Så funkar pvp-slag i Amazons mmo New World

Robot
Så funkar pvp-slag i Amazons mmo New World

Kolla in läget war mode, i hetsiga strider om ett fort i vildmarken.

#new-world


Medlem

Woah, de e ju precis som i härliga Warhammer Online med små extra steg.

RmK
Medlem

Det ser ut att ha potential, hade varit kul med ett nytt MMO att bita i!

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Woah, de e ju precis som i härliga Warhammer Online med små extra steg.

Exakt vad jag tänkte. Vilket jäkla spel det var, så många brillianta inslag.

Medlem

Jag är lite skeptisk. Brukar vara svårt att balansera slag som detta på ett bra sätt.

Medlem

Jag är hypad tills motsatsen är bevisad. Det som ger mig hopp är ett slaget sker vid en bestämd tidpunkt under en begränsad tid, det gör att utvecklarna har en väldigt tydlig ram att balansera spelet inom åtminstonne.

Medlem

Intrycket var mycket mer WoW/Warhammer den här gången än de jag fått tidigare... Lite besviken.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ser ut som warhammer online! Jadå!

Hade bästa pvp någonsin och ingen har ens kommit nära
Hoppas hoppas!

Moderator | Testpilot

Bara PvE håller klass så kan det här bli bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är denna spel mer focuserad till pvp eller pve ? för den starade som hardcore pvp men hörde att det böjde sig och bröjade sikta på pve mer men undrar hur det är idag? Jag tycker inte om pvp och att något spel tvingar dig till pvp


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Blessus:

Är denna spel mer focuserad till pvp eller pve ? för den starade som hardcore pvp men hörde att det böjde sig och bröjade sikta på pve mer men undrar hur det är idag? Jag tycker inte om pvp och att något spel tvingar dig till pvp

Fortfarande fokus på båda, bara att det inte är full loot överallt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fortfarande fokus på båda, bara att det inte är full loot överallt.

så länge där jag inte behöver eller måste pvpa, om jag vill pvp så kan man flaga sig typ är det så? Eller är det så att var sig jag vill pvp eller inte så är jag i det ? eller kan man välja å vara helt utan pvp i spelet och ändå få del av spelet? Eller är det pvppve?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Var väldigt hype:ad tills jag gick in i deras forum och de som spelat spelet var väldigt negativa. Är dock otroligt sugen på ett MMO, den marknaden står helt stilla idag tyvärr...

Att Amazon står bakom kan vara både bra och dåligt. De har obegränsad budget, men säljer det inte tillräckligt bra är nog risken stor att det överges.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kan knappt vänta på shitstormen som kommer me closed betan

Moderator | Testpilot
Skrivet av Blessus:

så länge där jag inte behöver eller måste pvpa, om jag vill pvp så kan man flaga sig typ är det så? Eller är det så att var sig jag vill pvp eller inte så är jag i det ? eller kan man välja å vara helt utan pvp i spelet och ändå få del av spelet? Eller är det pvppve?

Man flaggar för att vara med i PVP! Kan ju vara så att vissa zoner alltid är PVP, men överlag väljer man själv om man vill delta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sugen på ett nytt grymt mmo.
Tveksamt att det här kommer att vara just det.
Men finns lite hopp kvar

Medlem

Hoppas dom har gjort sin hemläxa och studerat andra mmo's och lärt sig att spelare tar den snabbaste vägen spelar ingen roll hur kool devsen tycker en mekanik etc är om det finns ett snabbare sätt.

Medlem

Från början var detta spel på väg mot högre makter tycker jag, pvp med full loot(I vissa lägen) Som vanligt blev det bara skit som det blir med pvp spel. Greed noobs förstörde det helt där hela guilder gick ihop för rövköra en ensam newbie…..Ja ni förstår dom kallar sig hardcore pvp players men uppenbarligen kompletta losers.

Alltid spelat pvp men är totalt EMOT skiten med 15 mot 1 osv osv. Nu mera har dom gjort om och du kan vara i safe zone och flagga dig för pvp eller inte.

Där emot finns massa små JÄVLIGT irriterande saker, informationen på en hel del i spelet typ som om man jämför med WoW. Join a BG men du är helt själv där och finns ingen info att tillgå vad fan du ska göra eller varför du är där. Hel del sådana situationer man fattar inte vad man ska göra helt enkelt. Eller jämföra med en quest i WoW bättre. Du får en Quest get a journal...ok? men var i helvete då? vilken zone? stad? by? osv.

Tråkiga är spelet har fått mycket negativ feedback MEN detta beror även på att dom insåg relativt sent att full pvp kommer inte gå, funkar liksom inte och mitt i deras AHA! upplevelse fick dom göra om hur mycket skit som.

Sett till spelets utvecklare Amazon studios, japp men man ska komma ihåg det är RIKTIGT tunga namn dom har plockat in från spel industrin som ska (make this happen)

Mmorpg sidan har blivit riktigt tunn med åren, så jag hoppas detta blir ett WOHOO i slutändan och att korten hamnar på plats det behövs med mmorpgs för att slippa att asian tar över hela marknaden.

1
Skriv svar