enkelt kan prova bidragen innan man röstar (om man inte Äterskapar drinken sjÀlv) sÄ vi fÄr helt enkelt gÄ pÄ bild och presentationen.

Reglerna Àr vÀldigt enkla; Hitta pÄ en drink, fota (eller filma!) och lÀgg upp hÀr i trÄden med en beskrivning av drinken sÄ gör vi sedan en poll dÀr alla fÄr rösta. Observera att drinken kan vara med eller utan alkohol, det Àr upp till var och en.

Sista tid för att skicka in bidrag Àr klockan 13:37 fredagen den 3/7. Max tvÄ bidrag per tÀvlande.

Lycka till!

Inaktiv

Jag bumpar lite utifall ingen sÄg trÄden nÀr las upp

Funderar pÄ om man kan görq FZ-loggan av is eller iaf bokstÀverna pÄ nÄgot sÀtt. Om nÄgon vet ett bra sÀtt Àr jag tacksam för hjÀlpen

Skribent

Jag ska se om jag lyckas fundera ut nÄgot intressant. Har en relativt nyköpt mixer som jag tÀnker mig att man kan göra nÄgot roligt med. En milkshake med en skvÀtt alkohol i typ.

Medlem

Jag brygger ju bÄde öl och vin, men drinkar har jag aldrig riktigt gett mig in pÄ. FÄr se om jag ger detta ett försök. Ingen minns en fegis.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv

Helt rÀtt! Jag tror alla kan komma pÄ en riktigt bra drink om man bara funderar lite och lÄter kreativiteten flöda

Skribent

Haha, skitkul idé. MÄste börja fila pÄ nÄgot att bidra med.

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Haha, skitkul idé. MÄste börja fila pÄ nÄgot att bidra med.

Du har ju lite försprÄng iom att du kan döpa den efter dig sjÀlv med en rolig twist typ "HÀstmyran" eller "Pissmyran". Bara en idé Alternativt nÄgot annat myrrelaterat som "Nektar" eller "Queen".

Inaktiv

Roligaste skulle nog vara nÄt med "myrsnaps".......
En NorrlÀndsk "hemmagjord" snaps med svartmyror i.......

Provdrick inte för mycket bara

Inaktiv
Skrivet av Espresso_Bengt:

"LĂ„t hĂ€sten stĂ„ nĂ€r du druckit alkohol. Även dagen efter."

Skrivet av anon_119148:

"LĂ„t hĂ€sten stĂ„ nĂ€r du druckit alkohol. Även dagen efter."

That’s a pretty good idea you got there, boah!

GnÀllkuk

Enklaste sommardrinken i mannaminne (stÄende inslag pÄ hemmafesterna nÀr man var i 20-ÄrsÄldern);

1 Piggelin
Vodka
Sprite

SmÀlt glassen i glaset, blanda sedan efter behov men personligen tycker jag runt 15-20% vodka blir bra och resten sprite. Vodka bör givetvis vara av bÀttre kvalité. Har inte testat med smaksatt, men blÄbÀrsvodka frÄn Absolut torde kunna blanda sig rÀtt bra.

Befinner man sig utomhus sÄ kan man lÄta glassen smÀlta av sig sjÀlvt (om vÀdret tillÄter), annars gÄr det att ordna med att mikra glassen. Det Àr vÀl kanske mer en grogg Àn en drink men det spelar vÀl inte sÄ stor roll sÄ lÀnge som drycken passar bra med temat sommar

Allra godaste varianten har varit med hembrÀnt, under en kortare period sÄ hade en kompis leverans frÄn en person han lÀrt kÀnna genom sitt dÄvarande jobb. Han brÀnde sprit pÄ fritiden och hade det som hobby, han var dÀrtill nykterist vilket Àr en nÄgot udda kombo.

Den var sÄ god att man kunde dricka den rent som en konjak/rom/whiskey. Höll man sig enbart till den sÄ var man pigg som en lÀrka dagen efter. Magiska dunken!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

1 Piggelin
Vodka
Sprite

<SNIP>

Allra godaste varianten har varit med hembrÀnt, under en kortare period sÄ hade en kompis leverans frÄn en person han lÀrt kÀnna genom sitt dÄvarande jobb. Han brÀnde sprit pÄ fritiden och hade det som hobby, han var dÀrtill nykterist vilket Àr en nÄgot udda kombo.

En klassiker!
Riktigt smart att vara nykterist för dÄ lÀcker inte dunkarna lika mycket!

Medlem

Vodka och mineralvatten.

LÀgg i ett lingon sÄ blir det en drink.


signatur

🇾đŸ‡Ș VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

[...] Vodka bör givetvis vara av bÀttre kvalité. Har inte testat med smaksatt, men blÄbÀrsvodka frÄn Absolut torde kunna blanda sig rÀtt bra.

Det hÀr kan inte, fÄr inte, gÄr inte att lÄta stÄ oemotsagt. Kvalité och Absolut bör aldrig nÀmnas i samma stycke, nÄgonsin. FörlÄt, men det gÄr bara inte!

Det enda högkvalitativa med Absolut Àr deras marknadsföringsavdelning!

Notera att det hÀr Àr skrivet med lite glimten i ögat och inte menat som ett pÄhopp, men det finns tusen och en sÄ mycket bÀttre (och bÄde billigare och dyrare) alternativ till vodka Àn Absolut

GnÀllkuk
Skrivet av Renfis:

Det hÀr kan inte, fÄr inte, gÄr inte att lÄta stÄ oemotsagt. Kvalité och Absolut bör aldrig nÀmnas i samma stycke, nÄgonsin. FörlÄt, men det gÄr bara inte!

Det enda högkvalitativa med Absolut Àr deras marknadsföringsavdelning!

Notera att det hÀr Àr skrivet med lite glimten i ögat och inte menat som ett pÄhopp, men det finns tusen och en sÄ mycket bÀttre (och bÄde billigare och dyrare) alternativ till vodka Àn Absolut

Jag ska villigt erkÀnna att jag har noll koll pÄ sprit överlag dÄ jag dricker det extermt sÀllan. Den enda sprit jag tycker om och köper ett par gÄnger om Äret Àr en 20-Ärig rom frÄn Plantation Jag tar det ABSOLUT inte som ett pÄhopp ;>

Det som vore bra Àr vÀl om du istÀllet tipsar pÄ bra vodka! Det Àr nog fler Àn jag som vÀljer Absolut för att de har bra marknadsföring i den mÄn man faktiskt inhandlar vodka


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av Renfis:

Det hÀr kan inte, fÄr inte, gÄr inte att lÄta stÄ oemotsagt. Kvalité och Absolut bör aldrig nÀmnas i samma stycke, nÄgonsin. FörlÄt, men det gÄr bara inte!

Det enda högkvalitativa med Absolut Àr deras marknadsföringsavdelning!

Notera att det hÀr Àr skrivet med lite glimten i ögat och inte menat som ett pÄhopp, men det finns tusen och en sÄ mycket bÀttre (och bÄde billigare och dyrare) alternativ till vodka Àn Absolut

Borde inte ryssarna va bÀst pÄ vodka?

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Enklaste sommardrinken i mannaminne (stÄende inslag pÄ hemmafesterna nÀr man var i 20-ÄrsÄldern);

1 Piggelin
Vodka
Sprite

SmÀlt glassen i glaset, blanda sedan efter behov men personligen tycker jag runt 15-20% vodka blir bra och resten sprite. Vodka bör givetvis vara av bÀttre kvalité. Har inte testat med smaksatt, men blÄbÀrsvodka frÄn Absolut torde kunna blanda sig rÀtt bra.

Befinner man sig utomhus sÄ kan man lÄta glassen smÀlta av sig sjÀlvt (om vÀdret tillÄter), annars gÄr det att ordna med att mikra glassen. Det Àr vÀl kanske mer en grogg Àn en drink men det spelar vÀl inte sÄ stor roll sÄ lÀnge som drycken passar bra med temat sommar

Allra godaste varianten har varit med hembrÀnt, under en kortare period sÄ hade en kompis leverans frÄn en person han lÀrt kÀnna genom sitt dÄvarande jobb. Han brÀnde sprit pÄ fritiden och hade det som hobby, han var dÀrtill nykterist vilket Àr en nÄgot udda kombo.

Den var sÄ god att man kunde dricka den rent som en konjak/rom/whiskey. Höll man sig enbart till den sÄ var man pigg som en lÀrka dagen efter. Magiska dunken!

Helt klart men nu skulle vi ju hitta pÄ egna drinkar, Àven om det förstÄs fÄr vara existerande drinkar dÄ förmodligen det mesta man kan tÀnka sig redan Àr gjort

GnÀllkuk
Skrivet av anon_119148:

Helt klart men nu skulle vi ju hitta pÄ egna drinkar, Àven om det förstÄs fÄr vara existerande drinkar dÄ förmodligen det mesta man kan tÀnka sig redan Àr gjort

True. Jag tyckte bara det var skralt med bidrag sÄ tÀnte försöka fÄ lite liv i trÄden :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

True. Jag tyckte bara det var skralt med bidrag sÄ tÀnte försöka fÄ lite liv i trÄden :>

Du Àr en god man Johan

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag ska villigt erkÀnna att jag har noll koll pÄ sprit överlag dÄ jag dricker det extermt sÀllan. Den enda sprit jag tycker om och köper ett par gÄnger om Äret Àr en 20-Ärig rom frÄn Plantation Jag tar det ABSOLUT inte som ett pÄhopp ;>

Det som vore bra Àr vÀl om du istÀllet tipsar pÄ bra vodka! Det Àr nog fler Àn jag som vÀljer Absolut för att de har bra marknadsföring i den mÄn man faktiskt inhandlar vodka

Ostoya, Zubrowka Czarna och Belvedere (dock dyr) Àr alla gÄngbara alternativ till Absolut

Zubrowka Bieli Àr helt okej som groggvirke och den klassiska Zubrowkan med ett grÀsstrÄ i Àr god som den Àr eller blandat med Àppeljuice och mynta (smakar pyton om man blandar den med nÄgot annat dock).

NÀr du ÀndÄ nÀmner rom sÄ Àr en personlig hushÄllsfavorit Diplomatico (489 pesetas pÄ bolaget om jag inte missminner mig), betydligt sötare Àn Plantation dock, sÄ tycker du om söt rom sÄ rekommenderar jag den varmt

EDIT:

Nu sĂ„g jag den hysteriskt roliga ordvitsen ocksĂ„ 😂😂

Medlem

Jag gör inget originellt, i alla fall inte pÄ sommaren.

Oftast typ Sangria.

Nu senast har jag fastnat för Rosé, Sprite, frysta hallon, apelsinskivor. Om ni har fÀrska örter, typ rosmarin, timjan, mynta etc. i med det med

Och just det, serveras sÄ klart iskall.

Medlem

GT for life! Lemonad Ä gin kan funka ocksÄ!

Inaktiv
Skrivet av wololo:

Jag gör inget originellt, i alla fall inte pÄ sommaren.

Oftast typ Sangria.

Nu senast har jag fastnat för Rosé, Sprite, frysta hallon, apelsinskivor. Om ni har fÀrska örter, typ rosmarin, timjan, mynta etc. i med det med

Och just det, serveras sÄ klart iskall.

Ta gÀrna en snygg bild nÀsta gÄng du gör den och ladda upp hÀr!

Medlem

isvatten, hela dagarna


signatur

//monster

Medlem

Jag tror jag kan ha kommit pÄ nÄgot gott med Italiensk-NorrlÀndskt tema!
MÄste införskaffas lite ingredienser sen fÄr vi se om det blir drickbart.

Medlem

Hade varit intressant om det faktiskt dök upp en originell god drink i trÄden.
Ser bara vanliga/vÀlkÀnda drinkar ÀnsÄlÀnge men det kommer förhoppningsvis nÄgot nytt och spÀnnande!

Medlem

Gin och tonic

Detaljerad instruktion:

Medlem

Apelsinskiva i valfri öl gÀrna nÄgon ljus lager, alternativt en fruktig ipa för att fÄ lite mer apelsintoner, lÄter konstigt men blir rÀtt sÄ okej en varm sommardag.

Medlem

En polare gjorde en drink som jag inte undrar om det skulle passa.

Jag hade fÄtt en flaska bÀverhojt, och min polare lyckades göra en inte helt odÄlig drink med just hojt, ketchup och vinÀger. Meningen med dessa var att neutralisera den starka smaken av hojten, och konstigt nog var det inte helt dÄligt!

Den kvÀllen hade vi till och med tÀvling om vem som kunde göra den bÀsta hojtdrinken, och han plockade lÀtt hem den pokalen MÄste be om det receptet och försöka Äterskapa det, kanske var det en FZ-hojt!


signatur

Videomupp

123
Skriv svar