Uppesittarkväll med PC Gaming Show 2020

Robot
Uppesittarkväll med PC Gaming Show 2020

Är ni redo för nya dataspel? Uppsnack från 19:30!

#pc-gaming-show


Fragtjuv

Tycker att den blivit bättre för varje år så jag kommer absolut att titta. Vad tror ni? Får vi se nya grafikkort från Nvidia ikväll?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Ase
Medlem

blir ett måste kollade även på ps5 reklam streamen vilken inte bjöd på nåt trevligt spel förutom stray men den dyker upp på steam ska bli intressant & se om det dyker upp nåt trevligt på denna stream

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Tycker att den blivit bättre för varje år så jag kommer absolut att titta. Vad tror ni? Får vi se nya grafikkort från Nvidia ikväll?

Hoppas verkligen på det. Vill verkligen uppgradera innan Cyberpunk.

Fragtjuv
Skrivet av Vamp:

Hoppas verkligen på det. Vill verkligen uppgradera innan Cyberpunk.

Jag planerar visserligen att göra det tidigast om ett år ungefär men är ändå sugen på att se vad de har att komma med!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Det var ett jäkla klagande på käbbel? Om det inte vore något käbbel så skulle FZ inte ha någon tid att prata. Bara en massa trailers. Då kan man lika bra kolla Youtube. PC Gaming Show har väl alltid haft prat?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Det var ett jäkla klagande på käbbel? Om det inte vore något käbbel så skulle FZ inte ha någon tid att prata. Bara en massa trailers. Då kan man lika bra kolla Youtube. PC Gaming Show har väl alltid haft prat?

Ingen har något emot att de pratar, utan att det blivit lite Bolibompa utav det hela med Sean och roboten


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Redan köpt och installerat!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ingen har något emot att de pratar, utan att det blivit lite Bolibompa utav det hela med Sean och roboten

Blir lite svårt att ha andra gäster. Men förstår vad du menar. Själv tycker jag att webcam-intervjuerna är extremt tråkiga.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Blir lite svårt att ha andra gäster. Men förstår vad du menar. Själv tycker jag att webcam-intervjuerna är extremt tråkiga.

Allt är ju förinspelat. Borde inte vara några problem att bara köra video-chatt som alla andra Lite lika roligt som att ha två personer i samma rum, men hellre det än en Bolibompa-robot i mitt tycke.

EDIT: De kör på båda ska sägas.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ase
Medlem

inget intressant än så länghe & godfall borde förpassas till konsoller hatar japan inspirerade rpg med stora svärd story e dessutom nåt som man saknar

Ase
Medlem

känns som att kolla på en konsollstream eller 90 tal

Medlem

Tråkigt att det är så mycket spel med "Pixar"- och retro-grafik.

Medlem

Errr... inte alls intressant än så länge.

Ase
Medlem

Vimlar av spel för typ raspberry pi spel inte många intressanta ännu men bättre än ps5 med deras japan tema iallafall

Ase
Medlem

Varför kan ingen släppa ett utvecklarkit så vi slipper japanska teman på alla jag gör ett spel själv spel.

Medlem

Er chat vid sådana här event fullkomligt vimlar av hormonstinna smutsbarn och gubbstruttar som älskar att läsa sin åsikt om folks utseenden och om hur extremt dåligt ett spel är bara av att ha sett 10s av en trailer. Kan ni inte be folk att bete sig lite mer värdigt och hålla sig sakliga inför nästa event? Chatten är deprimerande.

Ase
Medlem

Lite tråkigt att inte de stora bolagen stöttar detta saknade nya tex murphy (ett litet bolag idag) & andra intresanta saker på pc sidan men överlag bättre än ps5 streamen i alla fall.

Medlem

New Blood Interactive (DUSK, Amid Evil, Gloomwood & ULTRAKILL) verkar ha hittat sin speciella stil. Dave Oshry (VD) som även jobbar på RocketWerkz (Dean Hall) är en väldigt udda person (https://twitter.com/DaveOshry/status/1240087936562909184).

Spelen ser intressanta ut. Har varit på väg att köpa dem länge. Kanske börjar bli dags?

Medlem

Det var en oerhört tråkig stream. Inget som lyckades fånga ens intresse.

Medlem

Vet inte varför jag lägger tiden på att kolla när jag blir besviken varje år Ska inte prata skit om dom spel som visades upp men vill bara bli upphetsad över något så att man får lov att drömma lite och inget av dom spelen höll i närheten av den klassen.

Var väl Mortal Shell och möjligtvis Mafia som stod ut men inte mer än så. För långa intervjuer också.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rockefellerz:

Er chat vid sådana här event fullkomligt vimlar av hormonstinna smutsbarn och gubbstruttar som älskar att läsa sin åsikt om folks utseenden och om hur extremt dåligt ett spel är bara av att ha sett 10s av en trailer. Kan ni inte be folk att bete sig lite mer värdigt och hålla sig sakliga inför nästa event? Chatten är deprimerande.

Tyvärr blir det lätt sådär när man co-streamar en större stream och får in en del folk som inte alla kommer från vårat community. Chatten blir lik vad man kan få från Twitch, vilket är synd, men det är inte så mycket man kan göra åt det. Även om jag som mod skulle säga ifrån och i värsta fall banna någon så kommer folk hålla på ändå.

Sedan tycker jag inte heller att vi bör göra så mycket när folk bara delar sina åsikter. Även om vi inte lät lika negativa kändes det som att de flesta höll med om att showen var undermålig.

I det stora hela tyckte jag chatten var bra, men när det kom en del typiska indiespel kunde det bli lite för tråkigt snack.

Hur som, bra att du berättar ändå! Vi får kika på om det finns något vi kan göra åt saken framöver så det ska bli kul att hänga i chatten, även om man inte kan göra alla nöjda


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Misstag att ni valde att täcka pc game show och inte future game show.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tyvärr blir det lätt sådär när man co-streamar en större stream och får in en del folk som inte alla kommer från vårat community. Chatten blir lik vad man kan få från Twitch, vilket är synd, men det är inte så mycket man kan göra åt det. Även om jag som mod skulle säga ifrån och i värsta fall banna någon så kommer folk hålla på ändå.

Sedan tycker jag inte heller att vi bör göra så mycket när folk bara delar sina åsikter. Även om vi inte lät lika negativa kändes det som att de flesta höll med om att showen var undermålig.

I det stora hela tyckte jag chatten var bra, men när det kom en del typiska indiespel kunde det bli lite för tråkigt snack.

Hur som, bra att du berättar ändå! Vi får kika på om det finns något vi kan göra åt saken framöver så det ska bli kul att hänga i chatten, även om man inte kan göra alla nöjda

Är nog främst den konstanta "Brööl, vad är det här gör skit, jävla barnspel, utvecklarens huvud är för litet för hans kropp, vilken fil person som pratar" osv som är det jag upplever som riktigt tråkigt. Förstår att det är svårt att hålla chatten ren, men ett enkelt "nu tycker jag att ni kan hålla god ton" får nog även de mest hjärndöda att tänka till. Jag syftar till viss del på det här eventet men främst under PS5-revealen. Mycket tråkigt att en så stor klick känner att de behöver hävda sig med bull. Förövrigt gör ni ett fantastiskt arbete med att täcka dessa och även FZ-fredag-liven som ljusat upp ofantligt under dessa gråa månader.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rockefellerz:

Är nog främst den konstanta "Brööl, vad är det här gör skit, jävla barnspel, utvecklarens huvud är för litet för hans kropp, vilken fil person som pratar" osv som är det jag upplever som riktigt tråkigt. Förstår att det är svårt att hålla chatten ren, men ett enkelt "nu tycker jag att ni kan hålla god ton" får nog även de mest hjärndöda att tänka till. Jag syftar till viss del på det här eventet men främst under PS5-revealen. Mycket tråkigt att en så stor klick känner att de behöver hävda sig med bull. Förövrigt gör ni ett fantastiskt arbete med att täcka dessa och även FZ-fredag-liven som ljusat upp ofantligt under dessa gråa månader.

Jag håller med dig Och tack för all feedback. Vi tar alltid med oss av allt ni läsare säger när ni är så viktiga för oss.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tman:

Misstag att ni valde att täcka pc game show och inte future game show.

Åfan, vad missade vi?


signatur
Medlem

Tittade nu på morgonen.

Bra jobbat Jocke och Calle.

Men det här var inget vidare...
Av de shower jag har sett hittills i år kom den här sist.
Dåligt med spännande spel.

PS, Xbox och Guerilla var mycket bättre
Bäst so far m.a.p. innehåll, PS

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åfan, vad missade vi?

Tyckte personligen ni valde rätt. PC Game Show var mycket mer nytt. Future Game Show var mest nya trailers på sånt vi redan sett.
Det skulle väl vara Operation Tango som såg lite intressant ut som jag saknade i PCG Show då.

1
Skriv svar