Cyberpunk 2077 försenas från september till november

Medlem

Fy va tråkigt.....men bra att de gör valet istället för att släppa något som kanske förstör upplevelsen.

Blir att skaffa till nästa generation helt enkelt.

Är det möjligtvis någon på FZ som har den äran att provspela?

Medlem

Passar mig bra.

Inaktiv

Bättre att man blir tvingad att vänta än att de släpper ett buggigt spel som man vill spela men vet att man måste hålla sig borta ifrån i någon månad tills allt är fixat.

Medlem

50 spänn på att det försenas fler gånger.

Jh
Medlem
Skrivet av Harmond:

köp PC så har du alltid next gen... för om man tycker det är viktigt är PC enda vettiga valet.

Jag gillar PC men vill ha komforten med konsoll. Jag har inte tiden eller lusten med PC längre.
När släppet ändå ligger så nära inpå så föredrar jag det till en nyare maskin.. för visst fasiken lär det flyta på mycket bättre på en ps5(?)😉


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Tvivlar på att det kommer i november. 2021 känns mer troligt eller 2025. Aj detta sved. Jag hade sett fram emot Cyberpunk i september.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av miffot:

Bra där CD!
Försena och fixa spelet, önskar flera gjorde just detta!

"Bra" hade väl varit att fixa spelet utan att behöva försena det, kan jag tycka. Önskar fler gjorde just detta.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Hellre ett stadigare spel i november än en buggig röra i september. Även om det såklart känns jäkligt trist, men vafan. Man får bita ihop!

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Inte nödvändigtvis. Ett visst Witcher 3 försenades ungefär lika mycket.

..och var fortfarande buggigt som fan när det släpptes.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

"Bra" hade väl varit att fixa spelet utan att behöva försena det, kan jag tycka. Önskar fler gjorde just detta.

Att fixa det efter släppet menar du?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_119148:

Att fixa det efter släppet menar du?

Nej, det menar jag inte. Att släppa ett färdigt spel på utsatt releasedatum, är vad jag menar. Det som borde vara praxis. Förstår inte hur det är "bra" när man misslyckas med detta och därav är tvungna att försena releasen.

Att det är bättre än de allra värsta kufarna som släpper trasiga spel är en annan femma.

Medlem

Tråkigt Men då kanske man hinner införskaffa sig en nvidia 3000 series innan release

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Nej, det menar jag inte. Att släppa ett färdigt spel på utsatt releasedatum, är vad jag menar. Det som borde vara praxis. Förstår inte hur det är "bra" när man misslyckas med detta och därav är tvungna att försena releasen.

Att det är bättre än de allra värsta kufarna som släpper trasiga spel är en annan femma.

Att det bästa vore om de gjorde klart spelet och släppte på utsatt tid tror jag alla är överens om men det är ju sällan fallet och covid-19 kan ju vara en bidragande orsak iom att många jobbar hemma vilket förmodligen försämrar effektiviteten avsevärt i vissa områden runt utvecklingen och släppet.

Inaktiv
Skrivet av neocon:

Med releasen av de nya konsolerna, åtminstone PS5, så är PC inte längre next-gen annat än grafiskt. Inte förrän tillverkare av operativsystem, moderkort, SSD och andra komponenter kommer överens om en gemensam strategi/arkitektur för att eliminera flaskhalsar, och majoriteten av spelarbasen gått över till alla de nya komponenterna, kan PC räknas som next-gen igen. Det är först då PC-spel kan ha spelmekaniker som man ser i Ratchet & Clank:

https://youtu.be/ai3o0XtrnM8?t=57

Kan du utveckla på vilka spelmekaniker i klippet PC ”inte kan ha”? Observera att världarna i portalen är 2D tills den har laddat in om det är vad du syftar på.

Medlem

2020 Year of the backlog.
Undra vad jag ska ta mig an för klassiker i höst nu då?

Medlem

@bond12: spelet kommer att vara ofärdigt oavsett sen kommer den att patchas månad efter månad tills den är färdig år 2022!

Medlem
Skrivet av neocon:

Du menar köpa PS4-versionen och spela det på PS5? En riktig PS5-version kommer tydligen inte förrän tidigast nästa år.

Vet inte vad du menar med riktig, men Sony har bekräftat att åtminstone de 100 populäraste spelen till PS4 kommer att få manuell påläggning i form av uppgradering till PS5. Vilket givetvis kommer att gälla även Cyberpunk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av neocon:

Just hoppandet mellan världar jag syftar på ja. Du kommer inte se PC-spel som gör sådant på länge. Och innan någon säger Star Citizen, det räknas inte. Man kan inte vara i New Babbage och på 1-2 sekunder ladda in och stå mitt i Area 18. Jag förstår att det inte heller är något som behövs i SC, men det är inte tekniskt möjligt ens om de ville göra det.

Varför menar du att det inte går på PC? Finns det någon video som förklarar varför det där är speciell på Ps5 eller spekulerar du nu?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nej, det menar jag inte. Att släppa ett färdigt spel på utsatt releasedatum, är vad jag menar. Det som borde vara praxis. Förstår inte hur det är "bra" när man misslyckas med detta och därav är tvungna att försena releasen.

Att det är bättre än de allra värsta kufarna som släpper trasiga spel är en annan femma.

Praxis borde vara att släppa spel som är någorlunda buggfria, förstår verkligen inte alls vad problemet är att vänta?

Det är så sjukt många variabler som måste stämma in i ett IT-projekt för att det ska releasas på utsatt datum. Jag har suttit i väldigt många IT-projekt projekt, men ett minns jag mest, det var det som hade releasedagen utsatt och var tvungen att att släppas just då pga olika anledningar. Så folk jobbade dygnet runt och även när de var sjuka, inte bra stämning på det kontoret kan jag säga. Skönt att jag var där som konsult och kunde köra mina 8 timmar om dagen. Flera duktiga programmerare slutade på det företaget efter det projektet.


signatur

IDKFA

Medlem

Gud sån tråkig nyhet. Trodde fan på september månad. Så tråkigt när de sätter ett datum för att skjuta upp o skjuta upp..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Bra av dem! Det ska ju släppas när det är klart, och skönt för utvecklarna att inte behöva stressa lika mycket

Medlem

Kanske dom väntar tills dom kan släppa det till PS5 och Xbox samtidigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Praxis borde vara att släppa spel som är någorlunda buggfria, förstår verkligen inte alls vad problemet är att vänta?

Det är så sjukt många variabler som måste stämma in i ett IT-projekt för att det ska releasas på utsatt datum. Jag har suttit i väldigt många IT-projekt projekt, men ett minns jag mest, det var det som hade releasedagen utsatt och var tvungen att att släppas just då pga olika anledningar. Så folk jobbade dygnet runt och även när de var sjuka, inte bra stämning på det kontoret kan jag säga. Skönt att jag var där som konsult och kunde köra mina 8 timmar om dagen. Flera duktiga programmerare slutade på det företaget efter det projektet.

Håller med. Efter flera år inom IT, som utvecklare, så kan jag bara instämma. Nästan inget projekt levereras i utsatt tid, och de som gör det gör det på bekostnad av personal.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av neocon:

Just hoppandet mellan världar jag syftar på ja. Du kommer inte se PC-spel som gör sådant på länge. Och innan någon säger Star Citizen, det räknas inte. Man kan inte vara i New Babbage och på 1-2 sekunder ladda in och stå mitt i Area 18. Jag förstår att det inte heller är något som behövs i SC, men det är inte tekniskt möjligt ens om de ville göra det.

Nu kanske jag har fel, inte så insatt i just portal-hoppandet i R and C men vad är det som är så banbrytande med det du länkade? Allt ser ju ut att vara del av en och samma sammanhängande räls-sekvens där man bara byter bakgrund genom att visa lite flashande lila skärvor? Det är ju inte som att man hoppar mellan säg Whiterun, Riften och sedan Windhelm i Skyrim på 2 sekunder. Vet inte om det är tydligt vad jag vill säga men tycker det ser ut som "Temple Run", inte att man faktiskt kan hoppa mellan och även springa runt i alla dessa öppna världar med 1 sekunds laddtid.

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Nu kanske jag har fel, inte så insatt i just portal-hoppandet i R and C men vad är det som är så banbrytande med det du länkade? Allt ser ju ut att vara del av en och samma sammanhängande räls-sekvens där man bara byter bakgrund genom att visa lite flashande lila skärvor? Det är ju inte som att man hoppar mellan säg Whiterun, Riften och sedan Windhelm i Skyrim på 2 sekunder. Vet inte om det är tydligt vad jag vill säga men tycker det ser ut som "Temple Run", inte att man faktiskt kan hoppa mellan och även springa runt i alla dessa öppna världar med 1 sekunds laddtid.

Det verkar vara unik fysik i varje rift med helt olika scener. Som att hoppa mellan olika banor, i realtid utan någon form av laddning.

Det är inte alls som Temple Run.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av fakecake:

Varje gång han hoppar in i en rift så är det en "loading screen" som varar i typ 2 sec, så det är i princip bara en glorifierad teleport och jag ser inte var den unika fysiken är?

Den unika fysiken påvisas genom det varierade utbudet av saker som visas på skärmen. Allt från att action börjar direkt till fordon som rör sig på skärmen.

Där är ingen loading-screen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Aaah håva deg på next-gen release titel.

Well, jag kommer köpa.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av neocon:

Med releasen av de nya konsolerna, åtminstone PS5, så är PC inte längre next-gen annat än grafiskt

För att ta ner dig på jorden lite, det har alltid låtit så innan release av en ny konsol. När Xbox 360 skulle släppas så sa man att grafiken var direkt jämförbar med filmen Avatar. Blev det så, i verkligheten?

Jag får anta att det här är första gången du följer en release av en ny konsolgeneration, jag kan direkt säga att du blir lurad.

Vi vet redan att nya Unreal Engine 5 te.x fortfarande är snabbare på en PC än på de nya konsolerna. Det finns tester.

Avstängd

Om man verkligen tror att de nya konsolerna, som alltså hypar SSD (som jag haft i över 10 år på PC) är FÖRE, så tja, the joke is on you..... det enda det säger är hur efter dom är i utvecklingen. Och ja, självklart kommer de köra med den absolut senaste hårdvaran vad gäller kontrollers osv, något som såklart redan finns på PC, om man köper det senaste.

Du är tvungen att uppdatera dig dagligen i princip, om du vill hänga med i utvecklingen på PC. På konsoler får du uppdatera dig var 4:e år eller så, för det är så länge du är fast med din ""NEXT-gen"" produkt. Och ja, jag förstår att det kan vara smidigt, men kom inte och säg att det är mer next-gen, det kan möjligtvis vara next-gen på pappret, i en vecka.

Inaktiv
Skrivet av neocon:

Det är precis vad det är. Det där är hela banor som laddas in, inte bara glorifierade backdrops. Guerrilla Games har t.ex. bekräftat att det inte är laddningstid vid fast travel i Horizon Forbidden West (00:49)
https://youtu.be/qIyz_7Hz3U4?t=49

Tänk er ett Witcher-spel där man kan stå i Novigrad, gå in i en portal och komma ut i Skellige sekunden efter. Det är vad Sony åstadkommit med sin SSD-arkitektur.

Spekulation är det ju på så vis att jag förmodar att Sony inte ljuger och att det som visats inte är fejkat. Här kommer lite videos om du är uppriktigt nyfiken.

Mark Cerny talar lite om flaskhalsarna som finns och vad de gjort för att eliminera dom här (13:30):
https://youtu.be/ph8LyNIT9sg?t=810

Här har du en spelmotorutvecklare som pratar om hur imponerande vad Sony gjort är (0:37):
https://youtu.be/v1SRHrCa4XQ?t=37

Linus Tech Tips gjorde en jämförelse mellan SATA, NVME gen 3 och PCIe 4.0 SSD och konstaterade att det är svårt att märka någon skillnad:
https://www.youtube.com/watch?v=4DKLA7w9eeA

Det är alldeles för många flaskhalsar som måste åtgärdas på både hårdvaru- och mjukvarunivå innan PC kan flytta fram point of diminishing returns. Sony har gjort detta.

Tackar Jag ska kika på det där så får jag förhoppningsvis lite bättre förståelse i detta. Jag är ju försåts skeptisk av naturen men är absolut inte på något sätt någon PCMR utan tycker mig ha ganska bra förståelse för varje plattforms plats osv.

Medlem
Skrivet av neocon:

Du har haft SSD i över 10 år och ändå har du inte fått spela spel som gör det Ratchet & Clank gör? Vad kan det bero på tro?

Det beror ju till största delen på att konsoler styr spelindustrin.
Vi vet ju redan att t.ex. unreal demot som var skräddarsytt för PS5 gick att köra alldeles finnemang på en PC med en bra NVME disk.
Och om någon hade fått för sig att utveckla detta så hade ju bara en liten skara av användare kunnat nyttja det. Nu när båda konsoler har det så kommer det bli annorlunda.

Skriv svar