Sidodiskussion om raderade inlägg

Avstängd
Sidodiskussion om raderade inlägg

Om bara vissa svar och åsikter ska få kvarstå i kommentarsfältet, så är det bättre att ni inte har något kommentarsfält alls. Spelets existens öppnar naturligt upp för debatt, det är ett provokativt spel. Om ni på FZ inte klarar av att vissa argument dyker upp, då kanske ni gör bäst i att skapa nya traditioner.

Det gör mig inget om ni vill provocera, men då borde man låta kommentarsfältet vara fritt, eller inte ha nåt kommentarsfält alls. Och klarar man inte av att ha ett kommentarsfält på en nyhet på en spelsida, då borde man fundera på vad man lägger upp för nyheter.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Om bara vissa svar och åsikter ska få kvarstå i kommentarsfältet, så är det bättre att ni inte har något kommentarsfält alls. Spelets existens öppnar naturligt upp för debatt, det är ett provokativt spel. Om ni på FZ inte klarar av att vissa argument dyker upp, då kanske ni gör bäst i att skapa nya traditioner.

Det gör mig inget om ni vill provocera, men då borde man låta kommentarsfältet vara fritt, eller inte ha nåt kommentarsfält alls. Och klarar man inte av att ha ett kommentarsfält på en nyhet på en spelsida, då borde man fundera på vad man lägger upp för nyheter.

..eller för att SD-väljare kommer älgande och skrålar om Islam varje gång normala människor pratar om.. vad som helst? De flesta är helt enkelt skittrötta på det?

This is why we cant have nice things.

Avstängd
Skrivet av Moortis:

..eller för att SD-väljare kommer älgande och skrålar om Islam varje gång normala människor pratar om.. vad som helst? De flesta är helt enkelt skittrötta på det?

This is why we cant have nice things.

Det är så du ser det, ja. Trots att du inte har en aning om vad det är för kommentarer som har raderats.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Katten_Gustaf:

Förvånad att ingen gör narr av Islam på samma sätt... Men det kanske är Politiskt inkorrekt?

Eller är att citera Bill Maher (fungerar bättre i tal än i skrift): "Islam is a religion of peace. It's a piece of you here, it's a piece of you there..."


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pungvred:

Det är så du ser det, ja. Trots att du inte har en aning om vad det är för kommentarer som har raderats.

En kommentar som osade om Whataboutism och som garanterat hade fått diskussionen att slira, så därför togs den bort. Precis som med andra kommentarer som vi moderar i forumet.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En kommentar som osade om Whataboutism och som garanterat hade fått diskussionen att slira, så därför togs den bort. Precis som men andra kommentarer som vi moderar i forumet.

Eftersom min kommentar raderades, så vet jag att detta är ett felaktigt påstående.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pungvred:

Eftersom min kommentar raderades, så vet jag att detta är ett felaktigt påstående.

Sicken tur att vi har tolkningsföreträde.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sicken tur att vi har tolkningsföreträde.

Det är ett bra sätt att förlora förtroendet. För i mitt inlägg argumenterade jag inte emot någon alls. Jag förklarade bara för @Katten_Gustaf varför man inte kan göra samma sak med islam, och beskrev sen hur HMF-lagen är uppbyggd och hur den fungerar.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Det är ett bra sätt att förlora förtroendet. För i mitt inlägg argumenterade jag inte emot någon alls. Jag förklarade bara för @Katten_Gustaf varför man inte kan göra samma sak med islam, och beskrev sen hur HMF-lagen är uppbyggd och hur den fungerar.

Det du beskriver är just whataboutism. Dra upp andra saker som inte har något med ämnet att göra och dra paralleller som är totalt oväsentliga.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pungvred:

Det är ett bra sätt att förlora förtroendet. För i mitt inlägg argumenterade jag inte emot någon alls. Jag förklarade bara för @Katten_Gustaf varför man inte kan göra samma sak med islam, och beskrev sen hur HMF-lagen är uppbyggd och hur den fungerar.

Och det är precis sådant som får diskussioner att spåra ur. Vilket blir lite mera nu efter diskussionen lämnat artikeln.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och det är precis sådant som får diskussioner att spåra ur. Vilket blir lite mera nu efter diskussionen lämnat artikeln.

Inlägget låg ju där, öppet att svara på, precis som andra hade gjort. Jag förklarade bara varför man inte skulle kunna göra samma artiklar gällande islam och förklarade enkelt och kort hur grundlagen är uppbyggd och hur den fungerar. Whataboutismen kan vi ju lägga ner.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pungvred:

Inlägget låg ju där, öppet att svara på, precis som andra hade gjort. Jag förklarade bara varför man inte skulle kunna göra samma artiklar gällande islam och förklarade enkelt och kort hur grundlagen är uppbyggd och hur den fungerar. Whataboutismen kan vi ju lägga ner.

Det inlägget borde också ha rykt tidigare.


signatur
Avstängd

@CarlJohansson-Sundelius
Det verkar som uberpwnage missbrukar sin makt.
Ger avstängning till TheQube bara för att han vågar säga vad han tycker.

Ska man inte våga säga vad man tycker och tänker?

Medlem

Jag kan också ifrågasätta och vara lätt provocerande i diskussions-fältet, men än så länge inte blivit borttagen. Dock upplever jag att många slänger in kommentarer om "äpplen" när diskussion är om "päron". Och när inlägget är provocerande så fyller de ingen funktion förutom att, just, provocera.
Det tenderar ofta bli samma ursprung till kommentarerna, vilket lätt blir "Broken record". Liknar diskussioner jag har med min farsa; moderaterna sålde ut hela Sverige i form av andelar i företag och banker, så vad som än händer i samhället så tas det upp hur fruktansvärda och jävliga moderaterna är.

1
Skriv svar