Arkane-löfte om Deathloop på PS5: 4K och 60 bildrutor per sekund

Robot
Arkane-löfte om Deathloop på PS5: 4K och 60 bildrutor per sekund
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Dinga Bakaba, game director, förklarar lite mer om hur de tänker sig detta.

Var helt övertygad om att Bakaba var en spelbar figur som någon ville att jag skulle levla första gången jag läste det.

Medlem

Så det är Arkane Lyon studion som tillverkar "DeathLoop". Undrar vad Arkane Studios i Austin, Texas gör för tillfället. Hoppas verkligen på DisHonored 3.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det tror jag väl säkert ska gå bra, då spelet inte såg så superavancerat ut rent grafiskt, i övrigt (fick lite känslan av Dishonored fast fulare, och roguelike/multiplayer )...

Men kanske passa sig lite vad man skryter om, dårå.

Är dock för övrigt ett totalt Arkane-fan som älskar Dishonored-spelen och ÄLSKADE deras Prey.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det tror jag väl säkert ska gå bra, då spelet inte såg så superavancerat ut rent grafiskt, i övrigt (fick lite känslan av Dishonored fast fulare, och roguelike/multiplayer )...

Men kanske passa sig lite vad man skryter om, dårå.

Är dock för övrigt ett totalt Arkane-fan som älskar Dishonored-spelen och ÄLSKADE deras Prey.

"Enklare" grafik men hög upplösning och 60fps tror jag faktiskt den mest inbitna 30fps vane konsolspelaren faktiskt att tycka om.
Det här max 30fps känns nått som spelindustrin valt ska vara standard inte spelarna. För att kunna marknadsföra med snygga screenshots och trailers.
Det var ju tvungen att bortförklaras med att det gav en mer filmisk upplevelse


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

"Enklare" grafik men hög upplösning och 60fps tror jag faktiskt den mest inbitna 30fps vane konsolspelaren faktiskt att tycka om.
Det här max 30fps känns nått som spelindustrin valt ska vara standard inte spelarna. För att kunna marknadsföra med snygga screenshots och trailers.
Det var ju tvungen att bortförklaras med att det gav en mer filmisk upplevelse

Nej, visst... Jag menar bara att 4k 60fps, rent teoretiskt, är superenkelt... Det är ju bara svårt om man samtidigt vill ja svinsnygga screenshots, partikeleffeter, osv.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Men är det bara multiplayer ? Kan man göra så att råttor äter upp folk ? Kan man teleportera sig överallt ? Kommer man kunna frysa tiden i 10 sekunder ? Har du flera kartor med öppna / stängda områden ? Kan du köpa utrustning (är cs veteran med 170-180h ? Kommer du ha flera spellägen som skiljer sig drastiskt från varandra ? Kan du hoppa mellan olika portaler för att kunna hoppa in i nån loop mellan när du dödar person x och hoppar in i portalen så att du hamnar i rätt tidslinje för att döda person y?

1
Skriv svar