Steams sommarfestival är igång med över 900 demos

Gnällkuk
Skrivet av breathe:

Syftar inte på videorecensioner utan oklippt gameplay. Mer åt let's play hållet, mao. Det ger en ganska bra bild av hur grafik, spelmekanik, story och allting annat är upplagt om personen kan spelet/genren. Säg att ett traditionellt demo skulle vara level 1 av Super Mario och du har en video där en person spelar igenom level 1 av Super Mario. Enda nämnvärda skillnaden är att man inte själv trycker på knapparna?

Då behöver du fortfarande se rätt mycket klipp för att det ska vara någon vits, dessutom så är det ju viktigt att personen spelar på väldigt identiskt sätt som du själv skulle göra det. Oavsett så tycker jag det är ett klart sämre substitut för spelbar demo, för mycket tid och för mycket osäkerhet.

Skrivet av Mufflot:

Jag har använt detta å ända sen dom la till refunds, aldrig haft nå problem alls. Två veckors tidsspann, max 2 timmar. Perfekt för en "demo"

Verkar som folk inte är kapabla till läsförståelse... Jag har aldrig sagt att det är ett problem, jag säger att det är en dålig kompromiss för ett demo. Två veckor är ju meningslöst när det är begränsat med speltid och två timmar är så otroligt svårt beroende på spel. Två timmar är nog utmärkt för Slay the spire, men knappast för ett spel som Path of Exile (nu är det gratis ändå, men du förstår kanske oavsett).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Verkar som folk inte är kapabla till läsförståelse... Jag har aldrig sagt att det är ett problem, jag säger att det är en dålig kompromiss för ett demo. Två veckor är ju meningslöst när det är begränsat med speltid och två timmar är så otroligt svårt beroende på spel. Två timmar är nog utmärkt för Slay the spire, men knappast för ett spel som Path of Exile (nu är det gratis ändå, men du förstår kanske oavsett).

Och jag säger bara att jag inte håller med dig då jag aldrig upplevt det som en kompromiss. Jag har aldrig känt att jag behövt mer tid. Men visst det passar inte alla spel

12
Skriv svar