Andra säsongen av Netflix-Witcher har en tidslinje, snarare än flera

Geeks Gaming
Skrivet av Johlor:

Tror det blir mer rakt på från andra boken också. Första säsongen behövde världs byggande och karaktärspresentationer som de vävde in från de fristående novellsamlingarna, vilket är största anledningen till att säsongen blev lite rörig. Jag tror det blir mycket enklare nu när vi fått bakgrunden till alla.

Men går man inte ifrån storyn man lämnade i slutet av första säsongen om man gå på bok 2? Eller är det jag som blandat ihop ordningen (igen)? 🤔

Skribent
Skrivet av NordhNet:

Men går man inte ifrån storyn man lämnade i slutet av första säsongen om man gå på bok 2? Eller är det jag som blandat ihop ordningen (igen)? 🤔

Det är väl i Blood of Elves som Ciri tas hand om av Vesemir och Geralt i Kaer Morhen, och med tanke på hur säsong 1 slutar så borde det ju bli rätt i tid?

Eller är det jag som misstar ordningen nu? XD


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming
Skrivet av Johlor:

Det är väl i Blood of Elves som Ciri tas hand om av Vesemir och Geralt i Kaer Morhen, och med tanke på hur säsong 1 slutar så borde det ju bli rätt i tid?

Eller är det jag som misstar ordningen nu? XD

Hahaha, skönt att det inte bara är jag 😂
Blood of elves är bok 3, sword of destiny bok 2 om jag nu minns rätt. Dock har en del av destiny redan varit med så jag vette fasiken 😩

Skribent
Skrivet av NordhNet:

Hahaha, skönt att det inte bara är jag 😂
Blood of elves är bok 3, sword of destiny bok 2 om jag nu minns rätt. Dock har en del av destiny redan varit med så jag vette fasiken 😩

Haha! Fast vi har båda rätt och fel. SoD är en av de fristående böckerna tillsammans med The Last Wish. Blood of Elves räknas som den första i "serien". Så jag antar de tar vid därifrån.

Men tekniskt så kommer ju SoD och TLW före Blood of Elves.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Belfry:

Gav den första säsongen ett ganska högt betyg, något som jag omvärderade när jag fick smälta det hela och se säsongen ännu en gång. Den är faktiskt stundtals helt bedrövlig och billig vad gäller effekter och dylikt. Det kändes som om vissa avsnitt hade gjorts av någon annan, med en budget som var en tiondel av andra avsnitt. *Host* den fulaste cgi-draken i mannaminne *host* Såg ut som någons hobbyprojekt från 2010.

Jag gissar att du aldrig sett Katla i Bröderna Lejonhjärta (gjord av typ flirtkulor och papier-maché) eller samma drake som ovan i den polska tv-serien om Geralt.

Avstängd
Skrivet av Popski:

Jag gissar att du aldrig sett Katla i Bröderna Lejonhjärta (gjord av typ flirtkulor och papier-maché) eller samma drake som ovan i den polska tv-serien om Geralt.

Hahaha det var ett tag sedan Lejonhjärta gjordes.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar