Hands-on – Dirt 5

Robot
Hands-on – Dirt 5

Codemasters byter riktning. Igen.

#dirt-5, #preview


Medlem

Skippade fyran då jag tyckte det såg för arkadigt ut även med "simulator" fysik, ser ännu värre ut i femman men det är iaf snyggt, ge mig ett Dirt med alla de olika lägen som vi sett i serien men med valet att köra med legit Dirt Rally fysik så blir jag nöjd.

Medlem

Har inget emot att de gör lite arkadigare spel som dessa. Så länge rally-spelen är fristående simulatorer så kan det vara gött med lite lerracing med plattan i mattan ibland också.
Alla bilspel behöver inte vara överseriösa simulatorer för att vara njutbara.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Har inget emot att de gör lite arkadigare spel som dessa. Så länge rally-spelen är fristående simulatorer så kan det vara gött med lite lerracing med plattan i mattan ibland också.
Alla bilspel behöver inte vara överseriösa simulatorer för att vara njutbara.

Nä men det finns ju betydligt fler arkad racers än seriösa racers också, men en balans är väl bäst, tycker Wreckfest hittade en ganska bra balans även om hastigheterna nu är betydligt högre i Dirt.

Gillade personligen Dirt 2 skarpt men fullkomligt avskydde allt i trean, lite därför jag skippade fyran också, kanske karriärläget imponerar tillräckligt för mig att överväga ett rea köp av femman.

Redaktör

Dirt 5 känns betydligt arkadigare än framförallt Dirt 4, som ju var något av ett snällare Dirt Rally med fler spelformer. Jag tycker det är bra att man skiljer de båda serierna åt, finns ingen anledning att trycka ut nya hel- och halvseriösa rallysimmmar i strid ström.


signatur
Medlem

Tycker det är bra att de delar upp serien.

Jag ser fram emot vad de kommer göra med nästa Dirt Rally. (Gissar att det kan tänkas heta 3.0) nu när de har WRC licensen och WRX licensen sedan tidigare.

Dirt 5 ser ju inte tråkigt ut. Men vill ju veta mer

Medlem

Jag gillar arkadspel men hatar när de slänger in lastbilar & driftig m.m. Det är orsak till att jag gillar Horizon.

Skribent

Det här gillar jag!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag gillar mer arkadracing så detta kan passa mig. Men jag kommer nog fortsätta med mitt kära Wreckfest ett tag till.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gnällkuk

Ser ut som det kan vara intressant Första banan du visade (antar att det var brasilien) såg extremt bekant ut, har den varit med i något tidigare spel?

Sprint eller vad den hette som visades sist såg ut som speedway på fura hjul, den får de nog jobba med tror jag. Ovalbana såg iaf extremt trist ut.

Annars tyckte jag att vattnet såg riktigt läckert ut i Brasilien-banan! Får hoppas på att de hittar en bra balans mellan grafik och svårighet, det är säkert ballt de första gångerna men snöstorm nattetid känns som något som inte kommer vara så kul i längden, framför allt inte i multiplayer.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Låter ju lovande. Kommer nog att köpa.
Men det ser tyvärr ut som att bilen kör på is. Hjulen verkar glida över vägbanan, utan fäste.
De får nog bättra på körkänslan lite.
"The beginning was so satisfying"
Liknar annars Dirt Showdown, som jag gillar fortfarande.
Jag gillade Dirt 2 och 3, men inte fyran.
Och Wreckfest har lite för tung och seg bilfysik.


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av autograph:

Låter ju lovande. Kommer nog att köpa.
Men det ser tyvärr ut som att bilen kör på is. Hjulen verkar glida över vägbanan, utan fäste.
De får nog bättra på körkänslan lite.
"The beginning was so satisfying"
Liknar annars Dirt Showdown, som jag gillar fortfarande.
Jag gillade Dirt 2 och 3, men inte fyran.
Och Wreckfest har lite för tung och seg bilfysik.

Det är en väldigt tidig version av spelet, inte alls polerad eller buggfixad. Det nämdes in infon till oss om testade att bilarna svävar i luften, det ska fixas.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är en väldigt tidig version av spelet, inte alls polerad eller buggfixad. Det nämdes in infon till oss om testade att bilarna svävar i luften, det ska fixas.

Ok! Tack för svar.
Så bra att de fixar att bilarna INTE svävar.
Då blir det säkert ett köp!

Edit: Jag har köpt det. Och det är bättre än jag trodde!!!


signatur

autograph

1
Skriv svar