Så här ser Playstation 5 ut!

KoP
Medlem

Bara den kommer i svart med svart handkontroll så blir jag nöjd. Avvaktar dock i ett år innan köp då det personligen inte finns några must-have titlar vid släpp och inom en överskådlig framtid.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag hade gärna haft en digital version men med tanke på att spelen är skitdyra i digital form idag på playstation store så tror jag det blir ett dyrt köp i längden. Man tjänar nog många tusenlappar på konsolens livstid genom att välja den andra.

Jag köper då inte en ny konsol för att spara pengar;).

Jag hoppas på att de släpper två digitala versioner utöver skivvarianten, en med större hårddisk till samma pris som den med skivläsare samt en billigare med standardsizen på hdd.

Medlem

Jag har en vit PS4 Pro (stående) - och många andra vita produkter som smälter in i rummet - så denna design fungerar 100% för min del, men jag förstår om det inte funkar för alla. Kyllösningen ser bra ut och V-formen (5) är ju också passande. Den ser nog också cool ut i matte-black (eller piano black) och i andra färger.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Handkontrollerna är ju i stort sätt lika stora. Med det i tanke skulle jag säga att PS5 är lite större än vad Xbox Series X är. Skulle gissa på 5cm högre. 10-ish cm djupare men kanske 5-ish cm mindre bredd.

Enklare att använda storleken på Blueray spelaren för att jämföra storlekar då den är lika stor på samtliga konsoler (skivor har en standardiserad storlek).

Medlem

Har länge varit trött på att allting inom spel alltid ska vara svart och grått, ni med skitiga händer får helt enkelt lära er grundläggande hygien och börja käka ostbågar med gaffel.
Den en ser ruskigt snygg ut i sitt liggande läge, tycker inte den vertikala versionen gör den rätta.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag köper då inte en ny konsol för att spara pengar;).

Jag hoppas på att de släpper två digitala versioner utöver skivvarianten, en med större hårddisk till samma pris som den med skivläsare samt en billigare med standardsizen på hdd.

Det är lite olika hur vi tänker. Jag tycker det är onödigt att slösa massa tusenlappar om man kan få samma upplevelse men vist har man gott om pengar så är helt klart den digitala versionen lite smidigare.

Tyvärr kommer nog många att köpa den digitala versionen för att spara pengar (då den lär vara billigare inköp) och inte veta om att det kostar mer i längden.

Medlem

Horribel design... Nu börjar man tveka på om det kommer bli ett köp överhuvudtaget

Älskar dock hur snabbt folk började lägga upp bilder på sina routrar med brev på var sin sida


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Det är lite olika hur vi tänker. Jag tycker det är onödigt att slösa massa tusenlappar om man kan få samma upplevelse men vist har man gott om pengar så är helt klart den digitala versionen lite smidigare.

Tyvärr kommer nog många att köpa den digitala versionen för att spara pengar (då den lär vara billigare inköp) och inte veta om att det kostar mer i längden.

Förstår precis hur du tänker och jag borde kanske egentligen tänka mer som du men skivor är en styggelse och jag är beredd att betala extra för att slippa de ^^. Sen visst om man använder skivläsaren till annat än spel är ju valet enkelt.

Medlem

Som någon posta med en bild. kan ju vara fejk bild med men troligen inte. Och om det skulle vara det så bortse från denna.

Men hur kan man göra en "sämre" konsol större?

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Som någon postade innan verkar den vara större än xboxen.

https://i.imgur.com/NsWn9i5.jpg

Alltså denna bild.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

100% att den blir billigare. Ingen med sunt förnuft hade valt utan bluray om det är samma pris som med.

Säg inte det, folk är beredda att betala ordentligt för design, och versionen utan optisk läsare är betydligt snyggare enligt mig. Skulle inte förvåna mig ett dugg om de kostar lika mycket, men förhoppningsvis inte, haha.

@Freeman79a: Kylning tar stor plats. Rejäla flänsar i den förmodar jag, för några superhöga fläktljud står man ju inte ut med..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

phi
Medlem

12-åriga jag hade kissat på mig av upphetsning och glädje över den superhäftiga designen.

Jag idag, som en gammal surgubbe tänker ”hoppas den får plats i tv-bänken så jag slipper se den”.

Medlem

Förstår mig inte på 5-timmars introt med bollarna, men det är väl bara jag!

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Ser ut som min router.

lite udda också att ha öppet uppåt. hoppas dom tänkt på damm osv.

https://i.imgur.com/cmmlIBU.jpg

https://i.imgur.com/2k33alg.png

Haha! En router var min första tanke när dom visade den!

Dom känns för futuristiska. Jag vill ha något enkelt, rent som faktiskt passar in i ett vardagsrum.

Medlem

hoppas verkligen dom släpper en svart...

It's not a lake, it's an ocean

Kul att de lagt HD-kameran i ett tacoskal.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Du glömde säga att dom klagar bara för klagandes skull.. för så e det ju alltid från dej när nån säger nåt negativt om en sak du gillar ju.

Du har helt rätt! Det brukar vara så!

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Rent spontant skulle jag säga att den ser ännu värre ut i svart...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Dunder:

Rent spontant skulle jag säga att den ser ännu värre ut i svart...

Ja. Svart på svart är inte så snyggt. Men det kommer ju komma limited editions också, såklart.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ser rätt nice ut... Men har svårt att se vart värmen tar vägen i den!!

Gillar inte alls designen (för mycket av pojkleksak P13, och billig asiatisk småbil med inredning i plast), men tror att den rent praktiskt och funktionellt kan vara väldigt lyckad ur ett termiskt perspektiv, där den varma luften kan genom konvektion strömma uppåt på ett mycket effektivt sätt.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Exxo:

Groteskt ful är väl en passande benämning... annars kommer jag inte på något.

Men vad det har för betydelse vet jag inte? Det är väl en spelkonsol?

Jag bryr mig om hur mitt hus, min båt, bilar, möbler, etc. ser ut. Även mina datorer, telefoner och övriga prylar.

Men det är jag det (gillar formgivning och design).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Så dom har börjat kopiera Alienware nu?
Ser riktigt hemskt ut

Japp, ser ut att vara något av en kombo av Alienware, Asus "game"PC (när de är som sämst med P13-design) och Sonys hundleksaker:


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Hysteriskt kul med alla som överdriver med ”groteskt” och ”gränslöst” ful. Ok vi fattar! Du gillar inte PlayStation men kom igen. Lite väl tramsigt 🤣

Jag älskar formmässigt PS2. Är nog en av de absolut snyggaste konsoler som någonsin gjorts!

Men denna var verkligen den fulaste konsol som någonsin gjorts...

Motbevisa mig om ni hittar någon som är ännu fulare!

(I övrigt så tror jag att det blir en utmärkt och fantastiskt fin konsol, och kommer troligen i svart; som brukar vara bättre på att minska och "gömma" ful design, iaf något.)


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Gregerory:

🤔Men jag frågar en expert tänkte jag.

Min hustru är en formgivare åt ett ganska stort företag och jag vet att många av er har saker som hon har pennat hemma hos er. Oavsett om det är lampor, elektronik, barnprylar, tryck på sängkläder, möbler und so weiter. Hon är proffsig då hon ofta kan tänka saker som säljer bra oavsett målgrupp. Se från andras perspektiv ang tycke och smak,

Hennes reaktion.

MEN VAD HAR DOM GJORT!!
Det ser ut som att det har börjat rita på ena kanten av pappret utan att veta hur det skall se ut på andra kanten.

Håller 100% med din fru (sedan om du själv gillar den, så skall du självklart inte bry dig om det, och lyssna på dig själv).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag har en vit PS4 Pro (stående) - och många andra vita produkter som smälter in i rummet - så denna design fungerar 100% för min del, men jag förstår om det inte funkar för alla. Kyllösningen ser bra ut och V-formen (5) är ju också passande. Den ser nog också cool ut i matte-black (eller piano black) och i andra färger.

Tror den säker kommer i svart med tiden (för de som vill ha det).

Har inget emot vitt. Tycker att Xbox 1S är en ibland de absolut snyggaste konsoler som gjorts (tillsammans med PS2), och den är grymt snygg i vitt!

Det är endast formgivningen som jag inte gillar med PS5. Alldeles för hafsig design, och känns som om det är något som är gjort för att främst tilltala japanska 13:årgia pojkar.

Färgen är helt OK (om den hade haft en snygg formgivning)!

Fördelen med svart, på tex. en PS5, är att det ofta döljer lite av ful design bättre än vitt, eller i flera färger (har en ful HP-räknare i just helsvart, för att den är så grymt ful i designen, och skulle aldrig vilja äga den vit/blå versionen där fulheten syns så tydligt).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av phi:

12-åriga jag hade kissat på mig av upphetsning och glädje över den superhäftiga designen.

Jag idag, som en gammal surgubbe tänker ”hoppas den får plats i tv-bänken så jag slipper se den”.

Jo, det har nog oftast mycket med vilken ålder och fas man är i livet.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Håller 100% med din fru (sedan om du själv gillar den, så skall du självklart inte bry dig om det, och lyssna på dig själv).

Jag gillar ju inte själv att ha saker framme. Så hur den ser ut spelar ingen större roll för min del. Har svårt att själv smälta utseendet. Liten ballhetsfaktor har den för mig. Tror det mest hänger ihop med att det är en ny pryl. Tror att det här utseendet inte åldras bra. Men det blir en PS5 för min del.

Medlem

Skönt att se att majoriteten av röstarna har bra smak iaf

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Skönt att se att majoriteten av röstarna har bra smak iaf

Och tycker du att det känns nödvändigt att vara otrevlig och skriva att folk har dålig smak bara för du tror att ditt val är det rätta

Avstängd
Skrivet av Gregerory:

Jag gillar ju inte själv att ha saker framme. Så hur den ser ut spelar ingen större roll för min del. Har svårt att själv smälta utseendet. Liten ballhetsfaktor har den för mig. Tror det mest hänger ihop med att det är en ny pryl. Tror att det här utseendet inte åldras bra. Men det blir en PS5 för min del.

Fast har du den inte framme får den ju problem med kylningen. Jag kan t.ex. inte ha min PS4:a liggandes för då börjar den bröta. Den får helt enkelt stå upp medan jag spelar så den inte hettar över.

Skriv svar