Kingdom Come: Deliverance-skaparna jobbar på nytt spel

Robot
Kingdom Come: Deliverance-skaparna jobbar på nytt spel

Troligtvis en uppföljare - Firar 3 miljoner sålda ex med ny logga och gratishelg.

#gratis, #kingsom-come-deliverance


Medlem

Trevligt! Hoppas de fixar stridssystemet så det inte både känns som man har nackspärr OCH är den starkaste individen i universum.

Medlem

Sjukt hypad !


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

har hört rykten om detta men otroligt trevligt att få denna information.
KCD är ett helt fantastiskt spel. Ett av få spel jag blev helt överraskad över att det var så bra

Medlem

Spelade det i hela 15 minuter.. Vilken jävla röra.. Svärdarsystemet var ju beyond kasst.

Eller nej, förlåt - "realistiskt".


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

KCD var ett riktigt härligt spel i sin klass. Jag hoppas verkligen att deras succé innebär att det nu finns resurser att lägga på att utveckla och förbättra bl.a. stridssystemet, för att inte tala om det gräsliga röstskådespeleriet.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

jbx
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Spelade det i hela 15 minuter.. Vilken jävla röra.. Svärdarsystemet var ju beyond kasst.

Eller nej, förlåt - "realistiskt".

Tog några timmar för mig innan jag kom igång men då blev det riktigt jäkla underhållande.
Längtar efter uppföljare.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Hoppas! KCD var en frisk fläkt i rollspelsgrenen.

Jag körde dock fast lite på första "bossen" i lägret man ska anfalla. Tror jag var lite underlevlad. Får ta upp tråden i sommar igen.

Medlem

En av ytterst få utvecklare idag jag har några förväntningar på.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Trevligt! Hoppas de fixar stridssystemet så det inte både känns som man har nackspärr OCH är den starkaste individen i universum.

Låter som en bra balansering i teorin tycker jag

Medlem

Hoppas verkligen på uppföljare, och det var väl planen vad jag förstått, att detta skulle vara Episod 1 av 3 typ, sen växte det lite så att det blev både episod 1 och 2 eller något sådant. Kanske minns fel/har missuppfattat men spelet är ju väldigt öppet för uppföljare så. Ett av mina favoritspel i modern tid, trots det klumpiga stridssystemet. Hade velat se ungefär samma system men utan att man måste "låsa" på fiender då det blev jäkligt orimligt och klumpigt när man slogs med flera. Behåll direction-attackerna men låt mig titta runt fritt.

Medlem

Älskar open world RPGs å eran var också klockren, spelet verkade dessutom välgjort. Men kom aldrig in i det

Kanske för att striderna e det jag vill fokusera minst på, är mer ute efter storyn och upptäcka världen. Får se om jag ger det en ny chans någon dag

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Hoppas verkligen på uppföljare, och det var väl planen vad jag förstått, att detta skulle vara Episod 1 av 3 typ, sen växte det lite så att det blev både episod 1 och 2 eller något sådant. Kanske minns fel/har missuppfattat men spelet är ju väldigt öppet för uppföljare så. Ett av mina favoritspel i modern tid, trots det klumpiga stridssystemet. Hade velat se ungefär samma system men utan att man måste "låsa" på fiender då det blev jäkligt orimligt och klumpigt när man slogs med flera. Behåll direction-attackerna men låt mig titta runt fritt.

Mordhau's stridssystem hade passat otroligt väl. De lyckades verkligen få en riktigt skön känsla.

Skrivet av Thane:

Låter som en bra balansering i teorin tycker jag

Hah! Skulle kunna tycka det, men det blev snabbt "Kameran flyger hit och dit med flera fiender och man dödar alla på ett slag och vet inte alls vad som nyss hände"

Spelar faktiskt KCD just nu och hållit på nästan halva månaden. Har inte ens avancerat i huvudstoryn utan har precis kommit till Rattay men har dragit runt på annat.:P Det roliga att större delen av tiden är lagt på jakt (tror jag närmar mig lv 15 i hunting, houndmaster, horseriding, herbology och reading).

Är på level tio nu och körde igår en side quest där man följer tre unga kvinnor som i mörkret beger sig ut i skogen för att "förlusta sig med hin håle". Sjukt stämningsfullt att följa lyktornas sken.

Ska jag erkänna så är det kanske inte mitt favorit-RPG men ser lätt fram emot en uppföljare.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

@Fiddi: Det är ju dock på grund utav dig och inte stridssystemet i sig.
Man behövde ju knappt röra musen för att byta riktning på slagen, att få något som liknar Mordhau låter tråkigt som fan. Där måste man ju faktiskt dra runt musen som en galning.

Håller med om att strid mot flera fiender inte var speciellt roligt dock, att lätta på deras softlock de hade skulle nog ha gjort mycket.
Enda problemet med skadan man gjorde var att det blev för kontrasterande jämfört med början av spelet.
Annars så var det rätt bra, hugger du någon med ett svärd så bör de inte resa sig igen.

Skrivet av Anton Q:

Spelade det i hela 15 minuter.. Vilken jävla röra.. Svärdarsystemet var ju beyond kasst.

Eller nej, förlåt - "realistiskt".

Det är ju dock hur bra som helst och riktigt roligt om man kan förmå sig att "git gud".
Konstigt att yttra sig med 15 minuters speltid, då har man ju typ inte ens mött sin första fiende.

Medlem
Skrivet av loerk:

@Fiddi: Det är ju dock på grund utav dig och inte stridssystemet i sig.
Man behövde ju knappt röra musen för att byta riktning på slagen, att få något som liknar Mordhau låter tråkigt som fan. Där måste man ju faktiskt dra runt musen som en galning.

Håller med om att strid mot flera fiender inte var speciellt roligt dock, att lätta på deras softlock de hade skulle nog ha gjort mycket.
Enda problemet med skadan man gjorde var att det blev för kontrasterande jämfört med början av spelet.
Annars så var det rätt bra, hugger du någon med ett svärd så bör de inte resa sig igen.

Nej, inte "på grund utav mig". Man behöver inte ens slå överhuvudtaget, att slå är mer eller mindre värdelöst då de ändå bara kommer göra en "perfect block" oavsett, combos ska vi inte ens tala om, helt värdelösa. Det enda man behöver i spelet för att superenkelt döda precis alla är "master strikes". Vad jag pratar om när jag säger att kameran flyger runt att spelet inte fattar vilken fiende den ska fokusera på, händer även mot bara en fiende när de kommer för nära efter de slagit. Sen angående balansen, jag dödade allt med ett slag kort efter tutorial och då spelade jag även på hardcore.

Och man behöver verkligen inte svänga runt musen som en galning i Mordhau, att ändra riktning på slagen i det går utomordentligt bra med små rörelser. Anledningen till att så många viftar runt så mycket är pga. panik och inte något som krävs för att slåss effektivt. Även om det var så som du säger så är det ändå otroligt mycket mer engagerande än vad Kingdom Come erbjuder för tillfället, kräver åtminstone lite koncentration. Jämförelsevis är Kingdom Comes strider "quick time events".

Medlem

@Fiddi: Jag har ju fått ett helt annat intryck när jag spelade igenom spelet.
Mitt problem var att kameran inte ville flytta på sig utan låste sig vid ett target och hade svårt för att släppa, vilket gjorde det ganska tradigt att byta mellan flera snabbt.

Och slog du ihjäl allt på ett slag i början måste du väl ha kommit över ett bra vapen, jag fick ofta få in ett par schyssta slag för att fiender skulle klappa ihop, speciellt de som hade ringbrynjor eller rustning.
Senare i spelet kunde jag bara bonka dem i huvudet och knocka fiender direkt eftersom min STR var så hög.
Ska sägas att jag endast körde longsword dock, hörde att mace och blunt weapons var löjligt starka så jag undvek sånt.

Combos tyckte jag fungerade bra de med, de såg bra ut och var för det mesta historiskt korrekta.
Skulle inte alls jämföra det med ett QTE, då skulle man lika gärna säga att alla spel med en serie inputs kan likställas med QTE's.

Medlem
Skrivet av loerk:

@Fiddi: Jag har ju fått ett helt annat intryck när jag spelade igenom spelet.
Mitt problem var att kameran inte ville flytta på sig utan låste sig vid ett target och hade svårt för att släppa, vilket gjorde det ganska tradigt att byta mellan flera snabbt.

Och slog du ihjäl allt på ett slag i början måste du väl ha kommit över ett bra vapen, jag fick ofta få in ett par schyssta slag för att fiender skulle klappa ihop, speciellt de som hade ringbrynjor eller rustning.
Senare i spelet kunde jag bara bonka dem i huvudet och knocka fiender direkt eftersom min STR var så hög.
Ska sägas att jag endast körde longsword dock, hörde att mace och blunt weapons var löjligt starka så jag undvek sånt.

Combos tyckte jag fungerade bra de med, de såg bra ut och var för det mesta historiskt korrekta.
Skulle inte alls jämföra det med ett QTE, då skulle man lika gärna säga att alla spel med en serie inputs kan likställas med QTE's.

De ändrade hur kameran fungerade i någon patch vill jag minnas, och gjorde den oerhört känslig. Men hela konceptet med låst kamera är dåligt, tycker jag, särskilt i första-person; Man kan ju inte kolla runt omkring och kan inte ta sig runt fienden, därav "nackspärr". Sen ska vi inte ens nämna att slåss på ojämn mark, om du stod högre än fienden träffade du helt enkelt inte dem med svärdet oavsett om du låst på dem.

Njae, jag gjorde träningen med Bernard, lärde mig master strikes, sen började jag nog med "Merchant Sword" och det enda jag inte kunde slå ihjäl med ett slag var fiender med de bästa rustningarna i spelet. De krävde fyra-fem master strikes för att döda. Visst, man kan tycka det är realistiskt, men problemet är inte så mycket att de dog snabbt men snarare vad man gjorde för att döda dem, trycka på Q en gång.

Jag skrev jämförelsevis, dvs. jämfört med Mordhau är Kingdom Come's strider som QTE, då man behöver bara Q-knappen för att vinna precis alla strider, medan i Mordhau behöver man byta riktning och faktiskt utföra combos och ripostes själv.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det är ju dock hur bra som helst och riktigt roligt om man kan förmå sig att "git gud".'

Kan tyvärr ej förmå mig detta

I mitt försvar har jag varit dålig på många spel utan att jag har känt 'vad fan är detta för kaos?'

Jag tror absolut jag hade kunnat kämpa på utifall det kändes bara lite som om jag fäktades med svärd, men jag var väldigt dålig på att fäktas med svärd...

Det som det kändes närmare som var att försöka knyta upp en blåknut med en tub kalles kaviar...... DVS något som jag erkänner att jag helt klart är svindålig på, och som man säkert skulle kunna bli bra på.. Men som jag inte har något intresse över huvud taget att - försöka - bli bra på


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Är på level tio nu och körde igår en side quest där man följer tre unga kvinnor som i mörkret beger sig ut i skogen för att "förlusta sig med hin håle". Sjukt stämningsfullt att följa lyktornas sken.

Det uppdraget är nog det mest "kuslig sommarnatt"s-stämningsfulla jag någonsin upplevt i ett spel. Mörkret inne i skogen när man närmar sig jämfört med de lite ljusare åkrarna påväg dit... får mig att vilja spela ett liknande spel med samma nivå av realism men bar liiiiite inslag av troll och annat oknytt.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

De ändrade hur kameran fungerade i någon patch vill jag minnas, och gjorde den oerhört känslig. Men hela konceptet med låst kamera är dåligt, tycker jag, särskilt i första-person; Man kan ju inte kolla runt omkring och kan inte ta sig runt fienden, därav "nackspärr". Sen ska vi inte ens nämna att slåss på ojämn mark, om du stod högre än fienden träffade du helt enkelt inte dem med svärdet oavsett om du låst på dem.

Njae, jag gjorde träningen med Bernard, lärde mig master strikes, sen började jag nog med "Merchant Sword" och det enda jag inte kunde slå ihjäl med ett slag var fiender med de bästa rustningarna i spelet. De krävde fyra-fem master strikes för att döda. Visst, man kan tycka det är realistiskt, men problemet är inte så mycket att de dog snabbt men snarare vad man gjorde för att döda dem, trycka på Q en gång.

Jag skrev jämförelsevis, dvs. jämfört med Mordhau är Kingdom Come's strider som QTE, då man behöver bara Q-knappen för att vinna precis alla strider, medan i Mordhau behöver man byta riktning och faktiskt utföra combos och ripostes själv.

Låter som att de har ändrat rätt mycket från när jag spelade.
Men ja, att det är lite för enkelt att parrera kan jag hålla med om. Men samtidigt är det ju inte ett spel där du tävlar mot andra. Så jag kan tycka att en button parry kan passa bättre. Fast när jag spelade så var det en rätt liten parry window man hade.

Skrivet av Anton Q:

Kan tyvärr ej förmå mig detta

I mitt försvar har jag varit dålig på många spel utan att jag har känt 'vad fan är detta för kaos?'

Jag tror absolut jag hade kunnat kämpa på utifall det kändes bara lite som om jag fäktades med svärd, men jag var väldigt dålig på att fäktas med svärd...

Det som det kändes närmare som var att försöka knyta upp en blåknut med en tub kalles kaviar...... DVS något som jag erkänner att jag helt klart är svindålig på, och som man säkert skulle kunna bli bra på.. Men som jag inte har något intresse över huvud taget att - försöka - bli bra på

Ja så är det ju.
Vissa spel passar en inte alls. Och då är inte jag heller någon främling för att bara droppa skitet haha.

Är sån med t.e.x rhythm games, helt omöjligt för mig.

Medlem

Jäkligt bra spel och verkligen glad för deras skull.

Det finns downsides med kingdom, tex dom drog melee lite väl realistiskt. och en del annat. Nu kanske jag är speciell men ÄLSKAR medeltids spel och tro mig gameing generellt har varit urfattig med riddarspel.. Några har kommit genom åren men åt helvete för få.Var även backer för spelet och kan inte säga jag blev besviken sen finns det alltid skit saker och peka på men över riktigt bra spel.

Så om dom nu gör en 2'a fan vad najs, kan inget annat än önska dom lycka till.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Det uppdraget är nog det mest "kuslig sommarnatt"s-stämningsfulla jag någonsin upplevt i ett spel. Mörkret inne i skogen när man närmar sig jämfört med de lite ljusare åkrarna påväg dit... får mig att vilja spela ett liknande spel med samma nivå av realism men bar liiiiite inslag av troll och annat oknytt.

Ett sånt spel hade varit så förbannat välkommet.
Riktig brist på risktagande och nyskapande nu för tiden.

Medlem

Trevligt spel men gud vad combaten kunde bli frustrerande när det blev många fiender. Men kul med en uppföljare!!

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Hoppas! KCD var en frisk fläkt i rollspelsgrenen.

Jag körde dock fast lite på första "bossen" i lägret man ska anfalla. Tror jag var lite underlevlad. Får ta upp tråden i sommar igen.

Det tog mig åtskilliga timmar innan jag var lagom i level för att klara det så ha tålamod.

Medlem
Skrivet av boba-fett:

Trevligt spel men gud vad combaten kunde bli frustrerande när det blev många fiender. Men kul med en uppföljare!!

Ja det var det klart sämsta med spelet. Karta och UI kunde varit smidigare också. På det stora hela ett kanonspel med enormt mycket "personlighet" dock.

Medlem

Spelar av en händelse igenom det nu, och vill lägga till en sak som inte har nämnts hitintills. Enormt dåligt optimerat spel, förhoppningsvis en annan motor i nästa spel. Klarade nyss ut Doom Eternal och det flöt ju på som en dröm exempelvis. Tydligen är Cryengine som är i KCD inriktat mycket på Cpu:n och det blir sällan bra.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Älskade kdc 🥰 sådan stämning i det spelet saknar jag i andra AAA


signatur

work hard play hard

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Spelar av en händelse igenom det nu, och vill lägga till en sak som inte har nämnts hitintills. Enormt dåligt optimerat spel, förhoppningsvis en annan motor i nästa spel. Klarade nyss ut Doom Eternal och det flöt ju på som en dröm exempelvis. Tydligen är Cryengine som är i KCD inriktat mycket på Cpu:n och det blir sällan bra.

För mig flöt spelet mycket bättre efter att jag installerat HD texture pack av någon anledning. Vet inte om det beror på att man kan finjustera inställningarna bättre eller vad det var(det var ett tag sedan), men märkte en avsevärd skillnad.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

För mig flöt spelet mycket bättre efter att jag installerat HD texture pack av någon anledning. Vet inte om det beror på att man kan finjustera inställningarna bättre eller vad det var(det var ett tag sedan), men märkte en avsevärd skillnad.

Har t om installerat moddar som ger ännu bättre inställningsmöjligheter och diverse tweaks, först då blev det inom rimliga gränser. Men allt ser inte så vackert ut och här sitter man med en 2080 Titan.. /facepalm


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

12
Skriv svar