Inled midsommarafton med 90 minuter från Baldur's Gate III

Inaktiv

Problemet för mig är att det ser för speligt ut. Estetiken är kass.
Baldur's Gate-spelen såg ut som en riktig värld, det fanns realistiska landskap med vägar, ängar, skogar, byar, städer o.s.v.
BG3 precis som Divinity ser ut bara ut som en spelplan där allt består av små plattformar på olika höjdnivåer som man använder i de "taktiska" striderna.
Ser ut som typ Polly Pocket eller Mighty Max om någon minns de gamla 90-talsleksakerna fast gjort i någon editor där en "level designer" placerat ut stenar och gräsplättar lite på måfå utan någon slags verklighetslogik.
Rustningarna ser ut som leksaksrustningar man köper till 5-åringar på BR Leksaker. För mig är DnD mindre quirky Korean MMO och mer klassisk fantasy.
Visst Divinity hade bra strider och stor frihet i interaktionen med världen men allt annat var ganska generiskt enligt mig.

12
Skriv svar