Efter "gameplay"-debaclet för Assassin's Creed Valhalla: "Ni förväntade er med rätta att få se mer"

Robot
Efter "gameplay"-debaclet för Assassin's Creed Valhalla: "Ni förväntade er med rätta att få se mer"
Medlem

Hoppas på ett spel som tar vara på allt utveklarna har lärt sig.
Ser att utvecklingen med Odessy är bara positiv,det märks att dom tittar mer åt spelarna än åt aktieinnehavarnas förväntningar.
Valhalla kan nog bli vad Witcher gjorde med singelspelen när det kom.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Hoppas på ett spel som tar vara på allt utveklarna har lärt sig.
Ser att utvecklingen med Odessy är bara positiv,det märks att dom tittar mer åt spelarna än åt aktieinnehavarnas förväntningar.
Valhalla kan nog bli vad Witcher gjorde med singelspelen när det kom.

Hehe nu lugnar vi oss lite va! ;P

Eller du kanske inte mena Witcher 3?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Om spelet till 99 % utspelas i England så blir jag faktiskt lite besviken.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Om spelet till 99 % utspelas i England så blir jag faktiskt lite besviken.

Se Norge lite som startön i Assassin's Creed Odyssey. Det är en liten del av spelet, men tar några timmar att köra igenom.

Medlem

Har ändå lite hopp att detta kanske blir bra. Origins va ju helt rätt väg att gå för serien men mycket var ändå långt ifrån bra. Något dom förbättrade och fixade till lite med Odyssey, men det va ändå långt ifrån ett witcher 3.

Så kan dom bara höja ribban lite till och fortsätta i rätt riktning så kommer jag bli nöjd. Förövrigt jäkla kul att vikingar och nordisk mytologi har fått ett sådant uppsving. God of war var en fröjd att spela igenom.

Medlem

Varför inte bara visa ett riktigt gameplay från början!? Istället för att krypa till korset nu efter att man har insett sitt misstag.

Medlem

@Hellspites: Mja, det sades redan innan spektaklet att det skulle vara en teaser. Att folk inte såg det är en annan femma.

Gillar både senaste asscreed, men de kommer inte i närheten av witcher 3.

Medlem

Vi förväntade oss att få se gameplay i en trailer de valt att kalla för "Gameplay-trailer". Att vi kommer få se gameplay i framtiden är väl ganska uppenbart...

Medlem
Skrivet av deezel:

@Hellspites: Mja, det sades redan innan spektaklet att det skulle vara en teaser. Att folk inte såg det är en annan femma.

Gillar både senaste asscreed, men de kommer inte i närheten av witcher 3.

Cinematiskt dravel är inget man på något sätt kan kalla en "tease" eftersom det inte har mycket med spelet att göra.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Cinematiskt dravel är inget man på något sätt kan kalla en "tease" eftersom det inte har mycket med spelet att göra.

Klart man kan

Medlem

Gamers = mest snöflingorna ever.

Medlem
Skrivet av roftg:

Klart man kan

Klart man kan, men inte first look at gameplay trailer. Då ska det inte 100% cutscenes kamrevyer vara uppe skyn som om det vore ett Rts spel.

Medlem
Skrivet av Divion:

Har ändå lite hopp att detta kanske blir bra. Origins va ju helt rätt väg att gå för serien men mycket var ändå långt ifrån bra. Något dom förbättrade och fixade till lite med Odyssey, men det va ändå långt ifrån ett witcher 3.

Så kan dom bara höja ribban lite till och fortsätta i rätt riktning så kommer jag bli nöjd. Förövrigt jäkla kul att vikingar och nordisk mytologi har fått ett sådant uppsving. God of war var en fröjd att spela igenom.

Håller med. Tycker dock att dom dalade ner lite igen med Odessey. Origins kändes lite mer påtänkt, välgjort och kvalité, medans Odessey kändes som en algoritm, med alla dess frågetecken och ställen som alla såg likadana ut, precis som de föregående spelen. Sedan tog dom bort skölden i Odessey :(.

Jag hoppas att Valhalla går tillbaka till Origins stuket, kvalité över kvantitet. AC spelen kan bli så mycket bättre, men utvecklarna vill verkligen inte släppa arkad känslan i spelen.

Medlem

Det är bara en del av marknadsföringen. Få folk upprörda så blir det en snackis

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Hehe nu lugnar vi oss lite va! ;P

Eller du kanske inte mena Witcher 3?

Odyssey är bättre än Witcher 3 enligt mig. Större värld, fler quests, båtstrider, större djup i talents osv osv. Tre olika slut som i the Witcher 3 med beroende på valen du gör. Jag har inte varvat witcher 3 + expansioner 6 gånger. Det har jag jag däremot gjort med Odyssey.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Odyssey är bättre än Witcher 3 enligt mig. Större värld, fler quests, båtstrider, större djup i talents osv osv. Tre olika slut som i the Witcher 3 med beroende på valen du gör. Jag har inte varvat witcher 3 + expansioner 6 gånger. Det har jag jag däremot gjort med Odyssey.

Du får en tumme upp för visat mod, kompis. Känns lite som om att du kastar in en blind höna för att slåss mot en dobermann när du jämför såhär hej vilt, men you do you.

Medlem
Skrivet av breahl:

Odyssey är bättre än Witcher 3 enligt mig. Större värld, fler quests, båtstrider, större djup i talents osv osv. Tre olika slut som i the Witcher 3 med beroende på valen du gör. Jag har inte varvat witcher 3 + expansioner 6 gånger. Det har jag jag däremot gjort med Odyssey.

Vissa vill ha kvantitet, andra kvalitet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Säg till när ni varvat Odyssey och gjort detsamma med witcher 3 minst två gånger, annars vet ni inte.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Säg till när ni varvat Odyssey och gjort detsamma med witcher 3 minst två gånger, annars vet ni inte.

Assasins creed spelen tappar väldigt snabbt i spelglädje för mig, efter ngn timma känns allt bara repetetivt så har nog vad jag kommer ihåg aldrig orkat spela igenom något av de creed titlar jag köpt, witcher 3 däremot har jag kört igenom iaf 2 ggr..

Medlem
Skrivet av roftg:

Klart man kan

Men är det rätt?

Medlem

@Fezk: Jag kan nog säga det om alla Witcherspelen,även med brister så var dom bra tycker jag iaf.
Den stilen med en berättande stil passar mig väldigt bra.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av roftg:

Assasins creed spelen tappar väldigt snabbt i spelglädje för mig, efter ngn timma känns allt bara repetetivt så har nog vad jag kommer ihåg aldrig orkat spela igenom något av de creed titlar jag köpt, witcher 3 däremot har jag kört igenom iaf 2 ggr..

Jag älskar dom. Spelade sista spelet bra många timmar. Alla dlc’s också. Första AC spelet jag någonsin klarat som gav mig en skön variation på missions. Valhalla lär ju slå ner mig i soffan ännu längre tid. Hehe.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vissa vill ha kvantitet, andra kvalitet.

Jag gillade heller inte witcher 3. Fighterna var för stela.

Medlem
Skrivet av denza:

Jag gillade heller inte witcher 3. Fighterna var för stela.

Det kan jag förstå. Smak är olika


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Fezk: witcher var GREAT.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Det kan jag förstå. Smak är olika

Ja striderna i valfritt AC är bättre än witcher 3 alla dagar i veckan.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja striderna i valfritt AC är bättre än witcher 3 alla dagar i veckan.

Håller inte med. Ass före Origins har trista strider, sämre än Witcher 3.

Origins/Odyssey har roligare strider men som tyvärr inte är jättebra då det saknas tyngd samt oftast är stelt animerat. Tycker nog att dem är roligare än i Witcher 3 dock.

Varför tar du ofta i från tårna och överdriver?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Håller inte med. Ass före Origins har trista strider, sämre än Witcher 3.

Origins/Odyssey har roligare strider men som tyvärr inte är jättebra då det saknas tyngd samt oftast är stelt animerat. Tycker nog att dem är roligare än i Witcher 3 dock.

Varför tar du ofta i från tårna och överdriver?

Jag överdriver men det gör däremot du som försvarar witcher 3 som omd det vore heligt trots att det är ett gammalt spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag överdriver men det gör däremot du som försvarar witcher 3 som omd det vore heligt trots att det är ett gammalt spel.

Du har fel. Jag försvarar inte Witcher, jag delar med mig av min bild. Och i den är Witcher fantastiskt som helhet.

Jag ger dig rätt på flera punkter.

Tagga ner så ser du det


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar