Spider-Man: Miles Morales är en expansion, inte ett nytt spel

Robot
Spider-Man: Miles Morales är en expansion, inte ett nytt spel

Sony-chef tar ned förväntningarna något.

#playstation-5, #spider-man-miles-morales


Medlem

Tänkte direkt på Infamous First Light när jag såg det så är inte förvånad, förväntade mig inget annat

Medlem

Trist, hade gärna sett en uppföljare. Tyckte Spider-Man var ett riktigt bra spel.

Medlem

Mer som Uncharted: Lost legacy med andra ord?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 1337Figaro:

Trist, hade gärna sett en uppföljare. Tyckte Spider-Man var ett riktigt bra spel.

Kommer säkert, men hade ju varit lite ambitiöst om de både släppte Ratchet and Clank och nytt Spider-Man nu.


signatur
Medlem

Kunde framgått bättre under avslöjandet.

Medlem

Förväntat. Om det hade varit en uppföljare på bara 2 år hade det troligtvis inte hållit samma kvalite som första spelet.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Mer som Uncharted: Lost legacy med andra ord?

Njae, det har ju helt nya miljöer.

Detta är nog mer likt spel och expansioner som till stor del använder samma öppna värld till ett nytt spel - GTA4-expansionerna, inFamous First Light och Festival of Blood, Far Cry: New Dawn med flera.

Medlem

Om jag ska få vara lite nojig så var det just laddningstiderna som fick mig ge upp på spelet... (dog väldigt ofta)

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Gillar konceptet fristående expansion, när det inte ens är säkert att det kommer till samma plattform som spelet det är en expansion till... 😛 Skruvat!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Så inga intressanta spel förutom Horizon 2? Samma med Xbox-presentationen, inget intressant. Annat var det förr när GTA och alla andra stora spelserier pumpades ut vartannat år.

Medlem
Skrivet av Grukk:

Gillar konceptet fristående expansion, när det inte ens är säkert att det kommer till samma plattform som spelet det är en expansion till... 😛 Skruvat!

Snacka om fristående 😂

FM-guru
F.d. Sisyr

Tar för givet att den kommer till PS4. Man kan ju för helvete inte skapa en expansion som släpps på ett annat format än grundspelet. Total kortslutning i hjärnkontoret, i så fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av laban005:

Snacka om fristående 😂

Skrivet av Sisyr:

Tar för givet att den kommer till PS4. Man kan ju för helvete inte skapa en expansion som släpps på ett annat format än grundspelet. Total kortslutning i hjärnkontoret, i så fall.

Eller hur! Extremt fristående expansion i så fall!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Yes, fick också den känslan igår, att det var en mindre expansion a la First Light eller Lost Legacy.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Med tanke på att Sony använde Spiderman för att visa hur snabbt allt kan streamas om så blev jag inte alls förvånad över denna nyhet.

Ska dock bli kul och se om denna "DLC/expansion" blir ps5 exklusiv. Om inte, innebär det så inte per automatik att Spiderman för en "fri" upgrade till ps5?
Eller är jag ute och cyklar nu?
Om det inte blir en Lost Legacy release så klart.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Såg en artikel som har rubriken:

"SPIDER-MAN MILES MORALES IS A REMASTER AND EXPANSION, SONY CLARIFIES" (min egen fetstilning)

Så det är hela spelet med extra content?

Artikeln:
https://www.videogameschronicle.com/news/spider-man-miles-mor...

Står ju ingenstans uttryckligen i citaten att det är en remaster. Kanske bara är skribentens tolkning?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kommer säkert, men hade ju varit lite ambitiöst om de både släppte Ratchet and Clank och nytt Spider-Man nu.

Jaa troligtvis Det kanske är bättre och säkrare att ge Miles en expansion sen ett fullt spel med Peter. Tror nog Peter Parker är den Spider-Man som de flesta vill spela som. I framtida Spider-Man kanske man får valet att lira som flera karaktärer. Det är vad jag hoppas på

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Så inga intressanta spel förutom Horizon 2? Samma med Xbox-presentationen, inget intressant. Annat var det förr när GTA och alla andra stora spelserier pumpades ut vartannat år.

Dom skulle ju inte öppnat med förhoppningen om att GTA 6 skulle avtäckas mot slutet av showen.

Medlem

Ja, en uppgraderad version, för PS5, av originalspelet Spiderman (tillsammans med en Morales expansion) låter rätt troligt, med tanke på att de använt just Spiderman senaste året för att visa SSD kapaciteten hos PS5.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Hoppas iaf på 10h nytt gameplay.

Medlem
Skrivet av laban005:

Tänkte direkt på Infamous First Light när jag såg det så är inte förvånad, förväntade mig inget annat

Kände exakt samma sak att det var en expansion med nya uppdrag o karaktärer på samma karta.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Chicobello:

Så inga intressanta spel förutom Horizon 2? Samma med Xbox-presentationen, inget intressant. Annat var det förr när GTA och alla andra stora spelserier pumpades ut vartannat år.

Xbox-eventet är i juli...

OnT: Hoppas att Spiderman:MM kommer till PS4 också, det måste det ju nästan göra?


signatur

Jump in.

Medlem

NEWS: Spider-Man Miles Morales is *not* an expansion or enhancement or remaster, despite a Sony executive's comments this morning, a source tells Bloomberg News. Nor is it Spider-Man 2. It is a brand-new, standalone game similar in scope to Uncharted Lost Legacy.

https://twitter.com/jasonschreier/status/1271468048017432577

https://twitter.com/insomniacgames/status/1271468232881422336

Dags att uppdatera nyheten, igen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Så..... Miles Morales efterträder alltså Peter Parker (originella protagonisten?).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Belfry:

NEWS: Spider-Man Miles Morales is *not* an expansion or enhancement or remaster, despite a Sony executive's comments this morning, a source tells Bloomberg News. Nor is it Spider-Man 2. It is a brand-new, standalone game similar in scope to Uncharted Lost Legacy.

https://twitter.com/jasonschreier/status/1271468048017432577

https://twitter.com/insomniacgames/status/1271468232881422336

Dags att uppdatera nyheten, igen.

Tack!


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av magma:

Så..... Miles Morales efterträder alltså Peter Parker (originella protagonisten?).

Yep! Det händer i "Ultimate-universumet" i tidningarna också.

Via ett stort event så finns han nu i "original-universumet" och är Spider-man tillsammans med Peter Parker, fast i andra områden och med sina egen story och ondingar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Miles är så jäkla tråkig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Belfry:

NEWS: Spider-Man Miles Morales is *not* an expansion or enhancement or remaster, despite a Sony executive's comments this morning, a source tells Bloomberg News. Nor is it Spider-Man 2. It is a brand-new, standalone game similar in scope to Uncharted Lost Legacy.

https://twitter.com/jasonschreier/status/1271468048017432577

https://twitter.com/insomniacgames/status/1271468232881422336

Dags att uppdatera nyheten, igen.

Det där låter mest som semantik, tycker jag. Kort spinoff eller fristående expansion, gränsen mellan de två är, om det finns någon, fullständigt godtycklig. Hade nog personligen beskrivit Lost Legacy också som en expansion mer än något annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vileoxe:

Miles är så jäkla tråkig.

I PS4-spelet hann han inte utvecklas, men personligen diggar jag honom som karaktär i tidningarna!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar