Veckans snabba fråga - Playstation 5 eller Xbox Series X?

Robot
Veckans snabba fråga - Playstation 5 eller Xbox Series X?

Nu vet vi hur nästa generations konsoler ser ut, vilken kommer få bo i din tv-bänk?

#playstation-5, #xbox-series-x


Medlem

Series X. Väntar med spänning på juli eventet nu.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Dex
Medlem

Blir en PS5 här, men tycker också det ska bli kul och se vad Microsoft och deras första parts utvecklare ska visa upp i Juli! Om inget annat så blir där säkert några bra spel till PC

Medlem

PS5 + PC täcker 90% av de intressanta spelen där ute.
Nintendo Switch täcker 8% av de intressanta spelen där ute.
PS5+PC+Switch = 98% av de intressanta spelen där ute.
Jag förstår inte vad XBOX X ONE SERIES X BOX ONE S har för existensberättigande?

Medlem

Själva konsollen i sig är ju microsofts största punkt och stöd för bakåtkompatibilitet. Den är snyggare designad och mindre med potentiellt bättre prestanda tack vare hårdvaran. Om man kunde switcha mellan windows 10 och konsollen skulle det nog bli en ersättning för datorn samt spelkonsol typ :). Önsketankar!

Men Playstation har ju titlarna, tyvärr är ju det den enda fördelen och tyvärr också den viktigaste haha. Sen kanske den presterar bättre ändå då den är mycket lättare att skapa spel för iofs, så vi får se! Spännande konsolkrig!

Medlem
Skrivet av pazu:

PS5 + PC täcker 90% av de intressanta spelen där ute.
Nintendo Switch täcker 8% av de intressanta spelen där ute.
PS5+PC+Switch = 98% av de intressanta spelen där ute.
Jag förstår inte vad XBOX X ONE SERIES X BOX ONE S har för existensberättigande?

Finns många som inte har plats för en datorhörna( eller snarare vill göra plats för en), men tycker att spelen till Xbox är bättre.

Medlem

@rosski: Ja, om man inte har en gaming-PC men vill ha de PC-spel som inte släpps till PS5 (en handfull) så kanske X BOX S SERIES BOX är något för en.

Dex
Medlem
Skrivet av Querth:

Själva konsollen i sig är ju microsofts största punkt och stöd för bakåtkompatibilitet. Den är snyggare designad och mindre med potentiellt bättre prestanda tack vare hårdvaran. Om man kunde switcha mellan windows 10 och konsollen skulle det nog bli en ersättning för datorn samt spelkonsol typ :). Önsketankar!

Men Playstation har ju titlarna, tyvärr är ju det den enda fördelen och tyvärr också den viktigaste haha. Sen kanske den presterar bättre ändå då den är mycket lättare att skapa spel för iofs, så vi får se! Spännande konsolkrig!

Spelen är ju inte den enda fördelen ska ju läggas till då även hårddisken är betydligt snabbare på PS5 jämfört med Xbox. Men visst är grafikkortet och processorn bättre på Xbox.

Men som du säger så är det ju spelen som avgör

Medlem

Båda.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Min plan är faktiskt båda. Men blir det bara en så blir det PS5. Men valde båda för det är förhoppningen och planen.
Båda är iaf förhandsbokade.

Medlem

Har en dator, så helt poänglöst att köpa en Xbox... Blir en PS5 när priserna kommit ner till mer rimliga nivåer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vi vet ju fortfarande inte ett par saker, t.ex.
-Priserna
-Hur ser dom ut inuti (jag bryr mig om sånt, som har dom verkligen fixat kylningen på PS)
-Kommer Xbox SX ha fastlödd SSD?

Jag spelar på PC, kommer troligen bli båda, men vill ju veta dessa saker innan jag ens kommer överväga köp


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av dex20:

Spelen är ju inte den enda fördelen ska ju läggas till då även hårddisken är betydligt snabbare på PS5 jämfört med Xbox. Men visst är grafikkortet och processorn bättre på Xbox.

Men som du säger så är det ju spelen som avgör

Hur kan du veta att SSDn är snabbare på PS5 än Xbox SX när dom inte har gett oss någon riktig specs på dem
Storleken och bandbredden är de enda specsen som har kommit ut (om SSDn)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av pazu:

PS5 + PC täcker 90% av de intressanta spelen där ute.
Nintendo Switch täcker 8% av de intressanta spelen där ute.
PS5+PC+Switch = 98% av de intressanta spelen där ute.
Jag förstår inte vad XBOX X ONE SERIES X BOX ONE S har för existensberättigande?

Jag håller med dig, kombinationen PC+PS5+Switch täcker allt jag vill spela, åtminstone om det fortsätter som det har varit nuvarande konsolgeneration.

Medlem

Jag avstår röst tills jag vet pris och launch lineup för PS5. Skulle det visa sig att nästa God of War är med på dag 1 och konsolen inte är hutlöst dyr så kanske det blir i år.

Jag har en PC så någon XSX är inte aktuellt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ser ingen mening att ha Xbox pga jag har en dator. Det blir PS5 och Switch för mig.

Medlem

Blir PS5, allt vettigt till Xbox släpps ju på PC.

Medlem

PS5 p.g.a exklusiva spel men jag avvaktar ett tag med köp. Kan inte påstå att jag blev hype efter förra veckans presentation. Högst mediokra titlar som visades enligt mig.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Blir PS5, allt vettigt till Xbox släpps ju på PC.

Exakt så tänkte jag.

phi
Medlem

Två av varje.

Medlem

Som så många andra här i tråden så kommer jag att köra på PS5 eftersom mitt primära spel-system är en PC.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Enda anledningen till att jag valde PS5 över Xbox är att jag hoppas att Konami tar sitt förnuft till fånga och släpper en samling med Suikodenspelen som ursprungligen släpptes till PS1 och PS2. Min favoritspelserie genom tiderna. Och om en sådan samling släpps så kommer den troligen vara exklusiv till Playstation.

Medlem

Med tanke att Sony har exklusiva titlar och xbox noll så är det ett lätt val


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Känner mig som en riktig alien då jag tycker att nästan alla Sony's "exklusiva super-titlar" känns väldigt oitressanta, The Last of us exkluderat.
Men det är väl bra att inte alla tycker likadant om allt.

Farornas Konung

Blir nog ingen konsol denna generationen så här på förhand. Har dessvärre en ovana att spontan köpa onödiga saker jag knappt använder så vi får se...

Medlem

Valde PS5, men väntar nog lite på att bli av med barnsjukdomar och att det släppts mer spel. Har en PC o switch att leka med så länge


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Kommer bli båda för min del, men PS5 blir första köpet.

Medlem

XsX alla dar. Bättre flyt, högre upplösning. Men inte i år. Julklapp till näst nästa år för familjen. Och jag tror att den kommer vara billigare än PS5. Men får se.

It's not a lake, it's an ocean

Ingen på lanseringsdagen. Båda på sikt med start 2021.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

KoP
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Vi vet ju fortfarande inte ett par saker, t.ex.
-Priserna
-Hur ser dom ut inuti (jag bryr mig om sånt, som har dom verkligen fixat kylningen på PS)
-Kommer Xbox SX ha fastlödd SSD?

Jag spelar på PC, kommer troligen bli båda, men vill ju veta dessa saker innan jag ens kommer överväga köp

Xbox Series X vet vi ju hur dom ser ut på insidan iaf då MS släppt videopresentationer kring ämnet. Bara söka efter det på YouTube.

Skriv svar