Souls-lika Mortal Shell får sin första gameplay-trailer

Robot
Souls-lika Mortal Shell får sin första gameplay-trailer

Och det är en dyster värld som målas upp.

#Cold-symmetry, #Mortal-shell


Fragtjuv

Tycker att hela den här spelgenren, soulsborne(?), är jävligt häftig men har testat den några gånger och jag har ju verkligen inte tålamodet för att ta mig igenom spelen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Tycker att hela den här spelgenren, soulsborn(?), är jävligt häftig men har testat den några gånger och jag har ju verkligen inte tålamodet för att ta mig igenom spelen.

Nej, det krävs helt klart en ordentligt dos tålamod. Jag har personligen lite svårt för dem själv av den anledningen, men brukar spara dem till rediga speltorkor när det i princip inte finns något annat som lockar.

Medlem

Bra look, fienderna såg allvarliga och farliga ut!

Medlem

Älskar "soulslike" bara för utmaningen, det är få spel idag som verkligen får mig att känna sån belöning av att klara dem. Majoriteten av äventyrs och fps spelen har så korkat ai fortfarande att jag tröttar efter några timmar. (Far cry / assassins creed etc).

När jag klarade sista bossen på sekiro efter många försök så hoppade jag upp ur stolen och va helt skakis av adrenalin och glädjen av att klarat hela spelet. Samma med alla dark souls spelen. Det känslan är det få andra spel som ger 😝

Så hoppas detta kan ge samma känsla även om jag tycker det hade varit kul med ett soulsspel utan de mörka och dystra miljöerna för omväxling.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Tycker att hela den här spelgenren, soulsborn(?), är jävligt häftig men har testat den några gånger och jag har ju verkligen inte tålamodet för att ta mig igenom spelen.

Kan rekommendera Lords of the Fallen. Det spelet är väldigt likt Dark Souls men det är som om man sänkt svårighetsgraden ett snäpp. Tror fortfarande det krävs lite tålamod om man inte är van med genren men LotF är ett bra och underskattat spel tycker jag

För övrigt tycker jag Mortal Shell ser jävligt intressant ut!

Medlem

Ser definitivt spännande ut, men av det som visats upp hittills verkar det vara ett Soulslike där du enbart kan köra en strenght-build.

Fragtjuv
Skrivet av 1337Figaro:

Kan rekommendera Lords of the Fallen. Det spelet är väldigt likt Dark Souls men det är som om man sänkt svårighetsgraden ett snäpp. Tror fortfarande det krävs lite tålamod om man inte är van med genren men LotF är ett bra och underskattat spel tycker jag

För övrigt tycker jag Mortal Shell ser jävligt intressant ut!

Tack för tipset. Det kanske jag borde kolla upp!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Morti:

Älskar "soulslike" bara för utmaningen, det är få spel idag som verkligen får mig att känna sån belöning av att klara dem. Majoriteten av äventyrs och fps spelen har så korkat ai fortfarande att jag tröttar efter några timmar. (Far cry / assassins creed etc).

När jag klarade sista bossen på sekiro efter många försök så hoppade jag upp ur stolen och va helt skakis av adrenalin och glädjen av att klarat hela spelet. Samma med alla dark souls spelen. Det känslan är det få andra spel som ger 😝

Så hoppas detta kan ge samma känsla även om jag tycker det hade varit kul med ett soulsspel utan de mörka och dystra miljöerna för omväxling.

Älskar också souls-spelen och har platinum i både bloodborne, sekiro, men samtidigt som deras motor är charmig så är den jävligt förlegad ihop med styrningen & karaktärers animationer. Sen så tycker ja storyn är för passiv och så himla öppen för tolkning, speciellt i ds,bb, så vore kul om de la in lite mer uppenbart narrativ.

Fragtjuv
Skrivet av heady89:

Älskar också souls-spelen och har platinum i både bloodborne, sekiro, men samtidigt som deras motor är charmig så är den jävligt förlegad ihop med styrningen & karaktärers animationer. Sen så tycker ja storyn är för passiv och så himla öppen för tolkning, speciellt i ds,bb, så vore kul om de la in lite mer uppenbart narrativ.

Det blir kanske annorlunda nu när George R.R. Martin är inblandad i Elden Ring


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Quake-konnässsör

Här är lite mera gameplay och interjuv.

Inaktiv

Kan absolut bli något. Gillar designen och våldet.

Medlem

Snart får spelstudiorna börja komma på bättre namn till sina spel.

Medlem

Ser riktigt schysst ut, hoppas på bra multiplay också. Gillar mp i DS-serien både co-op och pvp.

Medlem

Kul med en beta. Vill gärna testa det här innan man tar ett beslut.

Edit: Behöver jaga kod för att få spela. Orkar inte med sånt.

1
Skriv svar