Ny trailer från Dwarf Fortress, med Riktig Grafik™

Robot
Ny trailer från Dwarf Fortress, med Riktig Grafik™

Riktig grafik är ändå så 2020.

#dwarf-fortress


Medlem

Helt klart ett av dessa spel som är djupt fascinerande... Men som jag aldrig kommer spela.
Såg faktiskt en intervju igår med Karln!
Började med en bugg där det låg en massa katter som låg döda av kvävning i närheten av tavernor.

Tydligen så hade de just implementerat att bartendera gav dvärgar stop. Men om dvärgen inte han dricka upp det så stömdes stopet på golvet.

Efter en lavauppdatering så hade nu även golv ändrats. Så nu fanns det ju alkohol på golvet. Och när katterna gick på golvet fick de alkohol på sina tassar. Och de hade även lagt in smuts och rengörning i spelet. Och hur rengör sig katter? De slickar. Så de slickade sina smutsiga fötter.
Men spelet hanterade då mängden alkohol på tassarna som en hel öl.
Så katterna fick i sig massor av öl och fick alkoholförgiftning och dog.

Heeeeeeeelt sjuk detaljnivå!

https://youtu.be/VAhHkJQ3KgY
Väldigt charmig intervju.
Skulle btw sätta 10 spänn på att karln har någon mildare form av autism.

Medlem

Ska lära mig spelet när det kommer på Steam. Ta mig tiden.

Inaktiv

Sjukt intressant spel som jag älskar att läsa om, alla berättelser som finns ute om diverse fästningar kan vara riktigt komiska.

Men jag nöjer mig med att läsa om spelet. Men kul för alla som spelar att det kommer grafik, och skönt för utvecklarna att få lite klirr i kassan då det är gratis annars har jag för mig?

Medlem
Yupp
Skrivet av anon_326114:

Sjukt intressant spel som jag älskar att läsa om, alla berättelser som finns ute om diverse fästningar kan vara riktigt komiska.

Men jag nöjer mig med att läsa om spelet. Men kul för alla som spelar att det kommer grafik, och skönt för utvecklarna att få lite klirr i kassan då det är gratis annars har jag för mig?

Kika på intervjun jag länkade.
Kortfattat så är det Amerikas fantastiska sjukvård som gör att de måste börja tänka på pengar nu när de är 40+.

I början var det helt gratis. Sen tjatade fans att de skulle lägga till en donationsknapö. Nu tror jag de har en patreon. Det roliga är att många är med och betalar som likt du inte ena spelar själv. De bara älskar se andra spela.

Intervjunr grymt bra

Inaktiv
Skrivet av Evilof:

Kika på intervjun jag länkade.
Kortfattat så är det Amerikas fantastiska sjukvård som gör att de måste börja tänka på pengar nu när de är 40+.

I början var det helt gratis. Sen tjatade fans att de skulle lägga till en donationsknapö. Nu tror jag de har en patreon. Det roliga är att många är med och betalar som likt du inte ena spelar själv. De bara älskar se andra spela.

Intervjunr grymt bra

Ska faktiskt ta och se den. För mig är det nog ett av de mer intressanta fenomenen i spelvärlden. Och då är det väl typ 45% klara eller något liknande har jag för mig.

1
Skriv svar