"100 % omarbetat" gränssnitt för PS5 laddas på millisekunder

Robot
"100 % omarbetat" gränssnitt för PS5 laddas på millisekunder

Vi ska "snart" få se frukten av interface-arbetet, lovar en av upphovsmännen.

#playstation-5, #sony


Medlem

"experience goals measured in milliseconds"

Tja, 5000 är fortfarande en siffra mätt i millisekunder.

Medlem

Jag gillade enkelheten i PS3-gränssnittet. Segt som tusan, men i övrigt lättnavigerat.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag gillade enkelheten i PS3-gränssnittet. Segt som tusan, men i övrigt lättnavigerat.

This!
PS3 gränssnittet men omarbetat för modern hårdvara med flyt hade varit guld.
Tycket också det var riktigt bra och enkelt, klart att det finns QoL saker att fixa med "overall" var det riktigt bra men segt


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Varför får en inte rösta på PS1?

Medlem
Skrivet av Kiske:

Varför får en inte rösta på PS1?

Hade PS1:an något användargränssnitt? Det var väl bara att sätta i skivan och trycka på On?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ja det får gärna göras om från grunden. Väldigt svårt att hitta/fatta vissa saker. I synnerhet var alla gigabyten från installerade spel faktiskt hamnade, för att kunna ta bort när det börjar bli fullt, var luddigt.

En annan sak man hoppas lite ödmjukt på är ju att man ska slippa ladda ner uppdateringar vareviga gång man slår igång konsollen.

Medlem

PS4:ans gränssnitt är segt och stökigt IMO, så det kan bara bli bättre. De har ju rätt mycket mer hårdvara att dedikera till OS nu, men UX blir inte mindre viktigt för det.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Baronova:

Hade PS1:an något användargränssnitt? Det var väl bara att sätta i skivan och trycka på On?

Det var tider det. Inget onödigt krångel. Då var spelkonsolerna avsedda för spel och inget annat.

Tycker det är lite synd att man inte kan stänga av den extra funktionaliteten idag, om man inte är intresserad av annat än just spelen.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Hade PS1:an något användargränssnitt? Det var väl bara att sätta i skivan och trycka på On?

det är väl det bästa gränssnittet?

Medlem

Why fix something thats not broken?

Medlem

@Laddemannen: För att man vill ha nytt och fräscht som också funkar

Medlem

Problemet har alltid varit att deras UI blir ganska mycket långsammare genom åren. Dom är snabba dag 1 men med nya uppdateringar blir den långsammare.

Medlem

Xbox som borde bytt ut sitt krångliga användargränssnitt, valde att behålla, medan PS väljer att byta ut sitt näst intill perfekta system...

Medlem
Skrivet av Baronova:

Hade PS1:an något användargränssnitt? Det var väl bara att sätta i skivan och trycka på On?

Var väl likadant som på PS 2 ? Kunde man göra mycket mer där ?

Medlem

Aldrig gillat playstations användargränsnitt. Så ska bli roligt och se hur det ser ut på ps5

KoP
Medlem

Playstations gränssnitt kan verkligen beehövs sig en boost. För speciellt smidigt och snabbt har det aldrig varit sen PS3-tiden. 👍

Medlem

Känns som Microsofts strategi var typ "bruh gör xboxen till en pc" medan Sonys strategi var "enhance and listen"

Medlem

Jag hoppas de får bukt med barnsjukdomar på första leveransen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Why fix something thats not broken?

Med den attityden hade inget gått frammåt här i världen.

Inaktiv

Läste att XSX skulle ha kvar sitt gränssnitt från XO. Det om något skulle behövas göras om.
Tokdiggar inte PS4 gränssnittet men skoj med en remake, lite osmidigt ibland.

Medlem

Älskade XMB från PS3, betydligt bättre än det stökiga gränssnittet i PS4.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Väldigt svårt att hitta/fatta vissa saker. I synnerhet var alla gigabyten från installerade spel faktiskt hamnade, för att kunna ta bort när det börjar bli fullt, var luddigt.

Markera spelet du vill radera - tryck på "options"?

Medlem
Skrivet av Baronova:

Hade PS1:an något användargränssnitt? Det var väl bara att sätta i skivan och trycka på On?

Skrivet av Lolflakes:

Var väl likadant som på PS 2 ? Kunde man göra mycket mer där ?

På både PS1 och PS2 så gick det ju också att starta systemet utan någon skiva i, primärt för att kopiera/ta bort sparfiler från minneskort. Hurvida man vill kalla det användargränssnitt går väl att diskutera, men jag förmodar att det var vad som syftades på.

Medlem

Tycker minsann att hela operativsystemet för PS4 var långsammare än min smartwatch, helt ofattbart att det kan vara så sjukt långsamt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

PS3-4 hade ju världens rötnaste gränssnitt, har aldrig kunnat förstå hur de kan vara så extremt laggigt och segt. Känns som varenda knapptryck har en delay, särskilt när man öppnar ny flik/sida, då känns det som maskinen kämpar för livet för att gröta sig fram till nästa bit.

Medlem

Med tanke på att PS4:s gränssnitt var sämre och långsammare än Xbox 360:s är detta bland det absolut mest välkomna hos mig. Kanske blir en PS5:a då i väntan på att datorerna ska få DDR5, 4K i 120 FPS till humant pris och DirectStorage eller motsvarighet från AMD/Nvidia för att slippa laddningstider.

Medlem
Skrivet av Keima:

Känns som Microsofts strategi var typ "bruh gör xboxen till en pc" medan Sonys strategi var "enhance and listen"

Om du påstår att Xbox inte lyssnar på användare så har du fel.
Jag har själv fått igenom saker som "Vänner i spel"-fliken tex. och blivit belönad för det när jag var Alpha-insider.
Det kommer förmodligen en annan ändring som jag kommit på till den...iaf tyckte dom det var en bra idé eftersom den sparar både tid och "click".


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Detta är min främsta anledning till att jag spelat så gott som alla multi-platforms-spel på Xbox One, inte PS4, det dåliga och sega gränssnittet. PS4 har fortfarande de bästa (exklusiva) spelen, men låg användarvänlighet och för att inte tala om PS Store, minst 80% av gångerna då jag försökt ladda ned / köpa nåt, så fastnar det på en laddnings-skärm, händer kanske 1% av gångerna på Xbox, deras gränssnitt är bäst, fast tyvärr så saknas de exklusiva spelen på Xbox.

Om PS kan fixa sitt gränssnitt och laddningstider (speciellt i PS Store) och Xbox kan få till exklusiva spel, då kommer nästa generation bli het som tusan. Win win för oss spelare

Medlem
Skrivet av erson:

Med den attityden hade inget gått frammåt här i världen.

Menar snarare att dom inte behöver lägga nått krut där då det enligt mig fungerar utmärkt idag.

12
Skriv svar