Se grafikjämförelse mellan Gran Turismo 7 och GT Sport

Robot
Se grafikjämförelse mellan Gran Turismo 7 och GT Sport

Hur många skillnader upptäcker du?

#gt-sport, #gt7


Medlem

Wow vilken skillnad! Gillar att rattrörelserna ser mer realistiska ut nu och stämmer mer överens hur man svänger i verkligheten.

jbx
Medlem

Är inte övertygad, miljöerna som stenar, gräs och träd är inte direkt next-gen för mig.. Bilarna och interiören var tjusig men inte mer.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av xverminator:

Wow vilken skillnad! Gillar att rattrörelserna ser mer realistiska ut nu och stämmer mer överens hur man svänger i verkligheten.

Håller med! Bilspel ser ju jäkligt bra ut men nu jäklar är det på riktigt!

Medlem

största skillnaden ser helt klart ut att vara användningen av Ray-tracing i GT7


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Fin ljussättning och Ray tracing skulle man ju helt klart sakna om det inte kommer till varenda titel

Medlem

Ptjaa, snyggare än GT:Sport. Hysteriskt skönt att dom gjort sig av med det dassiga ljuset som Sport har.
Måste få se vilka rattar som stöds av spelet innan köp av PS5 dock. Ingen höjdare att behöva köpa ny ratt och konsol (igen) för ett spel.

Medlem

Jag räknar inte med att köpa någon ny konsol, men blir det ett PS5 hoppas jag att Gran Turismo 7 har roligare single player än 6:an (och 5:an).

Medlem

Jag vill ha Mazdan IRL

Bildfrekvensen låg ju inte på 60, vilket mer eller mindre är ett krav för bilspel. Sedan all motionblur de använder för att försöka maskera den dåliga bildfrekvensen

Medlem

För mycket bloom...

Medlem

Folk verkar ha lite väl höga förväntningar på ray tracing-förmågan hos PS5. Lär inte vara någon fullskalig ray tracing i GT7.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Bildfrekvensen låg ju inte på 60, vilket mer eller mindre är ett krav för bilspel. Sedan all motionblur de använder för att försöka maskera den dåliga bildfrekvensen

Enligt Digital Foundry är det 60 fps.

Medlem

Jämföra en grådassig, molnig bana från GT sport med en solig, kontrastrik bana från 7:an. Fair? Den enda skillnaden jag kunde notera var typ lite ljussättningskillnader som väl har mer med design än teknik att göra. inte impad.

Medlem

Ser ut att vara exakt samma modelller men med raytraced reflektioner, ser inga bevis för global illumination vilket är förvånande men också lätt att missa så det är möjligt det finns, rent konkret borde handskarna färga av sig på ratten om där var GI.

Medlem

Hoppas detta blir lite med som GT5, SPn(Karriärläget) i GT Sport var väl sådär enligt mig.

Skrivet av Margy:

Enligt Digital Foundry är det 60 fps.

Då är det en jädrans dålig inspelning som inte bör läggas upp i jämförelsesyfte.

Medlem

Hoppas det karriärläget är bra nu då. Givet köp av PS5 då!

1
Skriv svar