Pennan bakom Dead Space kommer visa spel under PS5-showen imorgon

Robot
Pennan bakom Dead Space kommer visa spel under PS5-showen imorgon
Medlem

En lite lustig detalj i sammanhanget är att Mark Cerny valde att illustrera en sak under sitt inspelade GDC-föredrag om PS5 med en bild från Dead Space. Man börjar undra om det låg något bakom det valet?

Medlem

Ett nytt Dead Space hade inte suttit fel då de 2 första var så pass grymma. Men jag blir glad bara det är ett skräckspel som utannonseras ikväll.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Älskade Dead space, speciellt första. Håller tummarna.

Medlem

Hoppas på ett nytt bra skräckspel, eller ett nytt Dead Space.

Medlem

Helvete vad trevligt det hade varit med ett Dead Space 4.

Medlem

En comeback för Dead Space vore sjukt najs! Älskade första!

Medlem

Ännu exklusiv titel till PS? Drar ju längre och längre ifrån kryss boxen!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Medlem

Är det dead space så köper jag fan en ps5!

Ase
Medlem

Dead space var nog den värsta konsollport jag spelat kunde ej stå ut att spela spelet alls var helt omöjligt att spela på pc, kontroll av karaktär =0 var väldigt sugen på denna titel köpte skiten men var helt ospelbart.

Medlem
Skrivet av Ase:

Dead space var nog den värsta konsollport jag spelat kunde ej stå ut att spela spelet alls var helt omöjligt att spela på pc, kontroll av karaktär =0 var väldigt sugen på denna titel köpte skiten men var helt ospelbart.

Maila och klaga

Medlem
Skrivet av Ase:

Dead space var nog den värsta konsollport jag spelat kunde ej stå ut att spela spelet alls var helt omöjligt att spela på pc, kontroll av karaktär =0 var väldigt sugen på denna titel köpte skiten men var helt ospelbart.

Trams, lite Resident Evil kontroller över det hela bara. Inte kanon, inte horribla. Kontrollen bidrar fint till skräcken och stressen. Spelade spelet för tre dagar sedan, 50 spänn typ på GoG. Skräcken fick lida i tvåan för dess rappa kontroller, bra spel trots det men...

Medlem
Skrivet av Ase:

Dead space var nog den värsta konsollport jag spelat kunde ej stå ut att spela spelet alls var helt omöjligt att spela på pc, kontroll av karaktär =0 var väldigt sugen på denna titel köpte skiten men var helt ospelbart.

För mig gick det inta alls att lira spelet på PC då jag har den spinnande kamera buggen vilket gör det helt ospelbart. Kameran bara snurrar runt helt automatiskt. Försökte pula o trixa med ini fil och lyckades få kameran att sluta snurra men stötte på en osynlig vägg som gjorde att jag inte kunde ta mig vidare i spelet tidigt i början på handlingen. Dead Space 2 har jag samma spinnande kamera bugg och där kunde jag inte ens fixa ini filen. As synd då det är 2 riktigt bra spel. Dead Space 3 funkar bra men är inte lika bra som de tidigare titlarna i serien.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Dead Space 1 är ett mästerverk

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

För mig gick det inta alls att lira spelet på PC då jag har den spinnande kamera buggen vilket gör det helt ospelbart. Kameran bara snurrar runt helt automatiskt. Försökte pula o trixa med ini fil och lyckades få kameran att sluta snurra men stötte på en osynlig vägg som gjorde att jag inte kunde ta mig vidare i spelet tidigt i början på handlingen. Dead Space 2 har jag samma spinnande kamera bugg och där kunde jag inte ens fixa ini filen. As synd då det är 2 riktigt bra spel. Dead Space 3 funkar bra men är inte lika bra som de tidigare titlarna i serien.

Hade samma bugg med dörren i första efter man får pistolen, v-sync på sen funkade det. Blir ett scriptat event som buggar ur med v-sync off.

Medlem

Om det är ett nytt dead space så kan man hoppas att dom går tillbaka till skräck, både tvåan och trean var långt ifrån lika bra som ettan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ase
Medlem

@jocksson: eftersom jag ej spelar med handkontroll på pc så funkade det ej.
På konsollen så startar jag bara film, spelat kanske 15 min totalt så konsoll för mig= en bökig blue ray spelare har en x-box x det enda som någonsin funkat med handkontroll är sidorullande spel & nhl & fotboll.

Medlem

Spännande! Dead Space var grymt bra.

Medlem

Nytt Dead Space hade varit riktigt nice. Gillade alla tre men tvåan var nog min personliga favorit. Aldrig varit så förtjust i hela silent protagonist grejen. Funkar bra i Metroid och Soulsborne men
i Dead Space var att ge Isaac en röst och personlighet en stor förbättring tycker jag.

Medlem

oohh Dead Space..
Underbart spel, förutom nr3..
Själv hoppas man att någon ska göra en remaster på Cold Fear
https://www.youtube.com/watch?v=b7wNivHPAaU

Medlem

Körde klart Dead Space 2 på PC i förrgår för säkert femte gången, ska köra trean igen även om det inte är favoriten. DS4 hade suttit riktigt fint.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Älskar Dead Space. Alla tre spele är mumma men tycker som många andra att 2:an är bäst.
Perfekt avvägning av action och skräck. Som filmen Aliens. <3

Medlem

Visade han sitt spel, inget som framgick iaf?

Medlem

Hittar inte ens tweeten nu, raderat? Sa han för mycket för tidigt då? Så spelet visades inte ikväll?

1
Skriv svar