Next gen-Cyberpunk 2077 kommer att snyggas till ytterligare efter release

Robot
Next gen-Cyberpunk 2077 kommer att snyggas till ytterligare efter release

Next gen-versionerna kommer att se bättre ut redan från dag ett, men dessutom förbättras i efterhand.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Hmm.. konspirationsteoretikern inom mig börjar fundera på om CDPR fått ekonomiskt ”stöd” för att hålla på releasen, eftersom varken Sony eller MS imponerat med sina tilltänkta releasetitlar direkt.

Medlem
Släppa det till julhandeln och Some release spel för en ny generation lär inte skada heller
Skrivet av Vamp:

Hmm.. konspirationsteoretikern inom mig börjar fundera på om CDPR fått ekonomiskt ”stöd” för att hålla på releasen, eftersom varken Sony eller MS imponerat med sina tilltänkta releasetitlar direkt.

.

Medlem

Tur man spelar på PC och inte behöver bry sig om konsolgenerationer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om jag köper det till current gen (Xbox) kommer jag då kunna spela det när jag sen uppgraderar till next gen eller behöver jag köpa spelet igen?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tur man spelar på PC och inte behöver bry sig om konsolgenerationer

Tur man kör både och så man har tillgång till alla spel oberoende av exklusivitet osv

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Tur man kör både och så man har tillgång till alla spel oberoende av exklusivitet osv

Det klart men jag tänkte på cyberpunk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Man får väl anta att denna next-gen patch även dyker upp på PC?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Om jag köper det till current gen (Xbox) kommer jag då kunna spela det när jag sen uppgraderar till next gen eller behöver jag köpa spelet igen?

Absolut. Köper du spelet till Xbox One så kommer du att kunna spela samma kopia på Series X utan att betala något extra.

Skrivet av Arzei:

Man får väl anta att denna next-gen patch även dyker upp på PC?

Om uppdateringen kommer med förbättringar som inte redan finns i PC-versionen så ser jag ingen anledning till att de inte skulle släppa dem även på PC.

Medlem

Vad jag förstår har inte cd projects företagskultur ändrats så mycket så jag skulle gissa på att man får ps5 versionen om man köper det till ps4.
Man gav ju t ex bort witcher 3 till PC nyligen med kravet att man ägde till ett annat system innan.

Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Vad jag förstår har inte cd projects företagskultur ändrats så mycket så jag skulle gissa på att man får ps5 versionen om man köper det till ps4.
Man gav ju t ex bort witcher 3 till PC nyligen med kravet att man ägde till ett annat system innan.

Yes, det är bekräftat att man kommer kunna lira det på PS5 utan extra kostnad om man redan köpt det till PS4.

Medlem

Vilken röra. Spelet släpps ofärdigt och kommer att patchas ett antal gånger tills det blir som det är tänkt att vara.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Vilken röra. Spelet släpps ofärdigt och kommer att patchas ett antal gånger tills det blir som det är tänkt att vara.

Jo precis, med tanke på deras track record av att släppa ofärdiga och buggiga spel och att dom nu dessutom skjutit upp spelet 7-8 månader för att ha tid på sig att lägga till fler buggar så kommer det här bli en katastrof som bara överskuggas av deras släpp av The Witcher 3 som inte var spelbart på flera år efter release!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Absolut. Köper du spelet till Xbox One så kommer du att kunna spela samma kopia på Series X utan att betala något extra.

Om uppdateringen kommer med förbättringar som inte redan finns i PC-versionen så ser jag ingen anledning till att de inte skulle släppa dem även på PC.

Detta gäller dock inte alls spel till current gen Xbox, de måste stödja smart delivery, vilket iofs de flesta verkar göra. https://www.google.com/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/20...

Skribent
Skrivet av rosski:

Detta gäller dock inte alls spel till current gen Xbox, de måste stödja smart delivery, vilket iofs de flesta verkar göra. https://www.google.com/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/20...

Det stämmer, men jag refererade specifikt till Cyberpunk 2077.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Man får väl anta att denna next-gen patch även dyker upp på PC?

Inte helt säker på det. Witcher 3 fick en HDR-patch på konsolerna men den patchen lyser med sin frånvaro på PC fortfarande efter ett antal år. Lite bitter är jag över det faktiskt.

Gnällkuk
Skrivet av Deli:

Jo precis, med tanke på deras track record av att släppa ofärdiga och buggiga spel och att dom nu dessutom skjutit upp spelet 7-8 månader för att ha tid på sig att lägga till fler buggar så kommer det här bli en katastrof som bara överskuggas av deras släpp av The Witcher 3 som inte var spelbart på flera år efter release!

Det enda smolket i bägaren för dem är att GOG inte fick cloud saves förrän långt efter Witcher 3. Tänkte jag skulle återuppta mitt spelande efter något år eller så när jag hade skaffat ny dator men upptäckte till mitt förtret att det var tomt bland save files. Sparfilerna låg på en havererad SSD


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Novdid:

Inte helt säker på det. Witcher 3 fick en HDR-patch på konsolerna men den patchen lyser med sin frånvaro på PC fortfarande efter ett antal år. Lite bitter är jag över det faktiskt.

Jag är snarare mer bitter att de nerfa hela spelet för att få det att fungera på konsolerna...

Medlem
Skrivet av Deli:

Jo precis, med tanke på deras track record av att släppa ofärdiga och buggiga spel och att dom nu dessutom skjutit upp spelet 7-8 månader för att ha tid på sig att lägga till fler buggar så kommer det här bli en katastrof som bara överskuggas av deras släpp av The Witcher 3 som inte var spelbart på flera år efter release!

Länge sedan jag läst så mycket dynga. Googla på positiv inställning.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Länge sedan jag läst så mycket dynga. Googla på positiv inställning.

Är han ironisk eller menar han allvar? 🤔

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jag är snarare mer bitter att de nerfa hela spelet för att få det att fungera på konsolerna...

Nu menade jag just att de inte släppt förbättringar i efterhand till PC som redan gjorts för de klenare konsolerna.

Skrivet av Belgaar:

Länge sedan jag läst så mycket dynga. Googla på positiv inställning.

Men snälla! Mer uppenbar ironi och sarkasm finns ju inte


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

När släpper dom ps5-versionen då? Eller missförstår jag hela grejen nu?

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

När släpper dom ps5-versionen då? Eller missförstår jag hela grejen nu?

Jag har läst kommentarer som säger att det kommer till PS5 2021, men det verkar dock bara vara spekulationer eftersom att smart delivery till Series X bekräftades tidigt.

https://www.engadget.com/cyberpunk-2077-ps5-backwards-compati...

Så ja, man verkar få next-gen versionen om man köper det på PS4 och PS4 versionen kommer fungera från launch på PS5.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

När släpper dom ps5-versionen då? Eller missförstår jag hela grejen nu?

Deras tidsplan för Next-gen release av spelet är planerad till 2021, men de kan inte säga när under 2021 de tänker släppa det.
Det var så de sa under "Investor Call" till dem som ställde frågorna.

Köper du Ps4 verison så kommer du få en Day 1 patch om du installerar spelet på Ps5 för att få det lite snyggare, medan en mer robust version kommer släppas 2021, och den kommer vara gratis till de som redan äger en kopia för Ps4 (samma sak såklart XBOne > XSX).

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Belgaar:

Länge sedan jag läst så mycket dynga. Googla på positiv inställning.

Googla på sarkasm.

Medlem

Cynikern i mig tolkar det som att spelet inte kommer att vara helt klart till släppet i november heller men att man kommer fixa det under 2021.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tur man spelar på PC och inte behöver bry sig om konsolgenerationer

Kanske inte konsoller men ryktas ju att nvidias nästa generation grafikkort är nära i tiden och med rejäla prestandökningar, så själv inväntar jag nog den stora uppdaterningen 2021 om det innebär uppdateringar även för pc innan jag köper spelet

Ase
Medlem

Hade ju varit ett perfekt spel att ha exlusivitet på tex pc så hade vi sluppit försening för anpassning till konsoll.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag har läst kommentarer som säger att det kommer till PS5 2021, men det verkar dock bara vara spekulationer eftersom att smart delivery till Series X bekräftades tidigt.

https://www.engadget.com/cyberpunk-2077-ps5-backwards-compati...

Så ja, man verkar få next-gen versionen om man köper det på PS4 och PS4 versionen kommer fungera från launch på PS5.

Ok, då blir det ps4-versionen till ps5 då för min del!

12
Skriv svar