Här är alla spel som visades under PS5-showen!

Robot
Här är alla spel som visades under PS5-showen!

Spider-Man: Miles Morales, Resident Evil 8, Horizon: Forbidden West och mycket mer.

#playstation-5, #ps5


Medlem

Gillade Deathloop, Little Devil och RE8 mest 🙂

Medlem

Dubbelkolla listan, ghost wire trailen finns på två ställen

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Dubbelkolla listan, ghost wire trailen finns på två ställen

Använd rättelsefunktionen, inte kommentarsfältet

Inaktiv

Personligen var det Bugsnax, Little Devil Inside, Stray och Death Loop men hoppas främst de kommer till PC vilket jag tror iaf några av de ska göra.

Edit: En snabb googling senare så kan jag bekräfta att alla de jag listat ovan kommer till PC.

Redaktör
Ponny

@jehuty: Tack! Klockan är mycket...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Personligen var det Bugsnax, Little Devil Inside, Stray och Death Loop men hoppas främst de kommer till PC vilket jag tror iaf några av de ska göra.

Edit: En snabb googling senare så kan jag bekräfta att alla de jag listat ovan kommer till PC.

Nice, Deathloop blir definitivt på PC isf

Medlem

Project Athia och Returnal är två nyheter jag skall hålla extra öga på.

Medlem

Aldrig att jag köper GTA V till en TREDJE konsoll! Det tog emot att köpa hela spelet igen till PS4 när mitt PS3 gick och dog, men fan heller att jag gör om det en tredje gång. CD Project Red kommer att släppa Cyberpunk till framtida konsoller som en gratis uppdatering om man köpt det på dagens konsoller, varför kan inte Rockstar göra samma sak? Svaret? Girighet.

Snikna jävlar.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Inaktiv
Skrivet av Lepr:

Nice, Deathloop blir definitivt på PC isf

Samma för mig. Man kan lugnt säga att gameplay från videon skvallrade ganska hårt om att det var Arkane som utvecklat det.

Medlem

Vilken besvikelse på GhostWire: Tokyo. Såg riktigt crappigt ut. Noll skräck. Hur kunde de vika av från The Evil Within 3 till detta. Sorgligt..

Deathloop ser intressant ut men jag hoppas det inte blir för mycket action. Älskar stealth biten från DisHonored serien och önskar något likvärdigt här.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Otroligt snyggt nu när man fick se hur de ska se ut, jämfört mot streamen sony hade! Riktigt hypad för näste generation nu

Inaktiv

Jag blev lite förvånad/less på kommentarerna på livestreamen som om många förväntade sig att alla spel som visades var tvungen att se ut som Crysis 4 annars hade de inget där att göra. Jag gillar bra grafik lika mycket som vem som helst men är spelet tråkigt så spelar grafiken ingen roll då man inte kommer spela

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag blev lite förvånad/less på kommentarerna på livestreamen som om många förväntade sig att alla spel som visades var tvungen att se ut som Crysis 4 annars hade de inget där att göra. Jag gillar bra grafik lika mycket som vem som helst men är spelet tråkigt så spelar grafiken ingen roll då man inte kommer spela

Hade du velat spela crysis i Minecraft grafik?

Inaktiv
Skrivet av mack1zz:

Hade du velat spela crysis i Minecraft grafik?

Först och främst tycker jag inte att Minecraft har särskilt dålig (teknisk) grafik, utan att det är en stil och jag har svårt att tänka mig hur det skulle se (tekniskt) bättre ut. Man har ju sett de som skapat högupplösta texturer men det ser bara värre ut. Hursomhelst så var det såklart coolt hur Crysis höjde ribban för grafik men vad som jag tycker gjorde Crysis bra var den öppna speldesignen och fysiken. Jag tror inte Crysis värld hade funkat lika bra med Minecrafts blockiga design men det hade absolut kunnat se sämre ut och jag hade inte brytt mig nämnvärt.

Som jag skrev innan är det inte grafiken som gör spelen och det är alltid skrattretande vid varje släpp hur folk försöker rättfärdiga sitt planerade köp genom att lägga fram detaljer om hårdvaran som i praktiken inte kommer spela någon roll. Det var exakt samma back in the day med Nintedo vs Sega att folk hakade upp sig på antalet bitar som om det vore någon garant för en bättre spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Först och främst tycker jag inte att Minecraft har särskilt dålig (teknisk) grafik, utan att det är en stil och jag har svårt att tänka mig hur det skulle se (tekniskt) bättre ut. Man har ju sett de som skapat högupplösta texturer men det ser bara värre ut. Hursomhelst så var det såklart coolt hur Crysis höjde ribban för grafik men vad som jag tycker gjorde Crysis bra var den öppna speldesignen och fysiken. Jag tror inte Crysis värld hade funkat lika bra med Minecrafts blockiga design men det hade absolut kunnat se sämre ut och jag hade inte brytt mig nämnvärt.

Som jag skrev innan är det inte grafiken som gör spelen och det är alltid skrattretande vid varje släpp hur folk försöker rättfärdiga sitt planerade köp genom att lägga fram detaljer om hårdvaran som i praktiken inte kommer spela någon roll. Det var exakt samma back in the day med Nintedo vs Sega att folk hakade upp sig på antalet bitar som om det vore någon garant för en bättre spelupplevelse.

Jag håller med dig överlag så föredrar jag också gameplay före grafik, se på breath of the wild. Men ibland så lirar jag spel bara för de grafiska också typ som crysis. Jag tycker absolut att bra grafik kan höja inlevelsen/spelglädjen, och förhoppningsvis kan ps5 ans arkitektur öppna möjligheterna till att få med både och.

Medlem

Hitman såg spännande ut, man kanske skulle köpa det till Xboxen sen.
Annars var bara Horizon och RE dom jag tyckte såg ok ut.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Inaktiv
Skrivet av mack1zz:

Jag håller med dig överlag så föredrar jag också gameplay före grafik, se på breath of the wild. Men ibland så lirar jag spel bara för de grafiska också typ som crysis. Jag tycker absolut att bra grafik kan höja inlevelsen/spelglädjen, och förhoppningsvis kan ps5 ans arkitektur öppna möjligheterna till att få med både och.

Du har helt rätt i att man inte ska förneka bra grafiks förmåga att höja inlevelsen och känslan av förundran över hur bra det ser ut. Undrar om det kommer vara något som "gått förlorat" om 10-20 år då grafiken kanske är helt realistisk i 480 fps utan problem? Nog för att det alltid innoveras så då kopplar man väl in en kabel i huvudet så är man i spelet haha

Medlem

Deathloop kändes som Dishonored.
Godfall såg inte så kul ut som jag hoppats på...kan vara musiken som sänkte spelet för min del.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelindustrin älskar att ljuga folk upp i ansiktet med announcement och reveal trailers, ofta har de gått igenom en rejäl nergradering från vad som visades upp, Watch_Dogs är ett bra exempel. Hoppas jag blir felbevisad men svälj hypen på egen risk!
Hittills såg Deathloop, R&C och Sackboy ganska bra ut, och det är övertid för ett nysläpp av Demon's Souls

Medlem

Känner mig varken lockad av PS5 eller Xbox series X faktiskt.
Har alltid varit en fanboy av Playstation och ägt varje konsol, och det har alltid varit Gran Turismo och Metal Gear som dragit mig åt det hållet. Men Metal Gear är ju i stort sett dött sedan 4án i mina ögon och Gran Turismo dog ut på PS3 tiden för min del.

Testade Spider Man när det kom på PS Now men tröttnade
efter någon timme. Är riktigt trött på alla dessa open world mechanics som kommer i alla spel. Metal Gear Solid 5 likaså, inte ens storyn som annars brukade suga in mig i Metal Gear serien kunde hålla mig kvar. God Of War hade en lagom nivå av open world men så länge det inte är ett rollspel likt Elder Scrolls eller liknande så känner jag att alla dessa open world spel snabbt blir tråkiga.

Hade tänkt testa Xbox denna generation men dem hade inte mycket att visa upp heller, så det kanske blir en switch i slutändan för att göra ungarna nöjda så sitter jag själv vid min PC

Medlem

What? Ingen ny Skyrim ultra mega HD edition??

Medlem

Kena, Ratchet & Clank, Little Devil Inside, Horizon Forbidden West, Stray, RE8. Såg riktigt bra ut.

Medlem

Ytterligare ett event som gav en ”meh” känsla. Några spel som känns okej och något jag kanske skaffar på en rea, gissningsvis till PC då det inte fanns något intressant exklusivt. Spiderman spelet känns ju inte alls som en regelrätt uppföljare utan ett kortare sidospår tyvärr med. Jag trodde Sony skulle passa på och slå på stort här, så kom detta... Bara massor med spel som kan visa upp stora ytor och massor av partiklar, som inte verkar ha någon vettig substans. Och att börja med GTA V kändes ju lite pinsamt, men kanske bara jag?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vilken besvikelse på GhostWire: Tokyo. Såg riktigt crappigt ut. Noll skräck. Hur kunde de vika av från The Evil Within 3 till detta. Sorgligt..

Deathloop ser intressant ut men jag hoppas det inte blir för mycket action. Älskar stealth biten från DisHonored serien och önskar något likvärdigt här.

Jag vet inte om det går att säga från en sådan trailer. Det enda jag fick ut är horror meets cyberpunk, att säga att det blir skräp eller bra från detta...

Medlem
Skrivet av PontusT:

What? Ingen ny Skyrim ultra mega HD edition??

Haha, tänkte samma sak. Men det kommer säkert, för eller senare, precis som F4 och F76.
RDR2 var ju inte heller med, det kommer säkert också.
Andra spel som Ghost of Tsushima o Last of Us (2) är väl redan annonserad?

Medlem

sicka skitspel om ni ursäktar min franska.

Medlem

Demon's Souls Remake och Resident Evil Village var utan tvekan de saftigaste titlarna i mitt tycke, men Oddworld Soulstorm och GhostWire: Tokyo se båda intressanta ut med!

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

sicka skitspel om ni ursäktar min franska.

Får man fråga vad du hade velat se? Kändes som en bra mix tyckte jag.

Medlem

Kena: Bridge of Spirits, Project Athia och Horizon II: Forbidden West är mest intressanta för mig. Kena ser så galet mysigt ut.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

12
Skriv svar