Spider-Man: Miles Morales är en expansion, inte ett nytt spel

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Yep! Det händer i "Ultimate-universumet" i tidningarna också.

Via ett stort event så finns han nu i "original-universumet" och är Spider-man tillsammans med Peter Parker, fast i andra områden och med sina egen story och ondingar.

Då efterträder Miles inte Parker. Han kompletterar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Så inga intressanta spel förutom Horizon 2? Samma med Xbox-presentationen, inget intressant. Annat var det förr när GTA och alla andra stora spelserier pumpades ut vartannat år.

Högst subjektivt. Jag fann nästintill allt som visades igår intressant bortsett från ett par tre titlar.
GTA visades ju faktiskt (vilket jag tyckte såg hemskt utdaterat ut).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Då efterträder Miles inte Parker. Han kompletterar.

I Ultimate-universumet, jo, en tid iallafall. Och som jag skrev så delar han "Spider-man-rollen" med Peter Parker när han kom till 616 : D


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

I Ultimate-universumet, jo, en tid iallafall. Och som jag skrev så delar han "Spider-man-rollen" med Peter Parker när han kom till 616 : D

Har inte förstått varför dom går på en massa olika universum. Samma med flash/supergirl/arrow, där är det ju också en massa olika universum.


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av breahl:

Har inte förstått varför dom går på en massa olika universum. Samma med flash/supergirl/arrow, där är det ju också en massa olika universum.

Reboot. Testa nya saker. Ultimate-universumet var ett helt nytt "Marvel Universe" där de hade fria tyglar i vad de kunde hitta på - gentemot originalet, som kallas 616, som hållit på sedan 60-talet.

DC gör likadant. Har de någon bra Batman-historia som inte riktigt passar in i vad de vill vanliga Batman ska vara så skapas ett nytt universum runtom honom. T ex en variant där han är våldsam och dödar folk gentemot originalet som inte gör det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

I Ultimate-universumet, jo, en tid iallafall. Och som jag skrev så delar han "Spider-man-rollen" med Peter Parker när han kom till 616 : D

Då missförstod jag.

Tycker att Miles är cool och är glad att det endast är en expansion och inte tvåan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Då missförstod jag.

Tycker att Miles är cool och är glad att det endast är en expansion och inte tvåan.

Den enda som ersatt Peter Parker senaste tiden var Otto Octavius i Peter Parkers kropp!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det känns även som om Sony gärna vill att Miles Morales ska ta över, speciellt om de har för avsikt att fortsätta med Into the Spider-verse. Som en något gammal räv har jag även förståelse för att det finns en hel del som växer upp just nu och inte har Peter Parker som sin de facto Spider-Man.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Belfry:

Det känns även som om Sony gärna vill att Miles Morales ska ta över, speciellt om de har för avsikt att fortsätta med Into the Spider-verse. Som en något gammal räv har jag även förståelse för att det finns en hel del som växer upp just nu och inte har Peter Parker som sin de facto Spider-Man.

De kan utan problem köra båda. Även om det känns överdrivet att ha två Spider-man så är Miles och Peter väldigt olika, med olik bakgrund, mål och karaktärer runt sig. Deras krafter är inte heller exakt likadana. De kompletterar varandra bra, helst om de fortsätter med en story där Miles är lärlingen.

Beroende på vad de har för planer skulle de lätt kunna ge oss ett spel där man kan spela som båda, inte helt olikt Web of Shadows där man bytte mellan två dräkter.

Sedan om det är en bra idé i slutändan är en annan sak, men det kan bli bra om det görs rätt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är ju inte första spelet som Sony utvecklar med en karaktär ifrån första spelet eller från en spelserie.
Till exempel Abigail "Fetch" Walker ifrån Infamous Second Son, fick ett eget spel i form av Infamous First Light. Finns säkerligen mer titlar, men det var det första jag tänker på rak arm.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

De kan utan problem köra båda. Även om det känns överdrivet att ha två Spider-man så är Miles och Peter väldigt olika, med olik bakgrund, mål och karaktärer runt sig. Deras krafter är inte heller exakt likadana. De kompletterar varandra bra, helst om de fortsätter med en story där Miles är lärlingen.

Beroende på vad de har för planer skulle de lätt kunna ge oss ett spel där man kan spela som båda, inte helt olikt Web of Shadows där man bytte mellan två dräkter.

Sedan om det är en bra idé i slutändan är en annan sak, men det kan bli bra om det görs rätt!

Precis min tanke. Kan även se scenarion där man slåss tillsammans och switchar mellan karaktärerna som Gta V gjorde vid vissa tillfällen.

Medlem

Va? Börjar dom mixa ihop ultimate med vanliga marvel nu?

Medlem

Ganska så smart gjort av Sony. Rida på vågen av Spider-verse. Med ett "spel" och en film.

12
Skriv svar