När kan du spela titlarna som visades igår? Och kommer de till fler format än Playstation 5?

Robot
När kan du spela titlarna som visades igår? Och kommer de till fler format än Playstation 5?

PS5-exklusivt? Tidsexklusivt? "Inte fakkin alls!"-exklusivt? Vi reder ut vad som sagts.

#pc, #playstation, #xbox


Medlem

Tack för listan! Verkar som att jag kan vänta med inköp av PS5... Förmodligen fram till nästa sommar.

Ambassadör
Xbox

GhostWire: Tokyo är också bara tidsexklusivt till konsol.

Fin lista!


signatur

Jump in.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Frågan är ju om "julen 2020" (Holiday 2020) är samma sak lanseringstitlar. Det är något som de inte alls var speciellt tydlig med...

Jag antar att det är är så, men går aldrig att veta med Sony.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd

Tack.
För att ha gjort det lite tydligt.

Medlem

Kan med gott samvete satsa på ett "3060" istället då, Horizon II är det enda jag saknar till PC i den listan.

Medlem

Allt för många konsolexklusiva titlar :/

Testpilot

Inte mycket intressant vid konsolsläppet där inte.

Medlem

Det vore sjukt osannolikt att Horizon Forbidden West inte blir en lanseringstitel. Trycker upp en tårta i mitt egna ansikte om jag har fel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Stort tack för listan, satt precis och funderade över detta.

Kul att Kena kommer till PC iaf, det ser skitmysigt ut. Man vet inte hur lång tidsexklusivitet det handlar om?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Belfry:

Det vore sjukt osannolikt att Horizon Forbidden West inte blir en lanseringstitel. Trycker upp en tårta i mitt egna ansikte om jag har fel.

Själv hade jag blivit förvånad om Horizon släpptes vid launch. Varför så säker på det?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Stort tack för listan, satt precis och funderade över detta.

Kul att Kena kommer till PC iaf, det ser skitmysigt ut. Man vet inte hur lång tidsexklusivitet det handlar om?

Helt klart det spel som tilltalade mig mest, räknade kallt med att det skulle vara en PS5 exklusiv titel så det var kul att se den i listan här.

Medlem

Ge mig Ratchet på release så är jag nöjd.

Medlem

Fint med en lista. Sen lär väl mycket ta sig till PC åtminstone via PSnow.

Medlem

Vet vi att Demon’s Souls enbart kommer till PS5 eller antar vi bara? Såg eller hörde inte ”only on Playstation” igår.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Vet vi att Demon’s Souls enbart kommer till PS5 eller antar vi bara? Såg eller hörde inte ”only on Playstation” igår.

Stog tyvärr "Playstation Exclusive" i slutet av trailern

Medlem

Haha alltså va fasen. Gta5? Q3/4 2021? What? Vid den tidpunkten är det ju minst sagt dags del 6. Fattar inte vad dom håller på med.

Fan hatten av om dom lyckas sälja samma spel till 3 konsolgenerationer i rad.

Medlem
Skrivet av borstenn:

Själv hade jag blivit förvånad om Horizon släpptes vid launch. Varför så säker på det?

Med tanke på kritiken som PS4 fick för sin brist på exklusiva titlar vid lansering, vore det konstigt om dem inte hade lärt sig av det. En annan tanke är att det har gått mer än 3,5 år sedan originalet, om lansering ska ske till "jul".

I övrigt känns det rent PR-mässigt väldigt konstigt att de för första gången väljer att lansera ett Playstation-exklusivt spel till PC, och sedan inte välja att släppa uppföljaren som en lanseringstitel några månader senare. Rimligtvis lanseras det första spelet på PC för att locka till sig spelare och sedan säga "Visst var detta ett bra spel? Uppföljaren finns dock exklusivt på PS5, det är bara att köpa".

Slutligen tror jag en av de största sakerna är hur Hermen Hulst som tidigare var Guerrilla Games managing director och medgrundare, numera är chef för PlayStation Worldwide Studios. Det vore passande och kanske något av en fjäder i hatten om den första stora exklusiva titeln till PS5 var från Guerrilla Games.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv
Skrivet av borstenn:

Själv hade jag blivit förvånad om Horizon släpptes vid launch. Varför så säker på det?

Trycker du då upp en tårta i ansiktet om det är en lanseringstitel?

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Trycker du då upp en tårta i ansiktet om det är en lanseringstitel?

Finns det några regler på hur stor tårtan ska vara? Och får man trycka upp den i ansiktet med öppen mun?

Inaktiv
Skrivet av Pungvred:

Finns det några regler på hur stor tårtan ska vara? Och får man trycka upp den i ansiktet med öppen mun?

Den frågan måste jag passa över till @belfry

Medlem

Valfri storlek på tårtan, även valfri typ av tårta. Givetvis får personen i fråga ha öppen mun om så önskas.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Verkar som att det står fel på Hitman III:
"Pc, PS4, PS5, XB1, XB1"

Borde vara XBX istället för ena XB1, eller?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Verkar som att det står fel på Hitman III:
"Pc, PS4, PS5, XB1, XB1"

Borde vara XBX istället för ena XB1, eller?

La också märke till det. Och det står även likadant på NBA 2K21.
Annars en bra artikel för att hålla koll på releasedatumen.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Med tanke på kritiken som PS4 fick för sin brist på exklusiva titlar vid lansering, vore det konstigt om dem inte hade lärt sig av det. En annan tanke är att det har gått mer än 3,5 år sedan originalet, om lansering ska ske till "jul".

I övrigt känns det rent PR-mässigt väldigt konstigt att de för första gången väljer att lansera ett Playstation-exklusivt spel till PC, och sedan inte välja att släppa uppföljaren som en lanseringstitel några månader senare. Rimligtvis lanseras det första spelet på PC för att locka till sig spelare och sedan säga "Visst var detta ett bra spel? Uppföljaren finns dock exklusivt på PS5, det är bara att köpa".

Slutligen tror jag en av de största sakerna är hur Hermen Hulst som tidigare var Guerrilla Games managing director och medgrundare, numera är chef för PlayStation Worldwide Studios. Det vore passande och kanske något av en fjäder i hatten om den första stora exklusiva titeln till PS5 var från Guerrilla Games.

Hänger med på ditt resonemang men historiskt sett brukar lanseringar innebära rätt svala titlar och mest erbjuda en bred mix. Finns några undantag mest från Nintendos sida, men Sony har aldrig köttat på vid launch direkt.

Användarbasen är ju rätt liten vid en launch och jag tror heller inte just Horizon är en titel som får folk som inte tänkte köpa PS5 att köpa vid launch. Och säga det inte att Spindelmannen ska släppas däromkring också? I så fall har man ju fyllt kvoten med tredjepersonsaction.

Men har gärna fel. Någon tårta i ansiktet blir det dock inte för mig

Medlem
Skrivet av Belfry:

Det vore sjukt osannolikt att Horizon Forbidden West inte blir en lanseringstitel. Trycker upp en tårta i mitt egna ansikte om jag har fel.

Upp till bevis med tårtan nu när det är officiellt att man siktar på 2021-lansering

Medlem
Skrivet av borstenn:

Upp till bevis med tårtan nu när det är officiellt att man siktar på 2021-lansering

Typiskt att universum ska vara emot mig, 2020 fortsätter leverera.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Typiskt att universum ska vara emot mig, 2020 fortsätter leverera.

Haha, nu vill vi dock se bildbevis på detta framöver.

Medlem
Skrivet av borstenn:

Haha, nu vill vi dock se bildbevis på detta framöver.

Absolut, får dock bli efter midsommar, ska se till att snickra ihop något fint.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Absolut, får dock bli efter midsommar, ska se till att snickra ihop något fint.

Saknar tårtan

12
Skriv svar