74 000 bot-fuskare har stängts av i World of Warcraft Classic

Robot
74 000 bot-fuskare har stängts av i World of Warcraft Classic

Må de hemsökas av anslutningsproblem och gankare i all evighet.

#Blizzard-entertainment, #Wow-classic


Medlem

Är spelet så pass tråkigt att folk vill fuska kanske man borde satsa på att göra det kuligare.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är spelet så pass tråkigt att folk vill fuska kanske man borde satsa på att göra det kuligare.

Jepp! Så är det. Du löste gåtan varför det finns fuskare i spel!
Alla spel där det finns fuskare är tråkiga. Det är det som gör att folk fuskar!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är spelet så pass tråkigt att folk vill fuska kanske man borde satsa på att göra det kuligare.

Är ju en väldigt liten del av alla som spelar som fuskar, sedan så går det inte göra det "kuligare" eftersom det är original spelet från 2006.#nochanges

Dock så älskar jag classic och ser fram emot TBC

Medlem
Skrivet av dafuq:

Är ju en väldigt liten del av alla som spelar som fuskar, sedan så går det inte göra det "kuligare" eftersom det är original spelet från 2006.#nochanges

Dock så älskar jag classic och ser fram emot TBC

Vet inte om jag skulle säga liten del då det i Januari var 357 000 aktiva spelare på US och EU servrarna, blir i och för sig mer med de Asiatiska men det borde inte skilja sig alltför mycket.

Medlem

Om rockstar kunde få arslet ur vagnen också i rdro. Väldigt mycket fuskande.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är spelet så pass tråkigt att folk vill fuska kanske man borde satsa på att göra det kuligare.

Back in the day har jag för mig att det var guld som farmades, vilket sedan såldes för pengar på internets bakgator. Gissar att det är något liknande nu med, snarare än spelare som automatiserar sitt spelande.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd
Skrivet av Nomman:

Back in the day har jag för mig att det var guld som farmades, vilket sedan såldes för pengar på internets bakgator. Gissar att det är något liknande nu med, snarare än spelare som automatiserar sitt spelande.

Antar det, köpte själv guld och underlättade något enormt. Då slapp man farma så mycket för raider och kunde köpa flasks och dylikt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Vad ni här glömmer att nämna bland fusk=skoj eller inte skoj, är att i WoW classic handlar det om riktiga pengar.
Bottar är inte där för att Olof 21 ska få sin server först Hand Of Ragnaros.

Bottar är där för att Ante 17 inte orkar grinda till 60 men kompis trycket gör att han måste ha en gubbe på lvl 60.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av bond12:

Vet inte om jag skulle säga liten del då det i Januari var 357 000 aktiva spelare på US och EU servrarna, blir i och för sig mer med de Asiatiska men det borde inte skilja sig alltför mycket.

När BWL släpptes var det långa köer på många servrar, och när ZG släpptes var det många servrar som tom kraschade pga överbefolkning. En full server håller upp till 12-15k spelare, så det ser faktiskt riktigt bra ut.. Nu var det även flera månader sedan det var ett content drop.. När AQ40 kommer kan man ju redan nu se att det kommer bli kaos.

Just nu ser det ut så här på alla EU servrar:
Full: 9st
High: 15st
Medium: 14st
Low: 5st

Ashbringer
Full
Auberdine
Full
Firemaw
Full
Flamegor
Full
Gehennas
Full
Golemagg
Full
Mograine
Full
Sulfuron
Full
Venoxis
Full

Amnennar
High
Bloodfang
High
Dragon's Call
High
Earthshaker
High
Everlook
High
Lakeshire
High
Mirage Raceway
High
Nethergarde Keep
High
Noggenfogger
High
Patchwerk
High
Pyrewood Village
High
Razorfen
High
Razorgore
High
Shazzrah
High
Zandalar Tribe
High

Chromie
Medium
Dreadmist
Medium
inkle
Medium
Gandling
Medium
Heartstriker
Medium
Hydraxian Waterlords
Medium
Lucifron
Medium
Mandokir
Medium
Rhok'delar
Medium
Skullflame
Medium
Stonespine
Medium
Ten Storms
Medium
Transcendence
Medium
Wyrmthalak
Medium

Celebras
Low
Dragonfang
Low
Flamelash
Low
Harbinger of Doom
Low
Judgement
Low

Medlem
Skrivet av dafuq:

När BWL släpptes var det långa köer på många servrar, och när ZG släpptes var det många servrar som tom kraschade pga överbefolkning. En full server håller upp till 12-15k spelare, så det ser faktiskt riktigt bra ut.. Nu var det även flera månader sedan det var ett content drop.. När AQ40 kommer kan man ju redan nu se att det kommer bli kaos.

Just nu ser det ut så här på alla EU servrar:
Full: 9st
High: 15st
Medium: 14st
Low: 5st

Ashbringer
Full
Auberdine
Full
Firemaw
Full
Flamegor
Full
Gehennas
Full
Golemagg
Full
Mograine
Full
Sulfuron
Full
Venoxis
Full

Amnennar
High
Bloodfang
High
Dragon's Call
High
Earthshaker
High
Everlook
High
Lakeshire
High
Mirage Raceway
High
Nethergarde Keep
High
Noggenfogger
High
Patchwerk
High
Pyrewood Village
High
Razorfen
High
Razorgore
High
Shazzrah
High
Zandalar Tribe
High

Chromie
Medium
Dreadmist
Medium
inkle
Medium
Gandling
Medium
Heartstriker
Medium
Hydraxian Waterlords
Medium
Lucifron
Medium
Mandokir
Medium
Rhok'delar
Medium
Skullflame
Medium
Stonespine
Medium
Ten Storms
Medium
Transcendence
Medium
Wyrmthalak
Medium

Celebras
Low
Dragonfang
Low
Flamelash
Low
Harbinger of Doom
Low
Judgement
Low

Var nog lite otydlig syftande på antalet bannade spelare sett till totala antalet konton (US och EU) då blir det en ganska stor marginal som fuskar.

Medlem
Skrivet av bond12:

Var nog lite otydlig syftande på antalet bannade spelare sett till totala antalet konton (US och EU) då blir det en ganska stor marginal som fuskar.

Hur kollar man hur många aktiva spelare det är ? Vart har du fått den siffran ifrån ?

Medlem
Skrivet av cybo:

Vad ni här glömmer att nämna bland fusk=skoj eller inte skoj, är att i WoW classic handlar det om riktiga pengar.
Bottar är inte där för att Olof 21 ska få sin server först Hand Of Ragnaros.

Bottar är där för att Ante 17 inte orkar grinda till 60 men kompis trycket gör att han måste ha en gubbe på lvl 60.

Helt fel, som vanligt. Det är för att Anders99 inte orkar fixa guld till en epic mount.


signatur

7800x3d, 7900xtx

Medlem
Skrivet av Snapphane:

Helt fel, som vanligt. Det är för att Anders99 inte orkar fixa guld till en epic mount.

Helt fel, det är för att designers av spelet Anders99 spelar inte kan designa ett mp spel som kan balansera lite bättre mellan spelare som spelar 8- timmar per vecka och 40+ timmar per vecka.

Avstängd

Hur går det att få ihop 40-manna raider nu för tiden? Vill minnas att folk tyckte det var bra när dom gick ner till 25.

Jag tyckte det dock var skit för 40-manna var ju hur kul som helst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag tyckte det dock var skit för 40-manna var ju hur kul som helst.

Kan definitivt förstå det roliga folk tyckte med 40 pers i raidsen, för mig var dock ändring till 25-manna bland det bästa dom gjort då ens klass and roll blev mer unik, i kombination med att fler av klasserna också blev användbara förstås.

Medlem
Skrivet av abso:

Kan definitivt förstå det roliga folk tyckte med 40 pers i raidsen, för mig var dock ändring till 25-manna bland det bästa dom gjort då ens klass and roll blev mer unik, i kombination med att fler av klasserna också blev användbara förstås.

Raidar 4 ggr / vecka, bwl tar ca 50 min å mc ca 45 min utan stress, vi speedrunnar när det är DMF veckor.
Det som är den stora skillnaden idag är att alla min/maxar å kan allt.
Det gör det rätt enkelt, så nu ser man fram emot AQ40 så det blir nån veckas trial and error kanske

Avstängd
Skrivet av waeress:

Helt fel, det är för att designers av spelet Anders99 spelar inte kan designa ett mp spel som kan balansera lite bättre mellan spelare som spelar 8- timmar per vecka och 40+ timmar per vecka.

Hörrödu. Det måste finnas platser i livet där de arbetslösa och sjukskrivna kan känna sig som kungar också.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Är ju en väldigt liten del av alla som spelar som fuskar, sedan så går det inte göra det "kuligare" eftersom det är original spelet från 2006.#nochanges

Dock så älskar jag classic och ser fram emot TBC

Vet inte om jag skulle se fram emot att åka på TBC.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av stenman:

Raidar 4 ggr / vecka, bwl tar ca 50 min å mc ca 45 min utan stress, vi speedrunnar när det är DMF veckor.
Det som är den stora skillnaden idag är att alla min/maxar å kan allt.
Det gör det rätt enkelt, så nu ser man fram emot AQ40 så det blir nån veckas trial and error kanske

Låter som de är easy mode nu och inte alls som vanilla var en gång i tiden.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Hur kollar man hur många aktiva spelare det är ? Vart har du fått den siffran ifrån ?

https://gamerjournalist.com/wow-classic-server-populations-20...

Avstängd
Skrivet av Busko:

Låter som de är easy mode nu och inte alls som vanilla var en gång i tiden.

Ja låter inte alls som vanilla. Där fick man kämpa i MC och BWL. Det var först då man fick gear från AQ 40 osv dom började bli lite enklare.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Busko:

Låter som de är easy mode nu och inte alls som vanilla var en gång i tiden.

Fast folk har spelat Vanilla på privatservrar i femton år så lite bättre än förr har de ju hunnit bli.

Medlem

Bots? Så precis som vanligt när det begav sig back in the days med andra ord

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är spelet så pass tråkigt att folk vill fuska kanske man borde satsa på att göra det kuligare.

De flesta som botar och blir bannade gör det som ett jobb då 1000g är ca 333SEK. Då det bara kostar ca 800kr/mån att ha 5 bottar som kan tjäna ca 1000g/h så är det ett ganska lätt sätt att tjäna pengar om man inte blir bannad.

Medlem
Skrivet av dafuq:

När BWL släpptes var det långa köer på många servrar, och när ZG släpptes var det många servrar som tom kraschade pga överbefolkning. En full server håller upp till 12-15k spelare, så det ser faktiskt riktigt bra ut.. Nu var det även flera månader sedan det var ett content drop.. När AQ40 kommer kan man ju redan nu se att det kommer bli kaos.

Vi har igen andning hur många som kan spela på varje server, sp du kan inte få fram spelar siffror på det sättet.

Blizzard rapporterade att Classic var 2x eller större än retail vi släpp. Sedan fick vi veta att Classic hade växt i Q1-2020 sedan släpp, och efter det har ingen officiellt sagt förutom i Q2-2020 så var classic spelar siffror fortfarande mycket starkt.

1
Skriv svar