Diskutera – Hur bra var Playstation 5-eventet?

Medlem
Skrivet av BoxUne:

Jag är PS-fanboy och såååå besviken.

Demon Souls Remaster = Nice
Horizon 2 = Nice

GTA5 är ett PS3 spel.

Sen alla mobilspel de visade i mitten imponerade inte mycket.

Bloodborne 2?
Varför ens visa GTA5? Seriöst?
Något nytt exklusivt fett IP? - NEJ!

Sony fucked it up.

Tänker bara på Angry Joe, men det kanske var meningen
https://www.youtube.com/watch?v=RFXnNt9YjeI

Medlem

@BoxUne: Håller verkligen med. Många spel också med grafik som såg ut som PS3. Satt nästan med skämskudde när vissa spel visades

Sen är jag också väldigt nöjd med HZD 2, men där är ju besvikelsen att det inte fanns någon info om lansering övh ? Det spelet vill man ju ha till lanseringen av PS5, inte Q2 2021 eller senare..

Medlem

Är så jäkla glad över att dom visade upp gran turismo, tyckte bilarna var riktigt bra gjorda och det är det som är det viktiga samt att det flyter på bra. Ser fram emot karriärläget.

Tycker dom skulle visat hur kontrollen fungera, har alla knappar haptisk feedback?

Medlem

Långt ifrån alla spel lockade mig, men totalt sett var det en stark presentation med många nya spel i många olika genrer. Något för alla. Sony blåste Microsoft av banan.

Men inte många spel till varken PS5 eller Xbox Series X är överdrivet mycket snyggare än till den nuvarande generationen. Många av gårdagens spel kunde lika gärna ha varit till PS4.

Medlem

Visste att Demons soules skulle komma. Och är riktigt nöjd nu med att få spela en förbättrad version. Horizon 2 Ratchet och Clank GtaV. Antagligen Apex mf kommer att göra övergången mellan ps4 & ps5 väldigt mjuk. Ska försöka att sluta köpa fler spel nu bara. Får se om jag kan klara av att inte köpa fler än 10 spel till i år till ps4an.

Medlem

Project Athia var det enda som visuellt såg next gen ut, men gissar att det inte ens är nära till release. Annars helt ok, bra tempo!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

12
Skriv svar