Steams sommarfestival är igång med över 900 demos

Robot
Steams sommarfestival är igång med över 900 demos

Testa spel innan du köper dem, sicken grej!

#steam


Medlem

Är detta istället för den årliga sommarrean??

Medlem

Grymt initiativ av Steam. Kan rekommendera att prova Everspace 2, Iron Harvest, Riftbreaker och Creeper World 4!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av I am Grööt:

Är detta istället för den årliga sommarrean??

Den kommer garanterat en rea också


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den kommer garanterat en rea också

Puuh! Måste öka på backlogen.

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Grymt initiativ av Steam. Kan rekommendera att prova Everspace 2, Iron Harvest, Riftbreaker och Creeper World 4!

Tipsar om Ghost Runner med för er som missade tillfället.

*Och har ni inte testat Detroit Become Human, så är detta ett måste!

Gnällkuk

DEMOS! ÄNTLIGEN! Fattar inte varför det har varit så jävla svårt att få arslet ur vagnen för detta. Trött på att behöva pirata vissa spel för att få tag i en "demo" för att se om det är värt pengarna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

DEMOS! ÄNTLIGEN! Fattar inte varför det har varit så jävla svårt att få arslet ur vagnen för detta. Trött på att behöva pirata vissa spel för att få tag i en "demo" för att se om det är värt pengarna.

Jag gör likadant. Tycker inte om det men vafan ska man göra liksom.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

DEMOS! ÄNTLIGEN! Fattar inte varför det har varit så jävla svårt att få arslet ur vagnen för detta. Trött på att behöva pirata vissa spel för att få tag i en "demo" för att se om det är värt pengarna.

Skrivet av robbis:

Jag gör likadant. Tycker inte om det men vafan ska man göra liksom.

Steam har ju redan stöd för refunds, fungerar ju bra om man vill testa ett spel.

Gnällkuk
Skrivet av robbis:

Jag gör likadant. Tycker inte om det men vafan ska man göra liksom.

Håller med, känns inte bra men ja...

Skrivet av Lasrod:

Steam har ju redan stöd för refunds, fungerar ju bra om man vill testa ett spel.

Nej, det fungerar inte alls bra. Först ska man dra pengar för att testa och sedan måste man hålla koll på att man inte överskrider tiden som kanske inte räcker till. Utöver det behöver man sedan gå igenom processen för refund. Något som fungerar bra är när man erbjuds testa produkten utan krångel.

Skrivet av breathe:

Har inte gameplay videos i princip löst det? 10 min gameplay på YouTube brukar ge en bra hum.

Ja och nej, det beror helt på vem det är som har gjort recensionen/intrycket men det är svårt att kondensera en video så den inte blir för lång men ändå få med all nyttig information. Dessutom behöver du dels kanske vänta på att dessa ska dyka upp, sen kanske de inte heller tar med vissa saker som är viktiga för dig själv och dels så behöver du mer än en eller ett par för att få ett bra intryck. Du behöver alltså lägga onödigt mycket tid som hade kunnat avhjälpas med en demo istället.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tipsar om Ghost Runner med för er som missade tillfället.

*Och har ni inte testat Detroit Become Human, så är detta ett måste!

Ghost runner har alltid gått att ladda ner.
Testade det för några veckor sedan, coolt spel. Även om de var dumma i huvet som la till ray tracing på det sätt de gjorde.

Medlem

Desperados 3 och Riftbreaker kanske man skulle testa då!;D

Medlem

Back to the ’90s!!!!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Jag har alltid gillat när det finns demos. Synd att det blivit så ovanligt nu för tiden. Istället för gratis demos till färdiga spel så är personer villiga att betala för att köpa tillgång till ett alfa som varar i år innan spelet släps.

I vintras testade jag demot till Supraland. Ett helt underbart spel som jag rekommenderar att ni testar.

https://store.steampowered.com/app/813630/Supraland/

Medlem
Skrivet av loerk:

Ghost runner har alltid gått att ladda ner.
Testade det för några veckor sedan, coolt spel. Även om de var dumma i huvet som la till ray tracing på det sätt de gjorde.

Nepp fanns bara tillgängligt några dagar så tog det ner demot tillfälligt.

Var själv en av dem som inte hann ladda ner det.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag har alltid gillat när det finns demos. Synd att det blivit så ovanligt nu för tiden. Istället för gratis demos till färdiga spel så är personer villiga att betala för att köpa tillgång till ett alfa som varar i år innan spelet släps.

I vintras testade jag demot till Supraland. Ett helt underbart spel som jag rekommenderar att ni testar.

https://store.steampowered.com/app/813630/Supraland/

Ser cool ut! Vet du ifall en demo är spelbar efter 22 juni ifall man laddat ner den idag? Ser inte den infon och är relativt ny Steam-användare även om jag haft ett konto i 11 år.

Medlem

finns demos idag men de kallas för beta och kostar pengar

Medlem

Testade iron harvest. Körde skirmish med en easy AI och var sjukt svårt. En match är inte tillräckligt men jag blev manglad.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Testade iron harvest. Körde skirmish med en easy AI och var sjukt svårt. En match är inte tillräckligt men jag blev manglad.

Haha ja samma här. Hoppas det tweaks till release. Gameplay påminner väldigt mycket om Company of Heroes.

Medlem

Jag vill ha en egen CD med demon på. Som i gamla goda tider.

Medlem
Skrivet av breathe:

Syftar inte på videorecensioner utan oklippt gameplay. Mer åt let's play hållet, mao. Det ger en ganska bra bild av hur grafik, spelmekanik, story och allting annat är upplagt om personen kan spelet/genren. Säg att ett traditionellt demo skulle vara level 1 av Super Mario och du har en video där en person spelar igenom level 1 av Super Mario. Enda nämnvärda skillnaden är att man inte själv trycker på knapparna?

Det är väl en ganska enorm skillnad? Måste säga att jag har noll förståelse för ditt resonemang. Tycker inte alls att det är samma sak att titta på en video som att spela själv. Några av mina favoritspel som Into The Breach och Slay the Spire såg skittråkiga ut på video innan jag spelade dem själv. Och då är det spel som inte är särskilt actionfyllda, i spel som Super Mario är det ännu viktigare att känna på kontrollerna själv.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Haha ja samma här. Hoppas det tweaks till release. Gameplay påminner väldigt mycket om Company of Heroes.

Det är så likt att jag på ren instinkt skickade tillbaka skadad trupp för att fylla upp den med nya soldater ^^

Dom hade inte den funktionen

Medlem
Skrivet av jehuty:

Det är så likt att jag på ren instinkt skickade tillbaka skadad trupp för att fylla upp den med nya soldater ^^

Dom hade inte den funktionen

Haha ja visst är det likt. Spelet verkar vara baserat på ett brädspel så upplägget var kanske före Company of Heroes?

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Grymt initiativ av Steam. Kan rekommendera att prova Everspace 2, Iron Harvest, Riftbreaker och Creeper World 4!

Hur kändes demot av Everspace 2? Har inte tid att prova förrän på söndag men ser fram emot det fulla spelet.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Nepp fanns bara tillgängligt några dagar så tog det ner demot tillfälligt.

Var själv en av dem som inte hann ladda ner det.

Attans, antog att det fortfarande fanns eftersom det kommer fram men man söker.
Men någon download knapp finns inte.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Är detta istället för den årliga sommarrean??

Sommarrean ryktas börja den 23 juni, alltså när den här festivalen är slut. Men jag har också hört 25 juni, så man får väl se.

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Grymt initiativ av Steam. Kan rekommendera att prova Everspace 2, Iron Harvest, Riftbreaker och Creeper World 4!

Förjävla grymt initiativ. Gissar på att det rör sig om en hel del E3-demos. Everspace 2 släpps ju exempelvis inte förrän i slutet av året, och då som early access. Får hoppas att det här sätter igång en era av demos

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Steam har ju redan stöd för refunds, fungerar ju bra om man vill testa ett spel.

Skrivet av trickeh2k:

Nej, det fungerar inte alls bra. Först ska man dra pengar för att testa och sedan måste man hålla koll på att man inte överskrider tiden som kanske inte räcker till. Utöver det behöver man sedan gå igenom processen för refund. Något som fungerar bra är när man erbjuds testa produkten utan krångel.

Jag har använt detta å ända sen dom la till refunds, aldrig haft nå problem alls. Två veckors tidsspann, max 2 timmar. Perfekt för en "demo"

Medlem
Skrivet av loerk:

Attans, antog att det fortfarande fanns eftersom det kommer fram men man söker.
Men någon download knapp finns inte.

Ja det är lustigt, du finner inte demot genom spelets officiella steam sida utan måste hitta den genom demo festivalen.

Medlem

Kanske värt att nämna att detta inte bara är Steam som skaffat demos eftersom många verkar tro det. Detta är främst demos till spel som inte släppts, alltså förhandstittar, ett slags substitut till alla spelmässor som inte blir av iår tack vare Covid-19. Vanliga demos till spel har funnits länge på Steam men det är många utvecklare som väljer att inte ha någon.

12
Skriv svar