Vilken är snyggast – Playstation 5 eller Xbox Series X?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Inreder min lägenhet i modern stil och ps5 passar utmärkt med färgen och kurvorna jag har på allt annat

Skulle varit väldigt deprimerad med tråkig inredning med fyrkanter och rektanglar

Antar att vi har olika definitioner på "modern stil"


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

xboxen är så satans ful, en stor klump låda o inget annat vad hände med design teamet när dom gjorde den? låt oss se. vi gör den mest fula box design vi kan göra hahahaa.. liknar mest nån AC anläggning... sony har alltid gjort sjukt snygga konsoller.. även nu femman så jäkla stilren o allt. <3

Medlem

Gillar båda, men älskar att Sony vågar ta ut svängarna mer.
Och är sen lite bias efter gårdagens presentation och bekräftandet av Demon Souls och inte minst ett nytt Ratchet&Clank.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

https://scontent.farn2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/104078095_165...

hade dom bara gjort den svart hade den sett 1000x bättre ut

Påminner lite om PS2 där den kommer säkert i en svartmatt design med blank mittdel!

https://www.gamereactor.se/media/forum/se/6528904_35.jpg

Medlem

Utseendemässigt klart Series X. Stilren och ser ut som ett kraftpaket. Men tycker man om Tron-design och alienware-stilen med ljus och edgy design sådär så är klart PS5 bättre.
Rent praktiskt hade jag hellre tagit en avlång låda, mer så än Series X. Möbleringen blir det jobbigaste för egen del.

Medlem

@Mortaigne
Sluta skapa massa konton och boosta siffrorna för XBox!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Var är båda är lika fula?

Medlem

I ärlighetens namn bryr jag mig inte speciellt mycket om utseendet. Man tittar ju ändå på TVn. Samma gäller RGB i en dator.

Det som är intressant här är ju prestanda, ljudnivå och givetvis spel. Än så länge kan man ju bara gå på spel(och features*) och där ligger båda under förväntan.

*Gällande features ligger väl xbox rätt bra till iom anywhere och det där med att du kan flytta över spel från nuvarande konsol till nästa generation.

Medlem

Jag tycker PS5 var riktigt snygg stående men den ser mer tveksam ut liggande.

Xbox-designen är på en sådan nivå att den knappt går att bedöma. Det är mer en enkel form än en design. Det blir lite som att bedöma ett runt enfärgat klot - vad ska man säga? Jag tror dock att den kommer att se "för tjock" ut om man lägger den på sidan.

Medlem

PS5 är den fulaste konsolen jag någonsin sett, men den kunde sett ut som en smält bebis och jag hade fortfarande köpt den med tanke på hur bra Sonys spel är.

Medlem

För min del också helt klart Xboxen, jag har aldrig gillat Alienware-stucket eller "RGB" tjafs på datorlådor etc.
Då tycker jag gamla PS3an var mycket mer stilren när den kom, lite edgy på rätt vis liksom och även så PS4 (även om jag tycker den är ganska tråkig).
Aja, designen spelar egentligen inte så stor roll då dom ändå åker in i skåpet. Men hade inte fått lov att ens ha PS5an framme av frugan ;D

Sen är jag faktiskt väldigt orolig för fläktljudet i PS5an, hade vart fint om dom presenterar insidan likt dom gjort på Series X. För är den ens i närheten av fläktljudet på PS4 Pro så är det ju en katastrof..

Medlem

PS5 är tveklöst mest intressant rent desigmmässigt. Gillar den lite naiva retrofuturistiska utformningen av chassit där Sony till skillnad från Microsoft vågat ta ut svängarna rejält. Sen kan man ju hitta likheter till allt om man ska utgå från utseendet på en produkt. För mig personligen är Microsofts design av Series X så intetsägande och stel att den blir rent av tråkig och lite av en medelsvensson...

Vem vill jag leka med? PS5 så klart!

Medlem

PS5 är ju hur cool som helst! Om man är tolv år och tar hem kompisarna. I ett normalt vardagsrum, skitful och smaklös. Krysslådan helt ok, men skulle välja att gömma den på något sätt.

Medlem
Skrivet av Cortex:

PS5 är tveklöst mest intressant rent desigmmässigt.

Ja, men samtidigt så ser PS5 ganska plastig ut.
Xbox Series X ser ut som en soptunna och det är där den designen hör hemma.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Xboxen vinner överlägset tycker jag. Ren, stilfull och något nytt. Har svårt att komma ifrån den där liknelsen med en router för PS5:an, men den funkar. Spelmässigt verkar väl PS5 ligga före dock.

Något nytt? Knappast. Har du sett en Mini ITX PC så har du sett en Xbox X.

Medlem
Skrivet av cbird:

Jag brukar vara på Team PS när det gäller PS vs Xbox, men här så vinner Series X. Gillar att ha diskreta prylar vid min TV, och som jag sett nämnas tidigare så ser PS5 ut som en router :S

Diskret? du kommer ha en stor subwoofer liknande pryl som ser ut att ta upp halva tv bänken?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Lauchen:

Vit Xbox vore något. Kommer inte att köpa en PS5, gillar Xbox upplägget bättre men med det sagt så tycker jag att PS5 är snyggare. Iaf att döma av bilderna, gillar den slimmade designen och den vita kontrollen.

Jag räknar krasst med att vi får en vit Series X redan under 2021. Jag väntade på den vita Xbox One X innan jag slog till. Den är helt enkelt mycket snyggare och mer stilren i vitt. Osäker på om samma sak gäller Series X, dock.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Även om jag är team Playstation så ser den nya PS5:an förjävlig ut, Xbox ser ok ut men lite tråkigt kanske. Får ge vinsten till Xbox för PS5 kommer behöva gömmas undan med tanke på hur ful den ser ut.

Precis samma för mig. PS5 är given, men rent estetiskt är jag inte såld. Speciellt inte versionen med diskläsaren som ser assymetrisk ut, och det är den jag kommer att köpa. Xboxen ser inte speciellt kul ut heller, men något bättre. Stilren om än lite tråkig.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Ps5 med hästlängder.
Xboxen måste vara den fulaste konsolen vi sett...någonsin.

Medlem

För sig är ju ps5 klart snyggast. I min tv bänk kommer Xbox passa in bättre

Medlem

Svårt, jag väljer PlayStation 5 då den är tunnare, jag kommer ha den liggande. Med det sagt så är det ju spelen som är det viktiga och där ligger Sony ljusår före MS just nu, vi ska förstås vänta på MS julipresentation men jag tror Sony vinner den fighten, de har fler välkända titlar och ett antal nya spännande titlar vi fick se igår.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

@Mortaigne
Sluta skapa massa konton och boosta siffrorna för XBox!

Utav alla eventuella konsoltroll så skulle jag aldrig tro att @Mortaigne skulle göra det du påstår.
Hens rapporteringar om vad som komma skall till Xbox känns alltid jäkligt seriösa utan att trampa andra på tårna.
Det finns betydligt värre troll även på vårt fina forum.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Xboxen är så anonym att jag knappt kunde se den på bilden. Helt klart är ps5an snyggare.

Medlem
Skrivet av neocon:

Ni är många som äger jäkligt snygga routers uppenbarligen.

PS5:ans form indikerar att Sony har lagt ner mycket jobb på optimal kylning. Jag skulle gissa att den trots stor värmeutveckling är ganska tyst.

Här är jag inte lika övertygad, ser inte vad i PS5-designet som indikerar bra kylning? Kanske missar det helt såklart.
Xbox har dom ju gått igenom och den lösningen ser ju riktigt genomtänkt ut ur ett kylningsperspektiv.
Vill gärna ha en liknade genomgång av Sony, för PS4 Pro var som sagt katastrof.

Medlem

Xboxen är ju klart snyggare.

Medlem

xbox är fin


signatur

Meep!

Medlem

Kommer köpa en PS5, men tycker nog less is more här och ger designpoängen till Xbox.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tycker inte PS5an är ful, men gillar Xbox mer, stilrena, skarpa kanter!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

PS5 ser fantastisk ut, Series X ser ut som en soptunna.

Medlem

Konsolkriget är igång igen

Xboxen är snyggare, annorlunda tänkt och har antagligen en smartare kylningslösning. Min gissning är att Ps5an kommer bli mer högljudd.

Ps5an känns också lite gammal designmässigt och klunsig, typ en facelift av gamla generationer konsoler, formatfaktorn är ju inte ändrad alls egentligen.

Xboxen kommer se snygg ut ståendes under tvn, minimalistiskt och snygg helt enkelt. Kommer den i vitt så är det pricken över i.

123
Skriv svar