Ett rent nöje(sfält) – i jul släpps Planet Coaster till PS4, PS5, Xbox One och Series X

Robot
Ett rent nöje(sfält) – i jul släpps Planet Coaster till PS4, PS5, Xbox One och Series X
Medlem

Otroligt härligt spel! Ingen aning om hur det är att spela med handkontroll, men spelet i sig är det inget fel på. Har lagt flera hundratals timmar på spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har dem fixat så att spelet inte är ospelbart när man får lagomt stor park?

Medlem
Skrivet av erson:

Har dem fixat så att spelet inte är ospelbart när man får lagomt stor park?

Hur är det då? Har lirat 10 timmar på Steam sedan releasen och det funkar fint för egen del. Verkar vara väldigt processorkrävande men min i7 6700k har gjort ett bra jobb.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hur är det då? Har lirat 10 timmar på Steam sedan releasen och det funkar fint för egen del. Verkar vara väldigt processorkrävande men min i7 6700k har gjort ett bra jobb.

Hade runt 30-40fps med 8700k @ 5GHz när jag spelade sist i mid game. Ner mot 20 när parken vuxit sig större med mer assets. Slutade spela pga detta. Grafikinställningarna hade 0 betydelse alla gav lika lite fps. Detta var hösten 2018.

Skrivet av erson:

Har dem fixat så att spelet inte är ospelbart när man får lagomt stor park?

Nej, inget har förbättrats gällande prestanda senaste året iallafall. Planet Coaster och Jurassic World Evolution är bägge "döda" nu dvs inga fler expansioner eller uppdateringar. Bara buggfixar. Planet Coaster 2 kommer antagligen inom 2-4 år.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Roligt! Har inte spelat ett sånt här spel på konsol sedan Theme Park World på PS1 som jag älskade.

1
Skriv svar