Horizon: Forbidden West kommer till Playstation 5

Robot
Horizon: Forbidden West kommer till Playstation 5
Medlem

Ojojoj! Makalöst!

Medlem

Tror spelet heter: Horizon II: Forbidden West

Medlem

Detta kommer bli ett magiskt äventyr likt originalet. Hoppas på bättre sidouppdrag i 2an. Känns som att releasen ligger 1 år efter PlayStation 5 lanserats. 2021 hösten kanske.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Mekaniska elefanter i alla ära, men det behövs (spoiler från ettan)

en metal devil för att kompensera för slutbossen i ettan. Blev sjukt besviken att man inte fick möta Hades som metalldjävul.

Medlem

Ja fy fasen, detta gav mig rysningar. Can't wait!

Medlem

Nu får Microsoft något att bita i. PS5 blir ett självklart köp, men än så länge har inte Microsoft visat något "måste-spel" i stil med Horizon 2.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lasrod:

Tror spelet heter: Horizon II: Forbidden West

Stämmer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Fortfarande bitter/sur/arg att dom inte släpper det till ps4 också.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Moderator | Testpilot
Skrivet av neocon:

Inte. Horizon Forbidden West

Verkar så, dock har loggan II.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kristallkrona:

Fortfarande bitter/sur/arg att dom inte släpper det till ps4 också.

Bra tycker jag. Då får vi ett snyggare och mycket "nyare" spel. Släpp gammal hårdvara


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bra tycker jag. Då får vi ett snyggare och mycket "nyare" spel. Släpp gammal hårdvara

Håller med.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Kan rekommendera att se trailern igen i 4K!! Herre jösses! Min haka.. har fortfarande inte plockat upp den från golvet

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul! Ettan var rätt mysig och framför allt bjöd den på enormt mycket ögongodis, vilket tvåan verkar fortsätta med.

Lite undervattensutforskning slår för övrigt an på helt rätt strängar, Subnautica-fan som jag är.

Medlem

Om det där var in-game så lär man i alla fall inte behöva oroa sig för att PS5 inte är kraftfull nog.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Precis det jag förväntade mig. Horizon II sopade banan med allt och är en system seller. Om man bara kunde få plats med mer än 7-8 storspel på PS5s snabba men ack så lilla hdd. Blir att byta skivor fram och tillbaka, eller radera och ladda ner spel fram och tillbaka. För övrigt ser jag oerhört mycket fram emot PS5. Nästa generation kommer börja väldigt bra med AAA-titlar som nya Horizon.

Medlem

Ser ut som ett PS4-spel. Förståeligt då det inte var något gameplay. Trots det så ser det mycket tilltalande ut.

Hoppas på mycket bättre klättring och "traversal". Man har blivit skadad sedan BOTW.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

KoP
Medlem
Skrivet av Jim128:

Precis det jag förväntade mig. Horizon II sopade banan med allt och är en system seller. Om man bara kunde få plats med mer än 7-8 storspel på PS5s snabba men ack så lilla hdd. Blir att byta skivor fram och tillbaka, eller radera och ladda ner spel fram och tillbaka. För övrigt ser jag oerhört mycket fram emot PS5. Nästa generation kommer börja väldigt bra med AAA-titlar som nya Horizon.

Eller så skaffar du en extern hårddisk på 4-5 TB och slipper avinstallations-cirkusen.

Medlem

Lite besviken då jag hade hoppats på ett releasedatum. Hade faktiskt kanske lite naivt hoppats att det här skulle bli ett releasespel.

Medlem

hoppas det släpps till PC också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

hoppas det släpps till PC också

Troligtvis med något års fördröjning. Beror nog på hur bra Horizon säljer nu!


signatur

I drank what?

Medlem

Kollade på Trailern på min LG OLED B9 i 4K nu precis. Ser ju riktigt jävla bra ut istället för den trötta 1080p streamen på Macbooken igår. Hoppas även detta kommer till PC vad det lider.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Släpp Zero Dawn till pc någon gång! Det är ju sommar nu!

Medlem

Om det här motsvarar hur det kommer se ut vid release är det nog det snyggaste jag sett i spelväg. ÄLSKAR DECIMA ENGINE.

Skrivet av KoP:

Eller så skaffar du en extern hårddisk på 4-5 TB och slipper avinstallations-cirkusen.

Och får en läshasighet på 50mb/s istället för 5500mb/s? Tror GTA Vs loading kommer känna snabb jämfört med vad skulle få stå ut med då.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Om det här motsvarar hur det kommer se ut vid release är det nog det snyggaste jag sett i spelväg. ÄLSKAR DECIMA ENGINE.

Det ser riktigt lovande ut.

Det vore intressant och veta om det efter Kojima och PC-konvertering av motorn finns fler studior som använder Decima i kommande projekt.

KoP
Medlem
Skrivet av Megagurra:

Om det här motsvarar hur det kommer se ut vid release är det nog det snyggaste jag sett i spelväg. ÄLSKAR DECIMA ENGINE.

Och får en läshasighet på 50mb/s istället för 5500mb/s? Tror GTA Vs loading kommer känna snabb jämfört med vad skulle få stå ut med då.

Lite får man offra. Har hellre redigt med utrymme och lite längre laddtider än snålt tilltaget lagringsutrymme.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Väldigt glad att de visade det. Förväntar mig inte att det skulle vara ett lanseringsspel, men skulle gärna veta om det är tidigt eller sent 2021 det kommer!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bra tycker jag. Då får vi ett snyggare och mycket "nyare" spel. Släpp gammal hårdvara

Det är bra att dom släpper ny hårdvara och spel till dom. Men jag tycker att de spel som är populära ska kunna släppas till t.ex ps4 i detta fallet.

Jag får väll vänta flera år nu innan de ens kommer släpps till PC.. När de väl kommer hända. Jag har typ precis köpt ps4.. 🤷‍♀️


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Moderator | Testpilot
Skrivet av kristallkrona:

Det är bra att dom släpper ny hårdvara och spel till dom. Men jag tycker att de spel som är populära ska kunna släppas till t.ex ps4 i detta fallet.

Jag får väll vänta flera år nu innan de ens kommer släpps till PC.. När de väl kommer hända. Jag har typ precis köpt ps4.. 🤷‍♀️

Stora charmen med spelet lär ju vara att det släpps på PS5 och kan utnyttja all ny grafik och andra nymodigheter. Hade inte blivit lika intressant. Även om jag förstår vad du menar så håller jag inte riktigt med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar