Dayz-skaparen Dean Hall presenterar Icarus – survival i sci-fi-miljöer

Robot
Dayz-skaparen Dean Hall presenterar Icarus – survival i sci-fi-miljöer

Dean "Rocket" Hall ger sig ut bland stjärnorna.

#dean-hall, #icarus


Medlem

release 2035 säkert skulle ej förvåna mig dock dessutom f2p hmm ....


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Inaktiv

Märkligt med f2p. Men såg intressant ut.

Medlem

Han kan ju hoppa på Dayz och göra klart det först, så kanske men ens kan titta åt samma håll som hans framtida spel.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Han kan ju hoppa på Dayz och göra klart det först, så kanske men ens kan titta åt samma håll som hans framtida spel.

Han har inte haft något att göra med DayZ på många år nu.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Han har inte haft något att göra med DayZ på många år nu.

Nej jag vet det men det var han som skapade det. Så risken finns ju att han startar detta som aldrig blir klart och hoppar på något annat...

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Nej jag vet det men det var han som skapade det. Så risken finns ju att han startar detta som aldrig blir klart och hoppar på något annat...

Han skapade DayZ-mod, Bohemia skrev sedan på ett kontrakt för honom att under en viss period leda utvecklingen av DayZ:StandAlone.

Att Bohemia tagit så lång tid på sig är på intet sätt Deans fel. De lånade hans namn eftersom han var populär i communityn, sedan fick han en mängd skit för misstag som Bohemia gjorde.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Ser helt klart intressant ut men ogillar att det är ett f2p-spel. Vist det kan bli bra men så fort något är f2p så blir jag orolig för det finns så många f2p spel som har en riktigt riktigt usel betalmodell. Men men.. ska hålla ett öga på det här spelet så får man hoppas att det blir bra.

Inaktiv
Skrivet av Halvars90:

Han kan ju hoppa på Dayz och göra klart det först

Är det bara jag som tycker Dayz är färdigt nu? Jag har haft över 60h skoj i det och jag har ganska hög standard.
Känns som att folk som säger sådär inte har kört sen 2014.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Han skapade DayZ-mod, Bohemia skrev sedan på ett kontrakt för honom att under en viss period leda utvecklingen av DayZ:StandAlone.

Att Bohemia tagit så lång tid på sig är på intet sätt Deans fel. De lånade hans namn eftersom han var populär i communityn, sedan fick han en mängd skit för misstag som Bohemia gjorde.

Så vitt jag minns så var det Dean själv som hoppade av utvecklingen av Dayz för att han ville göra annat, nej det är inte direkt Deans fel att det går så långsamt. Jag tycker bara det är dålig stil, det är som att "visionären" inte längre tror på sin egna skapelse utan bara tackar för pengarna och drar vidare, det gör ju iaf inte snubben pålitlig.

Skrivet av anon_79617:

Är det bara jag som tycker Dayz är färdigt nu? Jag har haft över 60h skoj i det och jag har ganska hög standard.
Känns som att folk som säger sådär inte har kört sen 2014.

Nej jag säger att det inte är klart, för att det inte är klart helt enkelt. Det gjorde ett "jippo" där de gjorde reklam för spelet och tog bort early access stämpeln, men det var inte för att det är klart. Spelmotorn är väldigt stabil och jag har alltid 80+ fps men spelet saknar innehåll och en del fixes. Bilar funkar tex inte helt som de ska, ibland kan de flyga iväg eller studsa kraftig så fort du försöker att köra dem, då kanske folk spenderat ett par timmar med att leta delar...

En del saker som de tidigare har haft i "early access" stadiet finns heller inte just nu, tex, ett par fordon, flera vapen, att man kan bryta benen, färga kläder (viktigt för Ghille suit) och vapen, säkert ett par saker till jag inte kommer på just nu.

Saker som de lovat är inte inne, tex ett par vapen, helikoptrar, militärfordon, cyklar och motorcyklar och ett par saker till.

De kanske är klar med detta spelet 2023 och det är en helt ärligt uppfattning med hur långsamt allt går.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Så vitt jag minns så var det Dean själv som hoppade av utvecklingen av Dayz för att han ville göra annat, nej det är inte direkt Deans fel att det går så långsamt. Jag tycker bara det är dålig stil, det är som att "visionären" inte längre tror på sin egna skapelse utan bara tackar för pengarna och drar vidare, det gör ju iaf inte snubben pålitlig.

Nej.

Dean Hall hade en mycket tidsbegränsad anställning på Bohemia och medverkade endast under uppstarten av standaloneversionen (han är nya-zeeländare, att jobba i Tjeckien för en skitlön var inte intressant, men han gick med på att ha en kortare projektanställning som lead developer för att vara en "granat" som han uttryckte det då). När hans kontrakt gick ut, så hade man fortfarande inte nått tillräckligt långt - därför bönade Bohemia om att han skulle stanna kvar, han gjorde detta motvilligt. När han sedan till sist reste tillbaks till sitt hemland så var det känt sedan länge att han skulle lämna.

De hade en deal från början att Dean endast skulle vara med under en kortare period och hjälpa Bohemia med visionen för DayZ, eftersom han designat den framgångsrika modden.

Bohemia Interactive äger varumärket och spelet (men la ner studion helt i April).

Hade du verkligen följt med under DayZ-mod och DayZ:SA så hade Dean Hall ALDRIG något intresse av att slutföra varken någon mod eller ett spel. Han ville att andra skulle göra jobbet medan han presenterade visionen.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Nej jag säger att det inte är klart, för att det inte är klart helt enkelt.

Och jag säger att det är klart, för att det är klart helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Caene:

Och jag säger att det är klart, för att det är klart helt enkelt.

Men du har så fel, det är inte klart förrän det är klart uppenbarligen. När de lagt in allt de saknar från den gamla spelmotorn och lagt in allt de lovat så är det KLART.

Medlem

@Tobias Solem: Har inget att tillägga, vill bara säga att det är trevligt att se någon som vet vad de snackar om istället för att bara smutskasta Dean med efterapade felaktigheter. Självklart har han sina fel som utvecklare, men att säga att han helt sonika övergav DayZ är inte ett av dem. Skulden för att DayZ är som det är i dag ligger 100% på Bohemia.

När det gäller Icarus så verkar det tyvärr inte falla mig i smaken. Blev väldigt intresserad när jag hörde att Dean arbetar på ett nytt överlevnadsspel, men det här var inte det jag hoppades på

Medlem
Skrivet av Kyraal:

@Tobias Solem: Har inget att tillägga, vill bara säga att det är trevligt att se någon som vet vad de snackar om istället för att bara smutskasta Dean med efterapade felaktigheter. Självklart har han sina fel som utvecklare, men att säga att han helt sonika övergav DayZ är inte ett av dem. Skulden för att DayZ är som det är i dag ligger 100% på Bohemia.

När det gäller Icarus så verkar det tyvärr inte falla mig i smaken. Blev väldigt intresserad när jag hörde att Dean arbetar på ett nytt överlevnadsspel, men det här var inte det jag hoppades på

Jag tycker att Icarus verkar vara ett riktigt skitspel (mitt första intryck). Men Dean Hall har jag faktiskt "haft att göra med" under den tid jag drev DayZ-mod-servrar.

Han är inte så bra på att koda, inte heller så bra på att hantera konflikter i communityn. Men han har jävligt bra idéer, det finns en anledning till varför hans namn bland de som bryr sig om fakta i "survival"-världen uppskattar hans kreativitet.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

DayzTarkov i rymden

Medlem

Coolt, ännu ett survival spel i klass med..........astroneer.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar