Här är alla spel som visades under PS5-showen!

Avstängd

Kan någon säga vilka spel som var exklusiva och vilka som inte var det.

Medlem

Jag tyckte att superbrothers nya såg riktigt mysigt ut. Och soundtracket görs av scntfc som gjorde soundtrack till bla Oxenfree. Verkar ju som att det kommer till både PS4 och PS5.

Medlem
Stray

Ni glömde nämna Stray i listan över spel. Stray och Demon's Souls var höjdpunkterna för mig bland spelen. I övriga ett ganska blekt event. Mycket svag 3:a eller 2:a.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag blev lite förvånad/less på kommentarerna på livestreamen som om många förväntade sig att alla spel som visades var tvungen att se ut som Crysis 4 annars hade de inget där att göra. Jag gillar bra grafik lika mycket som vem som helst men är spelet tråkigt så spelar grafiken ingen roll då man inte kommer spela

Kommer nog från att Sony har sagt att de satsar helt på "nextgen", utöver ett par titlar som Horizon 2 var det inte mycket som såg speciellt nextgen ut.

Medlem

Jag blev helt klart imponerad med tanke på att man fick se ett nytt Spiderman (om än inte en 2a i titeln), Gran Turismo 7, Ratchet and Clank samt Project Athia som såg magiskt ut inom loppet av inte ens 20 minuter MED gameplay från GT7 och Ratchet dessutom. Lägg då till 10 andra titlar där 2 av de är storspel i form av Horizon 2 samt Demon Souls remaken och sen toppa med att visa hur konsolen ser ut så kan jag inte förstå hur man inte kan bli mätt och nöjd efter detta?

Vad förväntar sig folk!?? OO

Medlem

Ingenting förutom kanske nya Horizon och "Zelda-kopian" som jag gick ingång på. Blek lineup enligt mig. Förstår dock att många blev hypade av Demon Souls då folk suktat efter en remaster/remake under flera års tid.

Nya Hitman var ballt men det släpps väl också till PC.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kommer nog från att Sony har sagt att de satsar helt på "nextgen", utöver ett par titlar som Horizon 2 var det inte mycket som såg speciellt nextgen ut.

Beror väl helt och hållet på vad man definierar som next gen? För mig är inte next gen bara mer grafiktunga spel utan mer av en helhet där flyt, laddningstider, ljud osv osv spelar in och det är ju stört omöjligt att avgöra från en trailer, oavsett kvalitet. Det måste upplevas..

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Beror väl helt och hållet på vad man definierar som next gen? För mig är inte next gen bara mer grafiktunga spel utan mer av en helhet där flyt, laddningstider, ljud osv osv spelar in och det är ju stört omöjligt att avgöra från en trailer, oavsett kvalitet. Det måste upplevas..

Med flyt och laddtider menar du som Nintendo 8-bit då? Och ljud menar du "3D ljud" som tex Painkiller eller bara vettigt 24-bit ljud som många 90/00-tals PC spel hade?

Medlem

Inte alls imponerad. Jag ska kolla igenom alla trailers igen men nej jag hoppades på mer. De spelen som släpps till PS4 nu innan PS5 är ju klart mer intressanta än det man såg igår.

Medlem

Var nog endast Little Devil Inside och Demon Souls som fångande mitt intresse.
Kanske Kena, får se när dom visar mer gameplay.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

That's it. Jag skaffar PS5, jag vill ha Demon's Souls!

Medlem

Kena- Bridge of spirits, jäkligt vackert och tilltalande. Ratchet and Clank vet man ju på förhand att det kommer vara roligt liksom. Insomniac brukar veta hur man tar hand om sina gamers:)

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Med flyt och laddtider menar du som Nintendo 8-bit då? Och ljud menar du "3D ljud" som tex Painkiller eller bara vettigt 24-bit ljud som många 90/00-tals PC spel hade?

Jag menar mer en helhet som känns next gen där man inte bara stirrar sig blind på grafik, även om det nu är trevligt det också. Förbättringar på alla plan om du så vill.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag menar mer en helhet som känns next gen där man inte bara stirrar sig blind på grafik, även om det nu är trevligt det också. Förbättringar på alla plan om du så vill.

Blir lite svårt att vända den båten. Grafik har ju varit prio ett senaste åren, så pass att nästan varenda populär exklusiv "måste ha titel" körts i 25-30fps, där gameplay, mekanik, design, ai, fysik osv, varit sekundärt. Att folk nu förvänta sig ännu mer fanzy grafikwank, är spelindustrins egna fel, som man bäddar får man ligga.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Blir lite svårt att vända den båten. Grafik har ju varit prio ett senaste åren, så pass att nästan varenda populär titel körts i 25-30fps, där gameplay, mekanik, design, ai, fysik osv, varit sekundärt. Att folk nu förvänta sig ännu mer fanzy grafikwank, är spelindustrins egna fel, som man bäddar får man ligga.

Jag vet ärligt talat inte om det är möjligt idag att få ut så jädrarns mycket finare grafik än vad vi blivit "vana" vid från exempelvis Naughty Dog utan att tumma för mycket på annat. Prioriteringar prioriteringar.. Känns som många skriker efter fotorealism men vill vi verkligen ha det? Aja blir spännande hur som:D.

Medlem

Jämfört med Xbox "gameplay" stream några veckor sedan, så slog denna PS5 stream den 100 gånger om. Hoppas bara de fixar alla online/PS Store problem i denna; det har funkat sådär på PS4, därför har jag spelat alla multi-platformsspel på Xbox One, fast de bästa spelen har varit de exklusiva till PS4 (Horizon Zero Dawn, Uncharted 4, Detroit, God of War, Tetris Effect PSVR; kan troligen lägga till Last of Us 2 också snart). Denna stream lovar gott att spelen med liknande atmosfärer kommer även till PS5; "färgglatt med mycket inslag av mörker" Nu får vi hoppas på liknande bra exklusiva spel till Xbox också, så är de kommande åren spikade

Medlem

Jäkligt trist låtval till Godfall gameplay, allt blev riktigt larvigt och ointressant. Sjukt besviken, när jag förövrigt är intresserad av titeln.

Började tänka på den här videon direkt då jag kände exakt samma sak då.
https://youtu.be/Vnnj2m9R95I?t=20

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Jäkligt trist låtval till Godfall gameplay, allt blev riktigt larvigt och ointressant. Sjukt besviken, när jag förövrigt är intresserad av titeln.

Började tänka på den här videon direkt då jag kände exakt samma sak då.
https://youtu.be/Vnnj2m9R95I?t=20

Ja eller hur?
Känns som dom slängt på något stycke som ska tilltala "Fortnite"-kidsen... förstörde hela trailern, gick från att vilja veta mer till helt ointresserad på 2 sekunder.

Edit: Det måste ju vara någon form av marknadschef som missförstått demografin nåt vådligt?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Du har helt rätt i att man inte ska förneka bra grafiks förmåga att höja inlevelsen och känslan av förundran över hur bra det ser ut. Undrar om det kommer vara något som "gått förlorat" om 10-20 år då grafiken kanske är helt realistisk i 480 fps utan problem? Nog för att det alltid innoveras så då kopplar man väl in en kabel i huvudet så är man i spelet haha

Haha ja antagligen, då börjar man om på nytt sen med att skapa retro konsoler i den inkopplade världen.

Ase
Medlem

Stray var det enda intressanta spelet

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Kommer nog från att Sony har sagt att de satsar helt på "nextgen", utöver ett par titlar som Horizon 2 var det inte mycket som såg speciellt nextgen ut.

Jag förstår att man vill se den nya hårdvaran spänna musklerna men alla spel kan/behöver inte vara nya Crysis. Jag håller dock inte riktigt med om det då GT7 och Jak & Daxter också såg tekniskt väldigt bra ut. Dock ser ju bilspel alltid bra ut av nån anledning så den räknas knappt.

Nja, inte bästa eventet man varit med om. Mycket udda spel som det är svårt att säja bu eller bä om från en kort trailer.

Hur som helst min lista:

Ska köpas:
Kena: Bridge of Spirits Best in show, helt klart.
Horizon Forbidden West Ser helt underbart ut, älska första spelet.
Project Athia Första spelet i konferensen som greppa mig. Hoppas SE gör något fantastisk av detta.
Resident Evil Village Det är ju ett RE så det ska ju köpas oavsett, ser väldigt intressant ut om ändå väldigt bekant.

Andra intressanta titlar jag antagligen kommer plocka upp;
Oddworld Soulstorm Har alltid velat testa Oddworld-spelen så det här blir nog min chans.
Ratchet and Clank: Rift Apart Har aldrig spelat något RaC-spel men det såg intressant ut.
Spider-Man: Miles Morales Gillar förra spelet så detta ska bli kul att testa
Ghostwire Tokyo Såg inte läskigt ut för fem öre men det kan ju vara kul ändå?

Övriga intressanta spel:
Pragmata Det var alltså Capcom som låg bakom detta? Kändes väldigt Kojima. Ser väldigt udda ut men kan bli bra
Returnal Har potential att bli riktigt bra, just nu är det lite svårt att greppa känner jag
Jett Ytterligare ett spel jag har lite svårt att greppa men som såg intressant ut i alla fall
The Devil Inside Såg kul ut att spela men gilla inte designen på karaktärerna
Stray Också lite småintressant att spela katt, gilla kanske inte robotvärlden om jag ska vara ärlig


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Jag gillade överlag vad jag såg. Horizon och Kena känns absolut som givna köp. Sen kommer jag hålla ögonen på Stray, Project Blabla (kom inte ihåg namnet 😛) och Returnal. Dessa 5 titlar såg riktigt starka ut.

Medlem

Ingen dead space?! Äh då får det vara!

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Kan någon säga vilka spel som var exklusiva och vilka som inte var det.

Kena kommer till PC och PS5.
RE8 är multiplat.

Medlem

RE8 såg mums ut, älskar första vy som 7an. Blir roligare att spela med mina Bowers & Wilkins hörlurar för 5 lax. Älskar jumps seens, roligt med sista delen av hitman plus GT7 i sin helhet. Sen last of us 3 siså där 2024!

Medlem

Kollade trailern för "Goodbye Volcano High". Vad i helvete...

12
Skriv svar