Vilken är snyggast – Playstation 5 eller Xbox Series X?

Robot
Vilken är snyggast – Playstation 5 eller Xbox Series X?
Medlem

hade dom bara gjort den svart hade den sett 1000x bättre ut

Redaktör

Xboxen vinner överlägset tycker jag. Ren, stilfull och något nytt. Har svårt att komma ifrån den där liknelsen med en router för PS5:an, men den funkar. Spelmässigt verkar väl PS5 ligga före dock.


signatur
Medlem

Xbox är minst ful

Medlem

Xboxen ser mycket bättre ut, men det är spelen som är huvudsaken, och här kommer nog Sony vinna ännu en gång.

Medlem

Båda är riktigt snygga på olika sätt, men rösten föll på PS5 då jag tycker att Xboxen nästan är lite för tråkig och stilren. Det är trots allt en leksak vi pratar om, inte något som ska vara så anonymt som möjligt!

EDIT: Efter att ha sett den helsvarta PS5:an här i tråden så håller jag med, mycket snyggare som helsvart!

Medlem

För mig personligen går en vit PS5:a bort då det passar dåligt in estetiskt med resten av vardagsrummet. En svart är nog betydligt bättre, förhoppningsvis kommer det en sådan också. Samma med kontrollern.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Xboxen vinner överlägset tycker jag. Ren, stilfull och något nytt.

Samma här. Jag gillar enkelt och stilrent, IKEA är trots allt startad i Sverige.

Medlem

Tycker det är synd att PS5an inte är helvit. Svart drar till sig oerhört mycket damm vilket är irriterande.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Xboxen vet vi redan hur den ser ut bara baserat på bilder. Det är en låda, varken mer eller mindre.

PS5:an känns som man måste se i verkligheten innan man kan säga säkert vad man tycker om den.

Medlem

Xboxen i min mening är så intetsägande att den inte kan kvalificeras en åsikt. Den har inget utseende. Lite (ganska exakt) som att spraymåla ett paket havregryn svart.

PS5 gillar jag, rent färg- och formmässigt, men den ser ut att bli en riktigt bjässe, vilket jag har lite svårt för. Måste ju fysiskt få plats med.

Har aldrig och kommer nog aldrig köpa en konsol baserat på hur den ser ut. Med det sagt är det svårt att säga vilken som är snyggast/fulast. Xboxen är en box och när det kommer till PS5:an behöver jag nästan se den irl för att kunna få en uppfattning om den.

Avstår från att rösta.

Medlem

And so the console wars continues...
Hail to the PC!


signatur

/MJ

It's not a lake, it's an ocean

Trodde aldrig jag skulle säga det, men... Xbox Series X. Trots att PS5 är vit precis som jag vill ha den.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Hoppas PS5 Slim kommer se bättre ut, när den nu kommer om 3-4 år eller vad det blir.

Medlem

@Tomas Helenius: Håller med, ser nästan ut som de stoppat ner min gamla Netgear router mellan de där väggarna, men ja jag gillar den ändå mer än Xbox lär jag säga.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Fristående är Playstation 5 mycket mer intressant att titta på. Men sen försöker jag föreställa mig hur jag ska få den att passa in i mitt hem utan att sticka ut, och då faller preferensen i Xboxens favör som har mycket lättare för att smälta in.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag brukar vara på Team PS när det gäller PS vs Xbox, men här så vinner Series X. Gillar att ha diskreta prylar vid min TV, och som jag sett nämnas tidigare så ser PS5 ut som en router :S


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Xbox:en, helt klart. Kan inte se något rum eller inredning där PS5:an skulle passa in. Hoppas dock Xbox:en även släpps i vitt, tror det kunde vart riktigt snyggt (även om jag inte kommer köpa xbox själv).


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Gillar Xboxens utseende mycket mer. Men PS5ans spel är det som gäller mig. Skulle gärna köpa båda konsolerna, men PS5 först.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Dunder:

Xbox:en, helt klart. Kan inte se något rum eller inredning där PS5:an skulle passa in. Hoppas dock Xbox:en även släpps i vitt, tror det kunde vart riktigt snyggt (även om jag inte kommer köpa xbox själv).

PS5 passar väldigt fint i min moderna inredning.

Har vitt och svart överallt

Köper inte tråkiga ikeamöbler

Medlem
Skrivet av Dunder:

Xbox:en, helt klart. Kan inte se något rum eller inredning där PS5:an skulle passa in. Hoppas dock Xbox:en även släpps i vitt, tror det kunde vart riktigt snyggt (även om jag inte kommer köpa xbox själv).

Vit Xbox vore något. Kommer inte att köpa en PS5, gillar Xbox upplägget bättre men med det sagt så tycker jag att PS5 är snyggare. Iaf att döma av bilderna, gillar den slimmade designen och den vita kontrollen.

Medlem

Tycker xsx passar min smak rent estetiskt, men kommer köpa ps5. Tror däremot inte att någon av konsolerna skulle få "front center" inredningsmässigt i mitt hem

Medlem

Även om jag är team Playstation så ser den nya PS5:an förjävlig ut, Xbox ser ok ut men lite tråkigt kanske. Får ge vinsten till Xbox för PS5 kommer behöva gömmas undan med tanke på hur ful den ser ut.

Medlem
Skrivet av Karmak:

PS5 passar väldigt fint i min moderna inredning.

Har vitt och svart överallt

Köper inte tråkiga ikeamöbler

Nu var de iofs inte färgerna jag syftade på (och vad IKEA har med någonting att göra vet jag inte), men jag antar att du lever i ett plastrymdskepp


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

även om PS5:an har coolast design, så är det inget jag kan tänka mig ha i mitt vardagsrum.
Xboxen hade behövt lite mer design men den är helt klart snyggare och kan definitivt tänka mig ha den i vardagsrummet.

Medlem

Xbox - stilren, funktionell
PS - RGB gamerboi mechwarrior 7 dragonball Z

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nu var de iofs inte färgerna jag syftade på (och vad IKEA har med någonting att göra vet jag inte), men jag antar att du lever i ett plastrymdskepp

Inreder min lägenhet i modern stil och ps5 passar utmärkt med färgen och kurvorna jag har på allt annat

Skulle varit väldigt deprimerad med tråkig inredning med fyrkanter och rektanglar

Avstängd

Jag måste rösta på - båda. Tycker att båda företagen lyckats få till det när det gäller designen.

Medlem

Båda 2 lika fula. Chassit för Xbox lär vara billigare att tillverka. Ett sätt att hålla slutpriset nere.


signatur

🐖💨💩

123
Skriv svar