Ratchet & Clank kommer till PS5, Rift Apart avslöjat!

Robot
Ratchet & Clank kommer till PS5, Rift Apart avslöjat!
Medlem

Riktigt nice användning av den snabba SSD:n. Kommer nog bli skoj.

Medlem

Detta såg magiskt ut. Äntligen mer Ratchet & Clank.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

En stilstudie i spelglädje.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Ser fantastiskt ut!!

Medlem

Nostalgi till PS3-releasen när man satt och väntade på ToD. Gameplay såg lite väl självspelande ut men detta kan absolut bli en killer-app för egen del.

Skribent
Flakmonkey

Streamen gjorde ju inte det här spelet rättvisa. FIck lite samma wow-känsla som när ToD visades upp till PS3 för första gången. Givet köp

Medlem

Ser riktigt jäkla bra ut. Blev väldigt imponerad över hoppandet mellan dimensioner/miljöer. Flytet. Grafiken.

Mums!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Hoppas dock att man får spela som Ratchet, så det inte är ett spel där han är borta och man ska leta efter honom hela spelet och spelar som en annan Lombax/Clank hela tiden.

Jag tror det är ett misstag om det Insomniac har valt att gå i den riktningen.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Hoppas dock att man får spela som Ratchet, så det inte är ett spel där han är borta och man ska leta efter honom hela spelet och spelar som en annan Lombax/Clank hela tiden.

Jag tror det är ett misstag om det Insomniac har valt att gå i den riktningen.

Varför skulle det vara ett misstag?
Jag tycker det känns uppfriskande med något nytt efter 18 år.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av Baronova:

Varför skulle det vara ett misstag?
Jag tycker det känns uppfriskande med något nytt efter 18 år.

Nja, Jag gillar det klassiska. Tänk dig ett nytt Super Mario där du inte spelar Mario, ett nytt Metroid där du inte är Samus, ett nytt Crash Bandicoot där du inte spelar som Crash o.s.v. Skulle dt också kännas uppfriskande? Något segment här och där kan man spela som en annan karaktär, men det är även dessa segment som brukar bli negativa i recensioner (typ som MJ och Miles segmenten i Spider-Man).

De provade ju nytt med några spel till PS3 och det gick ju sådär. All 4 one m.fl.

Klassiska Ratchet and Clank har vi bara fått 2 st på 11 år. "A Crack in Time" och "Ratchet and Clank" till PS4 som egentligen är en remake. Så rent krasst ett spel på 11 år (plus några korta mellanspel). Så ser jag på det och därför vill jag ha ett klassiskt Ratchet and Clank utan konstigheter

Med det sagt så tror jag inte att jag är ensam om de åsikterna, samt att spelen som är utformade på "klassiskt" sätt fått bäst omdöme så att avvika från den framgångsrika formeln en gång till tror jag är ett misstag.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Nja, Jag gillar det klassiska. Tänk dig ett nytt Super Mario där du inte spelar Mario, ett nytt Metroid där du inte är Samus, ett nytt Crash Bandicoot där du inte spelar som Crash o.s.v. Skulle dt också kännas uppfriskande? Något segment här och där kan man spela som en annan karaktär, men det är även dessa segment som brukar bli negativa i recensioner (typ som MJ och Miles segmenten i Spider-Man).

De provade ju nytt med några spel till PS3 och det gick ju sådär. All 4 one m.fl.

Klassiska Ratchet and Clank har vi bara fått 2 st på 11 år. "A Crack in Time" och "Ratchet and Clank" till PS4 som egentligen är en remake. Så rent krasst ett spel på 11 år (plus några korta mellanspel). Så ser jag på det och därför vill jag ha ett klassiskt Ratchet and Clank utan konstigheter

Med det sagt så tror jag inte att jag är ensam om de åsikterna, samt att spelen som är utformade på "klassiskt" sätt fått bäst omdöme så att avvika från den framgångsrika formeln en gång till tror jag är ett misstag.

Sedan hade även A Crack in Time långa bitar där karaktärerna var uppsplittrade. Extremt tröttsamt.

1
Skriv svar