GTA V kommer också till Series X, medan GTA Online får tre gratismånader på PS5

Robot
GTA V kommer också till Series X, medan GTA Online får tre gratismånader på PS5
Medlem

Om inte single player läget får något nytt intressant content så blir det inget köp för min del.

Medlem

GTA Online är en virtuell kassako så det är klart de vill fortsätta med den trenden

Inaktiv

Jag erkänner direkt att jag aldrig spelat GTA Online men försökte mig dock på Red Dead Online och kan helt ärligt inte se charmen med det. Ett väldans grind för extremt liten vinst, och då har jag ändå spelat (och njutit) av Eve Online.

Så till min fråga är det något likt Red Dead Online? I så fall kan jag inte förstå hur det kan vara så stort som det är.

Medlem

Jag har det fem gånger!!

Blev först tvungen att köpa det på Xbox 360 pga det inte släpptes till PC i början

Köpte en PS4 och ville såklart ha det där med bättre prestanda än 360

När PC versionen kom köpte jag det på DVD (tror det beror på att det inte släpptes digitalt först)

Köpte det sedan på steam på rea för slippa DVD skivorna.. (hade då avvecklat DVD spelaren ur min nya dator)

Det blev gratis på Epic, så blev en fri nedladdning där!

Känns som det räcker nu med GTA V !

Det vore på tiden med ett GTA 6 efter sju år ny generation konsoler samt Rockstar måste ha en enorm budget efter GTA 5!

KoP
Medlem
Skrivet av anon_326114:

Jag erkänner direkt att jag aldrig spelat GTA Online men försökte mig dock på Red Dead Online och kan helt ärligt inte se charmen med det. Ett väldans grind för extremt liten vinst, och då har jag ändå spelat (och njutit) av Eve Online.

Så till min fråga är det något likt Red Dead Online? I så fall kan jag inte förstå hur det kan vara så stort som det är.

Samma skit i GTA online. Mycket grind för liten vinst och det vet Rockstar om. Det är därför dom säljer kreditkort laddade med virtuell valuta för riktiga pengar så att folk ska kunna köpa dom senaste häftiga fordonen och annat (som säljs till saftiga överpriser) utan att behöva lägga ner 10 timmar grind.

Den egentliga orsaken till att dom nu släpper GTA 5 till PS5 och Xbox Series X är inte pga att dom är ett dugg intresserade utav att släppa en version som ser lite snyggare ut, det handlar bara om att fortsätta casha in pengar via GTA Online.

Medlem

Köpte det till ps3 först, sen ps4 sen pc. Spelet är väldigt tjatigt vid det här laget och spelar det aldrig.

Medlem

Hade hellre sett en Next-Gen version av RDR2 än GTA, men det lär nog komma framöver sen.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Nej, det får räcka med två gånger 😅 360 och Xbone.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Jag köpte det på pc först. Sen på xbox one. Det är tillräckligt för mig. Det är tillräckligt.

Medlem

Jag köpte det först till ps4 en vecka innan PC-release, för jag ville få den direkta upplevelsen om hur mycker mer awesome det var på PC.

Medlem

Smart Delivery, baby.

Skribent

Beroende på vilket tekniskt/grafiskt lull-lull de lägger på spelet är jag nästan villig att spela igenom det igen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ptja, jag har aldrig köpt det tidigare men fick det gratis på epic store :). Fortfarande inte startat spelet någon gång ^_^

Medlem

Usch.. jag är så fruktansvärt trött på att detta spel lever o lever o aldrig pensioneras. Gå och kura ihop i ett mörkt smutsigt hörn i en gränd och bara självdö... Perkele.

Jag suktar efter ett nytt GTA 6 så otroligt jäkla mycket. Ett nytt mäktigt gangsteräventyr i en ny stad.
Los Santos kan man ju innantill in i minsta kvadratmetern.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

GtaV är det populäraste spelet som ingen tröttnar på hemma hos mig. Så jag kommer självklart att fixa det till Ps5an med. Kommer att bli coolt att se vad den förbättrar. Och vem vet kanske spelar igenom spelet igen. Tog ju bara ca4 år förra gången.....

Medlem

Att folk spelar det här skitet 7år senare e fan en gåta.

Medlem

Smått skamset bland kommentarerna, ser fortf GTA V som ett bättre släpp en Skyrims' 12 utgåvor av samma skit. Kört sedan release på 360, bytte till One, skaffade det på skiva först, sedan digitalt via store. Spelar det inte lika aktivt men sedan när det fanns gratis på Epic så fixade jag det där med o kört.

GTA är populärt för att det är just GTA, de har ingen direkt/möjlig konkurrensen. Samma med Minecraft, läskigt nog många som kör Java-Edition i sig, men med mod paketen gör det lite mer njutbart för crafting behöver mer och mer


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Jag tycker jag har köpt det en gång för mycket sedan jag köpte det till PC efter att ha spelat det en del på PS3. Ångrar mitt köp till PC, var mycket roligare på konsol. Betydligt färre cheaters och mindre mjölkande på pengar. Uppdragen gav ganska bra med GTA $ i tidigt skede, fanns goda möjligheter att tjäna snabba pengar på kortare tid. *host*rooftop rumble*host*


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av submariner:

Att folk spelar det här skitet 7år senare e fan en gåta.

Jag skulle inte kallas det skit men jag är också imponerad av hur bra det fortfarande säljer. Jag köpte det på pc, en gång. Bra spel men ser ingen anledning att köpa det fler gånger.

Medlem

@Påskmust: Då blir det inget köp för din del. Helt tråkigt att Rockstar inte lägger till något mer till SP

Medlem

Gta V kommer tydligern vara "enchanced" på PS5. Vid andra ord det kommer se ut som PC utgåvan på max settings?

Medlem

Det kommer nog dröja väldigt länge innan 6:an kommer, så länge GTA:Online går bra så finns det ingen anledning till att släppa något nytt.
Dom har haft all tid i världen att släppa story expansion, men det verkar inte finnas intresse för det längre.

Blev GTA 5 det sista storydrivna GTA spelet?

Medlem

Kanske att man köper det om det finns något nytt för singel player. Hur skiljer sig spelar i PC versionen? GTA5 på PS4 hade i varje fall fler vapen och bilar än på PS3 i alla fall.

Medlem

På sex format? Kom det aldrig till xbone? Jag menar, det finns ju på pc, vilket är ett format

Medlem

PS3 1 format. Xbox 360 2 format. PC 3 format. PS4 4 format. Xbox One 5 format. PS5 6 format. Xbox Series 7 format eller Smart Delivery. Jag gissar på Smart Delivery. Xbox is killing it right Now.

1
Skriv svar