Vad laddar man upp med inför Cyberpunk 2077?

Medlem
Vad laddar man upp med inför Cyberpunk 2077?

Har precis byggt ihop ett SFF/mITX -bygge och är laddad inför släppet av Cyberpunk 2077 efter sommaren. Frågan är nu bara om man skall vänta in det spelet och snarare sola, bada, läsa/lyssna på böcker osv under sommaren eller om det finns något lämpligt spel att ladda upp med inför Cyberpunk.

Min bakgrund är att jag inte lirat något alls de senaste 15 åren och tidigare i år så postade jag en en tråd här på FZ om att återuppta spelandet och fick så mycket (olika tips) att jag helt enkelt har svårt att välja. Skräcken är att jag faktiskt tycker det är roligare att skruva ihop datorn än att verkligen använda den.

Därmed är det viktigt känner jag att om jag lägger tid på spel så måste det ha det där lilla extra. Har fått för mig att Cyberpunk kommer ha det och det är därför jag funderar på att vänta in det istället för att riskera att köpa och ge upp på några mindre passande titlar innan Cyberpunk-releasen. Samtidigt behöver jag kanske lite träning med tanke på att jag är rejält ringrostig.

Tacksam för tips, råd och tankar

Medlem

@BobbyM: Så eftersom du fick för många svar förra gången så frågar du en gång till?

Samma sak kommer förmodligen att hända igen.
Men med det sagt...

Grejen är att ingen annan än du själv säkert kan säga vad som ger den där lilla extra kicken. Ett spel som i mina ögon är fantastiskt kan faktiskt vara ett skitspel för dig.
Jag skulle nog säga att det är omöjligt att ge tips om spel som du garanterat kommer att gilla.

Det bästa tips jag kan komma med är att förbereda dig på att bli besviken. Mer än en gång.

Dock så kan du förmodligen hitta något guldkorn eller tre genom att botanisera i den förra tråden.

Ge inte upp. Att spela spel kan vara en fantastiskt kul hobby.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Tror att det jag försöker göra är att applicera samma sak som man(eller i varje fall jag) gör med film, tv-serier, böcker osv. Dvs att om jag väljer att se senaste "bästa film för Oscars nomineringarna" så kan jag vara ganska säker på att det inte är skräp, utan snarare filmer som ger det där lilla extra. Kanske ibland något som är startpunkten för något nytt stilbildande och som blir relevant långt utanför den inbitna film gemenskapen. Om det sedan är Thriller, romantik eller komedi bryr jag mig inte direkt om.

Men kanske är spel mer som musik. Dvs, man gillar en genre och något nytt och innovativt är inte vad man är ute efter utan snarare något som liknar och låter som det du gillat tidigare.

Tror hur som helst att jag skall ge Witcher 3 och RDR2 en chans som uppladdning då dessa (enligt mig) är spel som oavsett vad man gillar verkar ha gjort intryck långt utanför de inbitna spelarna. Får se om de kan erövra en gammal sport-spel-gamer som egentligen aldrig varit så intresserad av äventyrsspel.

Medlem

Deus Ex Mankind Divided! Tidigare spelet Human Revolution är bra men känns daterat idag (iaf gameplay och miljöerna som ser ganska same same ut) så tycker man kan gå direkt på det förstnämnda. Man får en genomgång om tidigare händelser så man måste inte köra HR.

Jag är extremt kräsen på spel men MD är ett av dom bästa Sci-fi spelen jag lirat senaste årtiondet. Miljöerna är väldigt varierande och kul att utforska, musiken och stämningen är fantistisk osv.

Medlem

Skulle just tipsa om Human Revolution som Tiggaren ovan gjorde!
Ett fantastiskt spel med måhända en aning daterat men jag tycker det hållt emot tiden riktigt bra!
Oerhört bra stämning iaf, perfekt för att peppa inför 2077!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Skulle just tipsa om Human Revolution som Tiggaren ovan gjorde!
Ett fantastiskt spel med måhända en aning daterat men jag tycker det hållt emot tiden riktigt bra!
Oerhört bra stämning iaf, perfekt för att peppa inför 2077!

Håller med om att det är riktigt bra. Orkar man, ska man definitivt köra båda.
Min personliga favvo är dock MD, mest för att det är mer spännande att utforska där varje nytt rum känns unikt.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Håller med om att det är riktigt bra. Orkar man, ska man definitivt köra båda.
Min personliga favvo är dock MD, mest för att det är mer spännande att utforska där varje nytt rum känns unikt.

Absolut!
Jag har dock inte spelat MD själv, vet inte varför det aldrig blev av men har för mig jag lyssnade för mycket på recensionerna när det släpptes, vill minnas att det fick ganska hård kritik av nån anledning?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Frilansare

Hej!

Kolla in den här artikeln där jag listar och snabbtestar 5 titlar att spela i väntan på Cyberpunk 2077. Kommentarsfältet tipsar också om lång fler.

Hoppas att du hittar något spelbart!

phi
Medlem

Skit i spel och läs istället Neuromancer av William Gibson.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Absolut!
Jag har dock inte spelat MD själv, vet inte varför det aldrig blev av men har för mig jag lyssnade för mycket på recensionerna när det släpptes, vill minnas att det fick ganska hård kritik av nån anledning?

Kanske storyn inte är riktigt lika välpolerad och det hade en del prestanda problem/buggar när det släpptes vilket var varför jag väntade med att spela det tills jag hade uppdaterat datorn och spelet patchats. Senast jag lirade det flöt det på bra, inga buggar. Storyn/världen/gameplayet är tillräckligt spännande hela tiden så tappade aldrig intresset vilket jag gör med dom flesta spel halva vägen när det börjar bli kännas repetitivt. Lätt värt köp, fina Blade Runner vibbar ibland.
Går säkert att hitta billigt nuförtiden.

1
Skriv svar