Sony-chef: PS5-exklusiviteter viktigare än någonsin

Medlem
Skrivet av loerk:

Vad du har skrivit i andra inlägg spelar mindre roll när det enda du har gett mig som svar är något om att "Sonys spel är minsan bäst hehe"

Skrev också att du inte bara var du, jag skrev att jag endast svarade på fanboys svar. Jag påpekade min syn på deras spel en gång, efter det var jag tvungen att fortsätta för att du och några andra var tvungna att försvara Sonys kronjuveler, istället för att bara acceptera att jag tycker på ett visst sätt. Om någon är så pass adamant som ni var, så kan man endast anta att de är fanboys.

Och det är nog svårt för mig att vara en fanboy när jag inte har ägt en konsol på säkert 20 år.

Ännu en gång med påhopp utan substans, då jag inte har skrivit ett enda inlägg i denna tråden som skulle kunna tolkas så. Länka i så fall till eller citera det inlägget nästa gång du anklagar mig för något. Uppenbarligen har du förväxlat mig med någon annan i den här tråden.

För övrigt behöver man inte äga konsol för att vara en fanboy.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Ännu en gång påhopp utan substans, har inte skrivit ett enda inlägg i denna tråden med sådant svar. Länka i så fall till eller citera det inlägget nästa gång du anklagar mig för något.

För övrigt behöver man inte äga konsol för att vara en fanboy.

Det är väl inget påhopp? Du och andra reagerade för att jag t.ex. inte gillade Horizon. Du sa bland annat att min bild av dessa spel inte var kopplad till "verkligheten". Det skulle man också kunna kalla för ett påhopp. Varför ens säga något sådant om du nu inte tog illa upp för att någon inte gillar dessa spel?

Vad annars skulle du ha skrivit? Du diskuterade minsann inte någon strategi för att ta marknadsandelar eller för att bibehålla och cementera det grepp de redan har.
De svar du gav mig var endast gällande spel när jag diskuterade något helt annat från början.

Nahe, vad ska jag då göra för att bli en fanboy? Jag har inte försvarat någon maskin, jag har inte påstått att den ena är bättre än den andra. Så vad är det som gör just mig till en fanboy? Utveckla gärna.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det är väl inget påhopp? Du och andra reagerade för att jag t.ex. inte gillade Horizon. Du sa bland annat att min bild av dessa spel inte var kopplad till "verkligheten". Det skulle man också kunna kalla för ett påhopp. Varför ens säga något sådant om du nu inte tog illa upp för att någon inte gillar dessa spel

Är väl ett faktum att din subjektiva, personliga, åsikt inte går att koppla till verkligheten, då många av de spel du anser vara dåliga inte uppfattats så av recensenter eller de som spelat spelen. Det är alltså enbart ett konstaterande.

Skrivet av loerk:

Du diskuterade minsann inte någon strategi för att ta marknadsandelar eller för att bibehålla och cementera det grepp de redan har.

Har redan nämnt i tråden vad den troliga orsaken är till att MS slutat med exklusiva titlar och Sony/Nintendo inte har det. Något som uppenbarligen funkat bra hittills för dem.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Shadee:

Visst är det så, men jag tror skillnaderna kommer öka denna generation. För den stora massan är det minst ett exklusivt spel om året till konsol som sticker ut rejält skulle jag vilja säga.

2014 var det lite tunt med anledningar till att köpa PS4 förutom nyhetens behag och lite remakes men sen tog det fart med t.ex.
2015: Bloodborne
2016: Uncharted 4
2017: Horizon Zero Dawn
2018: Spider Man/God of War/Detroit Become Human
2019: Death Stranding/Dreams

Oavsett vad man personligen tycker om dessa spel så är det flera bra anledningar att köpa en PS4. har man sedan konsolen så köper man ju även de konsolexklusiva spelen (t.ex. RDR2, NHL) till den konsolen man äger.

Fast som sagt, det blir intressant att se vem som går vinnande ur konsolstriden. jag tror Sony mest p.g.a. vanan av konsumenter att köpa deras konsol och att de är vana med deras UI, samt att de har en gedigen historia av ett generellt sett starkare spelbibliotek än X-box.

2015: Bloodborne - Sure, men som sagt pallar inte ojämn och låg fps, speciellt inte i ett spel som kräver timing

2016: Uncharted 4 - Generisk tredjeperson shooter. Aldrig fattat varför spelen hypas så mycket. Yta > substans, med en protagonist som är en ostig Indiana Jones kopia i mellansekvenserna och mördar-Rambo i spelet.

2017: Horizon Zero Dawn Upptäckarspel där man följer en kompass, med karaktärer som ser ut som sminkade hipsters ute och larpar. Släpps dessutom även på PC nu.

2018: Spider Man/God of War/Detroit Become Human Spider Man, sure kan vara skoj en stund. God of War också kul en stund. God of War är dock typexempel på spel som tappa mycket av sin personlighet och numera spelas som vilken tredjeperson action-adventure lir som helst. Detroit Become Human, är inte det ett utav många spel som hypades upp men sen visade sig suga?

2019: Death Stranding/Dreams Kommer på PC och Dreams känner jag inte till.

Jag låter väl dryg nu, men alltså, fan nästan samtliga spel saknar djup, närvaro, TYNGD. Detta är väl snarare ett problem allmänt idag, där merparten utav dagens spel känns så jävla plastiga och by the book. Yta före substans. Scriptat. Tryck på en knapp och spelet gör det coola åt dig. Följ en kompass och spelet hittar nästa objekt åt dig.

Jag fattar inte vad det roliga är. Om man nu vill ha spektakellir, varför finns det inget som det här...

Jag vet inte. Det är väl en smaksak. Men jag tror nog problemet jag har är mer allmänt om dagens AAA-lir.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Edit:
Om någon sen vill ta upp metacritic betyg igen för att rättfärdiga sin världsbild, tja jag har tråkiga nyheter. Enligt metacritics finns det färre bra spel än någonsin...

Känns väl tyvärr som en rimlig utveckling då spel inte alls pumpas ut på samma sätt nu jämfört med då. Tycker inte det säger så mycket om kvalitén på dagens spel.

Medlem

@matt76: Betyg spelar mindre roll, och det är inte något subjektivt. Finns alldeles för många exempel på skräp som har fått 9/10 den här generationen.
Om Horizon faktiskt är bra och inte fyllt med dålig AI, dialog som är sämre än en rysk film dubbad till engelska och inte har en urtråkig open world som t.ex. Assasins creed eller 99% av alla andra open world spel, så äter jag upp min hatt.

Nu vet jag att Horizon lider av alla dessa problem, men jag kommer nog köpa det till PC ändå, bara för att testa.
Trevligt om jag nu skulle ha fel.

Medlem

@loerk - Alla åsikter är subjektiva, inklusive recensioner eller ens tyckande om en recensions innehåll. För övrigt finns det vad jag minnas en rolig artikel (eller inlägg) här på FZ hur det kan se ut om en recension skulle vara objektiv.

Att absolut påpeka att spel är skit utan att först ha spelat (upplevt) dem tycker jag känns oseriöst. Diverse Youtube videos etc gör aldrig ett spel rättvisa, utan det är när man själv lirar spelet ifråga man kan avgöra om det man läst om stämmer överens med verkligheten.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skribent
Skrivet av Sapiens:

2015: Bloodborne - Sure, men som sagt pallar inte ojämn och låg fps, speciellt inte i ett spel som kräver timing

2016: Uncharted 4 - Generisk tredjeperson shooter. Aldrig fattat varför spelen hypas så mycket. Yta > substans, med en protagonist som är en ostig Indiana Jones kopia i mellansekvenserna och mördar-Rambo i spelet.

2017: Horizon Zero Dawn Upptäckarspel där man följer en kompass, med karaktärer som ser ut som sminkade hipsters ute och larpar. Släpps dessutom även på PC nu.

2018: Spider Man/God of War/Detroit Become Human Spider Man, sure kan vara skoj en stund. God of War också kul en stund. God of War är dock typexempel på spel som tappa mycket av sin personlighet och numera spelas som vilken tredjeperson action-adventure lir som helst. Detroit Become Human, är inte det ett utav många spel som hypades upp men sen visade sig suga?

2019: Death Stranding/Dreams Kommer på PC och Dreams känner jag inte till.

Jag låter väl dryg nu, men alltså, fan nästan samtliga spel saknar djup, närvaro, TYNGD. Detta är väl snarare ett problem allmänt idag, där merparten utav dagens spel känns så jävla plastiga och by the book. Yta före substans. Scriptat. Tryck på en knapp och spelet gör det coola åt dig. Följ en kompass och spelet hittar nästa objekt åt dig.

Jag fattar inte vad det roliga är. Om man nu vill ha spektakellir, varför finns det inget som det här...
https://youtu.be/p7T9tJiw6AU

Jag vet inte. Det är väl en smaksak. Men jag tror nog problemet jag har är mer allmänt om dagens AAA-lir.

Jag säger inte emot och jag tycker absolut inte du är dryg samt håller med dig i vissa punkter. När jag spelade DOOM 2016 så stängde jag t.ex. av alla kompasser och dylikt för att få lite mer oldschoolkänsla :). Jag tror vi helt enkelt pratar om olika saker.

Jag presenterar bara vad den stora massan tycker, det reflekterar inte min personliga åsikt. De listade spelen är uppenbarligen otroligt bra, underhållande och välgjorda som tilltalar den breda massan, och för att spela dessa spel, på releasedagen, måste man ha en konsol från Sony. Personligen tröttnade jag på Horizon efter ca 50 %, tyckte Spider Man var asgrymt (om än lite repetetivt) fram till deras DLC, inte påbörjat Detroit Become Human än (som också finns på PC nu) eller God of War (väntar på PS5 eftersom jag inte har någon PS4Pro), tröttnade mitt i första Uncharted (fast jag ska nog ge det en chans till någon gång). Sista Batman spelet tröttnade jag efter halva också trots att jag hade 100 % på de båda innan.

Mina (och dina) åsikter speglar som sagt uppenbarligen inte den stora massan där dessa spela lyfts fram som mästerverk och folk gladeligen lägger 5000:- på en konsol för att kunna spela just dessa dem. Det är den poängen jag vill få fram, att man lyfter blicken från sina egna preferenser och försöker forma sig en bild. I den bilden ser jag Sony som vinnare av tidigare nämnda anledningar.

edit: Detroit fick 4/5 på FZ iaf. Själv har jag inte spelat det än så kan inte uttala mig.
https://www.fz.se/recension/276694-recension-detroit-become-h...

Medlem

@Shadee: Mmm, du har rätt. Det ska bli intressant att följa dessa två jättar. Vet inte riktigt, men jag är positiv angående framtiden för båda. Nja, Unreal 5 demot visades på en PS, och den drar nytta av dess hårdvara, men dagens pc, och nya xobox och även äldre maskiner kommer kunna dra nytta av Unreals 5 teknologier.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

@matt76: Håller inte alls med. Let's plays ger ett bra intryck av ett spel som helhet på ett helt annat sätt än vad en recension kan göra.
Och är det närmsta man kan komma än att faktiskt spela det själv.
Det är fortfarande precis samma sak som visas på skärmen, den enda anledningen är att du inte själv håller i kontrollen.

Och nej, att spel som är skräp har fått 9/10 i betyg denna generation är inte en åsikt, det är fakta.

Medlem
Skrivet av loerk:

@matt76: Håller inte alls med. Let's plays ger ett bra intryck av ett spel som helhet på ett helt annat sätt än vad en recension kan göra.
Och är det närmsta man kan komma än att faktiskt spela det själv.
Det är fortfarande precis samma sak som visas på skärmen, den enda anledningen är att du inte själv håller i kontrollen.

Och nej, att spel som är skräp har fått 9/10 i betyg denna generation är inte en åsikt, det är fakta.

Det du beskriver är fortfarande enbart din subjektiva åsikt. En åsikt blir inte per automatik fakta, hur du än vrider och vänder på det. Objektivt bör ett spel som fått medelbetyg 9/10 vara bra, för det är statistiskt fastslaget.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skribent
Skrivet av krislevin:

@Shadee: Mmm, du har rätt. Det ska bli intressant att följa dessa två jättar. Vet inte riktigt, men jag är positiv angående framtiden för båda. Nja, Unreal 5 demot visades på en PS, och den drar nytta av dess hårdvara, men dagens pc, och nya xobox och även äldre maskiner kommer kunna dra nytta av Unreals 5 teknologier.

Ok. Är noll insatt i det faktiskt. Såg något techdemo och läste något uttalande av Sweeny om att PS5 var så bra så drog lite egna slutsatser

Jag hoppas också båda säljer bra. Ps3 vs Xbox 360 var ju en strid genom hela generationen, den här nuvarande har Sony dominerat från start till mål.

Medlem

@matt76: Ja, det finns säkert någon som är tillräckligt lättroad för att kunna tycka om Mass Effect: Andromeda.
Men nu är det ju så att det är ett sjukt dåligt spel, som ändå fick höga betyg.

Att du tycker att ett spel som har 9/10 i medelbetyg automatiskt bör vara bra är ju ett sjukt naivt påstående.
Och det är heller inte objektivt.
Om man resonerar på det sättet så blir ju det jag säger objektivt, då dessa spel oftast får helt urusla användarbetyg.

Medlem
Skrivet av loerk:

De flesta av spelen på den där listan är skit, och Tsushima är inte ens ute än.
Det spelar väl ingen roll hur många spel de har om det inte är bra spel?

Nej jag måste ju bara fråga hur många av spelen på listan du spelat från start till mål?

God of War
Uncharted
Bloodborne
The order 1886
Horizon Zero Dawn
Spider Man
Until Dawn
Death Stranding
Killzone Shadowfall
The last of us Remastered
Last Guardian
Grand Turismo
The Last of Us Part II
Ghost of Tushisma
Infamous
Days Gone

Medlem
Skrivet av loerk:

@matt76: Håller inte alls med. Let's plays ger ett bra intryck av ett spel som helhet på ett helt annat sätt än vad en recension kan göra.
Och är det närmsta man kan komma än att faktiskt spela det själv.
Det är fortfarande precis samma sak som visas på skärmen, den enda anledningen är att du inte själv håller i kontrollen.

Och nej, att spel som är skräp har fått 9/10 i betyg denna generation är inte en åsikt, det är fakta.

Fakta handlar om objektivt mätbara saker. Jag undrar hur du hade tänkt bära dig åt för att objektivt säkerställa hurvida en nöjesprodukt är skräp. Det enda sättet jag möjligen kan komma på är om man kan bevisa att spelet i fråga inte är spelbart över huvud taget.

Om de spelen du nämner är skräp eller inte är subjektiva åsikter, inte objektiva faktum. Själv är jag föga intresserad av spel som Horizon: Zero Dawn (för mycket Ubisoft som jag tror att du skrev). Det är dock min subjektiva åsikt och påstår jag istället att det är vetenskapligt bevisat att spelet är skit så är jag helt ute och cyklar.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nej jag måste bara fråga hur många av spelen på listan du spelat från start till mål?

God of War
Uncharted
Bloodborne
The order 1886
Horizon Zero Dawn
Spider Man
Until Dawn
Death Stranding
Killzone Shadowfall
The last of us Remastered
Last Guardian
Grand Turismo
The Last of Us Part II
Ghost of Tushisma
Infamous
Days Gone

Man behöver givetvis inte spela igenom ett helt spel för att veta att det inte är något man skulle gilla. Det räcker att titta på recensioner och spelsessioner för att få det klart för sig. Jag har själv spelat igenom sex av spelen på din lista och gillat alla utom Killzone. Jag är dock redan rätt säker på att de övriga spelen inte är något för mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Popski:

Fakta handlar om objektivt mätbara saker. Jag undrar hur du hade tänkt bära dig åt för att objektivt säkerställa hurvida en nöjesprodukt är skräp. Det enda sättet jag möjligen kan komma på är om man kan bevisa att spelet i fråga inte är spelbart över huvud taget.

Om de spelen du nämner är skräp eller inte är subjektiva åsikter, inte objektiva faktum. Själv är jag föga intresserad av spel som Horizon: Zero Dawn (för mycket Ubisoft som jag tror att du skrev). Det är dock min subjektiva åsikt och påstår jag istället att det är vetenskapligt bevisat att spelet är skit så är jag helt ute och cyklar.

Ganska sjukt hur svårt det här är att förstå.

Det finns personer som tycker om spel, likt Mass Effect Andromeda, trotts dess problem. Jag är en av dem. För mig är spelet bra, trotts sina brister, men långt ifrån riktigt, riktigt bra som de tre första spelen.

Det är liksom inte "fakta" att det här spelet är skit - utan det är EN åsikt och andra personer kan tycka annorlunda.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ganska sjukt hur svårt det här är att förstå.

Det finns personer som tycker om spel, likt Mass Effect Andromeda, trotts dess problem. Jag är en av dem. För mig är spelet bra, trotts sina brister, men långt ifrån riktigt, riktigt bra som de tre första spelen.

Det är liksom inte "fakta" att det här spelet är skit - utan det är EN åsikt och andra personer kan tycka annorlunda.

Jag har bara lirat Mass Effect Andromeda i ME serien och jag tyckte det var kanon. Spelade igenom det två gånger till och med för det fanns ju new game+ har jag för mig. Jag hoppas på ett nytt Mass Effect framöver till PS5.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Popski:

Fakta handlar om objektivt mätbara saker. Jag undrar hur du hade tänkt bära dig åt för att objektivt säkerställa hurvida en nöjesprodukt är skräp. Det enda sättet jag möjligen kan komma på är om man kan bevisa att spelet i fråga inte är spelbart över huvud taget.

Om de spelen du nämner är skräp eller inte är subjektiva åsikter, inte objektiva faktum. Själv är jag föga intresserad av spel som Horizon: Zero Dawn (för mycket Ubisoft som jag tror att du skrev). Det är dock min subjektiva åsikt och påstår jag istället att det är vetenskapligt bevisat att spelet är skit så är jag helt ute och cyklar.

Jag har dock inte påstått att det är objektivt, det är ord som har lagts i munnen på mig.
Precis som jag skrev, så finns det säkert personer som gillar Andromeda, men det är fortfarande skräp, fyllt med buggar, några av världens sämsta animationer samt ett manus som får en att kräkas i munnen. Med plotholes likt en grevéost

Det var ju personen jag argumenterade emot som påstod att ett spel är objektivt bra bara för att det har en hög metarating?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Ganska sjukt hur svårt det här är att förstå.

Det finns personer som tycker om spel, likt Mass Effect Andromeda, trotts dess problem. Jag är en av dem. För mig är spelet bra, trotts sina brister, men långt ifrån riktigt, riktigt bra som de tre första spelen.

Det är liksom inte "fakta" att det här spelet är skit - utan det är EN åsikt och andra personer kan tycka annorlunda.

Ganska exakt det jag skrev tidigare.

Moderator | Testpilot

@loerk: Jag kan givetvis ha fel, skulle inte vara första gången, men jag tolkar mycket av det du skrivit i den här tråden och tidigare som att mycket menar att dina egna åsikter är fakta.

När det är ett återkommande ämne och när flera uppfattar dig på samma sätt så tror jag att jag är på rätt spår.

Likt nu så säger du fortfarande att Andromeda är skräp och att vi gillar skräp. Du tycker det är skräp, det gör inte jag. Alltså är det inte objektivt skräp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Den generalla kontentan när det kom ut, var att det är skräp. Så ja, jag och extremt många tycker att det är det, så därför refererar jag till just det som skräp.

Utöver det så har jag bara benämnt spel som "skräp" där i början, och var ganska tydlig med att det var just min egna åsikt. Att det helt enkelt inte var några spel som intresserade mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av loerk:

@uberpwnage2.0: Den generalla kontentan när det kom ut, var att det är skräp. Så ja, jag och extremt många tycker att det är det, så därför refererar jag till just det som skräp.

Utöver det så har jag bara benämnt spel som "skräp" där i början, och var ganska tydlig med att det var just min egna åsikt. Att det helt enkelt inte var några spel som intresserade mig.

Så bra! Då känns det som att vi kan hålla oss med det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Avstängd

Jag gillar personligen stora öppna världar som Ubisoft spel har så därför jag nog gillade Horizon med. Men det jag tycker var bäst med Horizon var storyn, den var riktigt bra.


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot

Rensat en hel del inlägg - skärp er nu. Vilka spel som är bra och dåliga är en åsikt. Givetvis finns det fakta när det kommer till spel, men helhetsupplevelsen hos en människa är en åsikt och kommer aldrig vara fakta.

Fortsätter det där sidospåret kommer jag börja dela ut varningar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Popski:

Man behöver givetvis inte spela igenom ett helt spel för att veta att det inte är något man skulle gilla. Det räcker att titta på recensioner och spelsessioner för att få det klart för sig. Jag har själv spelat igenom sex av spelen på din lista och gillat alla utom Killzone. Jag är dock redan rätt säker på att de övriga spelen inte är något för mig.

Självklart inte men i det här fallet kändes det mer som inte ett enda av spelen ens hade startats av personen i fråga. Sen kan man definitivt ha fel om sin egen spelsmak också. Jag trodde t.ex att jag absolut aldrig skulle kunna tänka mig ett rollspel tills jag testade The Witcher 3 som nu är ett av mina absoluta favoritspel.

Att titta när andra spelar kan ju ge en fingervisning men jag vill påstå att man missar så otroligt mycket i känsla att det inte går att jämföra riktigt. Men att påstå att mer eller mindre alla spelen på den listan är skit är en otrolig överdrift.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Självklart inte men i det här fallet kändes det mer som inte ett enda av spelen ens hade startats av personen i fråga. Sen kan man definitivt ha fel om sin egen spelsmak också. Jag trodde t.ex att jag absolut aldrig skulle kunna tänka mig ett rollspel tills jag testade The Witcher 3 som nu är ett av mina absoluta favoritspel.

Att titta när andra spelar kan ju ge en fingervisning men jag vill påstå att man missar så otroligt mycket i känsla att det inte går att jämföra riktigt. Men att påstå att mer eller mindre alla spelen på den listan är skit är en otrolig överdrift.

Ja, ibland kan man ju ändra uppfattning efter att ha spelat lite själv. Det är dock, för min del, väldigt sällan det händer. Ser jag ett spel som handlar om basbyggande i multiplayer så är jag rätt säker på att det inte är för mig.

Håller dock med om att man nog inte kategoriskt bör avfärda spel man ogillar som skit.

Skriv svar