Vilken är snyggast – Playstation 5 eller Xbox Series X?

Medlem

PS5, skyskrapan. lol

KoP
Medlem

Ärligt talat skiter jag i hur en konsol ser ut. Huvudsaken den går att spela på. :'D Inte så att man sitter och smeker plasten på konsolen medans man spelar.

Medlem
Skrivet av saigon:

Konsolkriget är igång igen

Xboxen är snyggare, annorlunda tänkt och har antagligen en smartare kylningslösning. Min gissning är att Ps5an kommer bli mer högljudd.

Ps5an känns också lite gammal designmässigt och klunsig, typ en facelift av gamla generationer konsoler, formatfaktorn är ju inte ändrad alls egentligen.

Xboxen kommer se snygg ut ståendes under tvn, minimalistiskt och snygg helt enkelt. Kommer den i vitt så är det pricken över i.

håller inte med, ps5 visar ju att sony vågar ta ut svängarna med en stilren men samtidigt futuristisk look, var är det fina i en stor ful plastlåda ? kallar du det design eller? hur passar en sån klump ihop med tv bänken i vardagsrummet kan man undra ??

sen spelar dock design ändå ingen roll för sony kommer köra över microsoft även nästa konsollgeneration med alla exklusiva spel.

Medlem

PS5 är riktigt läcker!

Medlem

Liggande tycker jag PS5an ser bra ut, stående är jag verkligen inte ett fan.

Men xboxen ser ju ut som en 90tals högtalare XD
Förvisso enkel att gömma i inredningen men vill man att den ska synas och vara central i tvmöblemanget så är det verkligen ett stolpskott, då vinner tillomed en stående ps5.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Xbox One såg ut som en vhs spelare från 80 talet.. mina föräldrar hade en sådan.
Xbox X... Pendlar mellan en 80 tals högtalare eller en soptunnan som man har under bordet..
Snart släpper de en "super" version av Xbox med en snyggare design.
PS konsolen kommer passa perfekt till Cyberpunk 2077.. Xbox .. not so much

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bussovic:

@Mortaigne
Sluta skapa massa konton och boosta siffrorna för XBox!

Attans! Du kom på mig...


signatur

Jump in.

Medlem

PS5an är snyggast med hästlängder, xbox series x ser ut som ett vanlig pc chassi

Medlem

Xboxen, den kan stå bredvid min tv bänk, min svarta tv och smälta in. Bör påpekas att jag har dock en stigbjörn bredvid (https://www.ikea.com/se/sv/p/stigbjoern-hylla-90316095/) med en massa switchar på. Så mitt omdöme är kanske inte det bästa. Jag hoppas att båda dock är väldigt bra. Jag hade velat se en kontroll för xbox series x, eftersom jag kör min xbox one x till netflix och liknande. Så en kontroll som inte är tredje part hade varit något. Någon som inte kör infrared också (så som den jag köpte). Men gillar inte designen på ps5, absolut.

It's not a lake, it's an ocean

PS5 kanske funkar stående, men liggande ser den ju högst märklig ut.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ruffles:

PS5 kanske funkar stående, men liggande ser den ju högst märklig ut.

https://i.imgur.com/r13YfQk.png

Haha fy faen. urk


signatur

Jump in.

Medlem

jag har en hemma i hallen...

Medlem

onliner72, vad är det om jag får fråga?

Medlem
Skrivet av YmerXE:

onliner72, vad är det om jag får fråga?

Ser ut som en vanlig tornfläkt.

Medlem

@Aletheides: PS5:a det enda den duger till den är skit snabb att kyla ner, med den hypermoderna ssd:n

Medlem

@Tassel

Jag gillar att retas med @Mortaigne på Discord då jag föredrar PS framför Xbox så ville ge honom lite kärlek här också


signatur

Halo kompis!

Medlem

Ingen är snygg.
Xboxen är meh.
PS5 är skitkul.
Så xboxen vinner


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Föredrar ps5 passar fint i tv rummet tur att man förbokade den redan 15 Maj 2019

Medlem

Jag är så snygg själv att konsollens utseende är oviktigt. Kommer inte köpa någon av dem heller.

Medlem

PS5. Xboxen är inte ful, men tråkig.

Medlem

PS5 i stående läge påminner om en gammal router, medan Xbox chassi ser bättre stil rent ut!

Medlem

Frågan är snarare vilken är fulast, lutar nog åt att ps5 är värst. Xbox har iaf raka linjer, mer stilren.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

PS5 kanske funkar stående, men liggande ser den ju högst märklig ut.

https://i.imgur.com/r13YfQk.png

Påminner om en överfull resväska man inte kan stänga igen...

Medlem
Skrivet av Bussovic:

@Tassel

Jag gillar att retas med @Mortaigne på Discord då jag föredrar PS framför Xbox så ville ge honom lite kärlek här också

Sorry!
Kunde ju ha förstått att det låg lite ironi bakom ditt inlägg. 😄


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ser ut som en vanlig tornfläkt.

Fan, varför tänkte jag inte på det. Jag har en tornfläkt direkt till min vänster.

Skrivet av Mortaigne:

Attans! Du kom på mig...

Jag misstänkte alltid det, inte nämnt det innan (tror jag). Jag uppskattar alltid dina uppdateringar kring xbox världen.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

https://scontent.farn2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/104078095_165...

hade dom bara gjort den svart hade den sett 1000x bättre ut

Eko på den.

Medlem

Inte fan var ps5 snygg. Ingen är snygg. Det här är lite löjligt. 😂

Medlem

Ärligt talat är ingen av dem särskilt tilltalande i deras nuvarande form. Formerna på PS5an är klart snyggare, men färgkombinationen funkar inte för mig. Inte för att designen är direkt avgörande för val av konsol, eller eventuellt köp för den delen. Men jag kommer faktiskt att avvakta upp mot ett-två år efter release tills att det släpps en mer presentabel färgkombination av PS5an innan jag slår till...

Skribent

Me åldern har jag börjar villa rensa bort allt krafs och plastm därav har jag också börjat gilla saker som är mer subtila. PS5:an skulle sticka ut som en sore tumb här hemma, därav jag föredrar Xboxens design. Sen må Sony vara mer vågad, men jag tycker de varit duktigare tidigare i sina designer. Gillar inte den där delen som är som ”uppfläkt”, som någon redan sagt...när den ligger ned ser den askonstig ut, lite som någon varit och bänt i plasten för att få ut det på insidan, men sen gett upp halvvägs,


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar