Systemkraven för Star Wars: Squadrons redan släppta

Robot
Systemkraven för Star Wars: Squadrons redan släppta
Medlem

CPU kraven ser konstig ut

Men gpu ser jag inga problem med gällande VR. Alla VR spel har typ samma krav. Det ska vara runt 970/1060 som ska kunna köra nästan alla VR spel och alla VR spel designas runt det än så länge.

Medlem

Mitt 1080 ti-kort fixar det lätt.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Står inget om krav på R2 enhet eller extra nätagg för energisköld X-wing kräver...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Står inget om krav på R2 enhet eller extra nätagg för energisköld X-wing kräver...

Ja, själv sitter man ju med en BB8 och är nöjd. Men måste man byta så måste man ju...

Medlem
Skrivet av Karmak:

CPU kraven ser konstig ut

Men gpu ser jag inga problem med gällande VR. Alla VR spel har typ samma krav. Det ska vara runt 970/1060 som ska kunna köra nästan alla VR spel och alla VR spel designas runt det än så länge.

Det som är lite konstigt är att non-VR rekommenderas 1060, men för VR 1070. Prestandakraven brukar öka betydligt mer när något ska renderas för VR.

För övrigt intressant att ett ”AAA”-spel från en stor utgivare får VR-stöd från start, det bådar väl för framtiden. Är stödet inlagt i Frostbite kommer det nog i fler spel.

Medlem

@Karmak: Vad är konstigt? 7700 är ju en quad core.

Medlem

Ska bli så spännande att få se gameplay.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Detta ska köras i VR!

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Det som är lite konstigt är att non-VR rekommenderas 1060, men för VR 1070. Prestandakraven brukar öka betydligt mer när något ska renderas för VR.

Kommer ju till PSVR, så ett 1070 låter nästan som för mycket.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Kommer ju till PSVR, så ett 1070 låter nästan som för mycket.

Sant, dock tror jag att man får göra grafiska avkall så att det ser sämre ut än minspec-VR (1060-nivån). Plus att PSVR i sig har lägre upplösning, typ som en Oculus Rift DK2 (dock RGB istället för PenTile, vilket kompenserar lite).

Vid närmare eftertanke borde VR-nivån specas, det är rätt stor skillnad på att driva en Rift CV1 och en HP Reverb.

Medlem
Skrivet av HooD:

Ja, själv sitter man ju med en BB8 och är nöjd. Men måste man byta så måste man ju...

BB8 är en snygg och modern enhet men R2 är från en tid då droider byggdes med hjärta och kärlek!
En mer civiliserad tid!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Det som är lite konstigt är att non-VR rekommenderas 1060, men för VR 1070. Prestandakraven brukar öka betydligt mer när något ska renderas för VR.

För övrigt intressant att ett ”AAA”-spel från en stor utgivare får VR-stöd från start, det bådar väl för framtiden. Är stödet inlagt i Frostbite kommer det nog i fler spel.

Det är inte det enda konstiga.
Samtidigt som kravet för Nvidia ökar ett snäpp från 1060 till 1070 för VR, minskar det för AMD något från 480 till 570. Det är också konstigt att de inte specificerar några minnesmängder för korten, det är skillnader även där. Känns som att någon på EA får bakläxa över den här tabellen.

Medlem

Hoppas det är bättre på VR-komfort än EVE: Valkyrie...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

1
Skriv svar