Så här ser Playstation 5 ut!

Medlem

Den hade ju sett modern och fräsch ut i en science fiction från 1975. 😉

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Hysteriskt kul med alla som överdriver med ”groteskt” och ”gränslöst” ful. Ok vi fattar! Du gillar inte PlayStation men kom igen. Lite väl tramsigt 🤣

Fast så behöver det väl inte alls vara? Jag har gillat Playstation sen PS1 och jag tycker att PS5 ser hemsk ut. Så din teori förkastar jag.

Medlem
Medlem

Kontrollen är ju en helt ok design.
Men frågan är hur man kan gömma den där grejen i vardagsrummet. Den kan man ju inte ha stående framme.
I ett pojkrum kanske den kan passa men inte bland vitrinskåp och annat.

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillar att den är vit, åtminstone. Designen känns både vågad och lite yvig. Jag behöver nog se en unboxing av denna innan jag bestämmer mig vad jag tycker om den.

Next gen bjuder på udda design, det kan vi konstatera. Först Xbox Series X-tornet och så PS5-rymdskeppet. Våra vardagsrum kommer aldrig bli sig lika igen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nej åter nej... Alldeles för "12årig japanskt barns syfy dröm" typ..
Kontrollen var ju ok, men inte detta. Hade hoppats på något annat. Uppsidan är väll att nu ser xboxen riktigt snygg ut

Medlem

Gräslig. Rent designmässigt sett så var den väl vågad och inte ful på det sättet, men aldrig som en konsoll eller något som står lite diskret i ens tv-hylla. Och som liggande så var den ännu fulare. Inget man skulle vilja ha i hyllan utan denna kommer gömmas undan kvickt i ett skåp eller låda.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Cirdane:

"Tacky" är ordet jag söker efter, kitschig eller vad det nu blir på svenska.
Nej detta var nog ingen höjdare. Ser ut som ett Alienware modem av något slag.

Lite så. Men jag behöver nog se en unboxing av den innan jag bestämmer mig. Dock liknar den lite en amatördesign av PS3 som användas i bland annat Super Play innan vi visste hur den konsolen skulle se ut. Lite underhållande.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

Snyggful värre. "Jag kommer inte köpa den" kommer inte hålla, tror den är lika mycket trendsetter som gamla Iphone4. Kantigt och "minimalistiskt" kommer vara ute om 4 år, och då sitter vi alla här med gamla möbler.

Jag håller med om att konsolen är ful.
Men hitta en balans i det man säger. Tycker jag är viktig.
Kan det påverka försäljningen.
Kanske.

Men säga att ps5 är uträknad om 4år.
Är det inte att ta i lite?

Edit:
Det blir en X One series X för min del.
Åtminstone kommer jag överväga det.

NuZ
Testpilot

Nae snygg var den inte och hoppas den är tystare än mitt ps4.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Hade nog föredragit en svart modell men vem bryr sig. För mig är det viktigare om den är tyst och sval.

Det var mycket mellanmjölk-spel som annonserades igår tyckte jag.
Endast fyra intressanta titlar för mig: Spiderman, Little Devil Inside, Hitman 3 och Resident Evil.
Troligtvis kommer alla utom Spiderman till PC ändå.

Mja, Horizon 2 som är så hypat såg och lät bättre ut än första iaf, ettan gillade jag inte alls pga extremt stel voice acting (och så suger jag på att skjuta pilbåge med handkontroll).

Medlem

Farsan som aldrig skulle spela spel hade tydligen kunnat ha en PS5 hemma bara för syns skull lmao! Jag älskar med designen för övrigt! Bra jobbat, Sony!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jag gillar den men jag hade köpt en svart version över den vita om det funnits.
Är det nån som vet om PS4'ans kontroller kommer vara kompatibla med PS5?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag hade gärna haft en digital version men med tanke på att spelen är skitdyra i digital form idag på playstation store så tror jag det blir ett dyrt köp i längden. Man tjänar nog många tusenlappar på konsolens livstid genom att välja den andra.

Eller hur. Problemet med digital. Distribution på konsolerna är ju att tillverkaren kan sätta vilket pris dom vill, det finns ingen konkurrens som på pc.

Medlem

Gillar utseendet skarpt! Det blir den med skivspelare.

Medlem

Haha shit. Kommer aldrig funka i vardagsrummet. Hann aldrig kolla på eventet men nämnde de något om fläktar eller liknande? Tanken är att jag helst gömmer den där konsolen i ett fack på TV-bänken och med digitala varianten kanske man helt enkelt aldrig behöver kolla på konsolen. PS4 var detta däremot omöjligt med då den lät som en Boeing 747 som lyfter.

Medlem

Som någon postade innan verkar den vara större än xboxen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Jiminy:

Hysteriskt kul med alla som överdriver med ”groteskt” och ”gränslöst” ful. Ok vi fattar! Du gillar inte PlayStation men kom igen. Lite väl tramsigt 🤣

Du glömde säga att dom klagar bara för klagandes skull.. för så e det ju alltid från dej när nån säger nåt negativt om en sak du gillar ju.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Dumlen:

Som någon postade innan verkar den vara större än xboxen.

https://i.imgur.com/NsWn9i5.jpg

Åhh, är ju bra mycket större än PS4an om nu den bilden stämmer. Hursom kommer jag vänta och se hur det är med kylningen.

Medlem

Riktigt snygg!

Medlem

Wow... Den är riktigt ful!
Ska man ha den där prylen i vardagsrummet i flera år?!...

Avstängd
Skrivet av Honken:

Wow... Den är riktigt ful!
Ska man ha den där prylen i vardagsrummet i flera år?!...

Vänta till dem gör en omtolkning av designen.
Dem brukar ju släppa en slim varje generation.

Medlem

Vette tusen om den var så snygg, men måste väl köpa den för Horzion Dawn 2 precis som man köpte PS4 Pro enabrt för Horzion Dawn. Inget annat som lockar med den, men kanske lyckas spela mer än två spel som det har blivit på PS4 Pro på 3år.

Medlem

Jag tycker att den är lite väl....konstig...men ändå ball.

🤔Men jag frågar en expert tänkte jag.

Min hustru är en formgivare åt ett ganska stort företag och jag vet att många av er har saker som hon har pennat hemma hos er. Oavsett om det är lampor, elektronik, barnprylar, tryck på sängkläder, möbler und so weiter. Hon är proffsig då hon ofta kan tänka saker som säljer bra oavsett målgrupp. Se från andras perspektiv ang tycke och smak,

Hennes reaktion.

MEN VAD HAR DOM GJORT!!
Det ser ut som att det har börjat rita på ena kanten av pappret utan att veta hur det skall se ut på andra kanten.
Opraktisk form som även är klumpig liggande om man måste ha stativ. Tar upp mer volym än vad den behöver både stående och liggande. Svårt att få ut skivan liggande på grund av att spelaren sitter lite längre in om man har den långt ner i skåp.

En sågning.

Men jag tycker att den är...ball.

Blir ett köp. Men den kommer inte ligga framme på bänken.

Medlem

hoppas innerligt den är TYST iaf, för snögg var den ej!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Tumme upp! Roligt att de vågade gå en annan väg denna gång då 2an,3an och 4an såg relativt lika ut i design.

Medlem

Riktigt snygg. Peppen infann sig


signatur

I drank what?

Medlem

För min del vill jag att konsolen inte ska sticka ut utan mest bara kunna smälta in någonlunda lätt med omgivningen. Tyvärr är detta helt raka motsatsen. Kommer inte funka alls i mitt annars stilrena vardagsrum med rätt kantiga och enkal former.

Xbox Series X är hur enkel som helst att jobba med men Playstation 5 får man nog antingen släppa på hur väl den smälter in eller helt enkelt gömma den. Om man inte har ett retro doftande hem såklart 🤔 Ju mer jag kollar desto fulare blir den.

Medlem

Handkontrollerna är ju i stort sätt lika stora. Med det i tanke skulle jag säga att PS5 är lite större än vad Xbox Series X är. Skulle gissa på 5cm högre. 10-ish cm djupare men kanske 5-ish cm mindre bredd.

Okej. Måste revidera uppåt. Minst 10 cm högre. Lite mindre i bredd.

Medlem

HAHAHAAHAHA!
Ser ut som någon från 90-talet skulle visualisera hur saker ser ut i "framtiden" men när man väl kommer till den tiden så skrattar man åt den visionen. Så ful är den.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skriv svar