Vad vill du se på Playstation 5-eventet i kväll?

Testpilot

Bloodborne & Demon Souls remasters.

Medlem

Hoppas på Starfield! Låt mig drömma.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av oswen71:

God of War 2, Kingdom hearts, Harry potter, Horizon Zero Dawn 2 samt se hur PS5 konsolen ser ut. 😀

Det blir en bra kväll jag är grymt hypad.

Ja! God of War 2 och Harry Potter hade gjort min kväll. . . La cucaracha!

Medlem

En prenumeration som är bättre än Xbox Ultimate.

Medlem

Jag vill se designen på konsolen samt uppföljare till PS4:ans största titlar. Horizon Zero Dawn 2 känns som en lågoddsare med tanke på att ettan får en PC-release nu i sommar. Perfekt för att få folk laddade inför en uppföljare

Medlem

Dragon Quest Builder 3


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Förövrigt får vi hoppas att presskonferensen är bättre på att motsvara våra förväntningar än Palmegruppens gjorde igår

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Känns osannolikt med tanke på publik i coronatider.

Så jäkla kul. Skrattade länge. Tack för den. 😂

Medlem

Jag hade velat se ett nytt Killzone.

Medlem

Remake på första Knack 🤣

Medlem

Bloodborne 2 som launch-titel så är 2020 räddat 😉
Men skulle inte bli ett dugg ledsen om det ”bara” blev en remaster på ettan!

Medlem

Får man se något av Horizon: Zero Dawn 2 är jag helnöjd. Allt annat är en bonus


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Vill se hur PS5 kommer att se ut. Vill gärna se ett nytt Silent Hill. Också gärna ett nytt Insidious. Och varför inte återuppta skräckspelsserien Forbidden SIren. Och även se 100% bakåtkompatibilitet för samtliga Playstation-spel som någonsin släppts. Men det lär väl aldrig ske.

Inaktiv

Jag tycker det är helt rätt att Sony skrotar den "mjuka" övergång som MS satsar på. Jag vill se vad konsolen kan leverera dag 1 och vill absolut känna generationsskillnaden ikväll.

Så jag vill se PS5, med allt vad det innebär.

För övrigt rätt taggad faktiskt. Såg bara sammanfattningen på MS kväll och den verkade inte alls leverera, tyvärr. Men ikväll blir det en kall eller två och sitta uppe!

Medlem
Medlem

God of War 2 och nya titlar!

Dex
Medlem
Skrivet av anon_326114:

Jag tycker det är helt rätt att Sony skrotar den "mjuka" övergång som MS satsar på. Jag vill se vad konsolen kan leverera dag 1 och vill absolut känna generationsskillnaden ikväll.

Så jag vill se PS5, med allt vad det innebär.

För övrigt rätt taggad faktiskt. Såg bara sammanfattningen på MS kväll och den verkade inte alls leverera, tyvärr. Men ikväll blir det en kall eller två och sitta uppe!

Tror nog inte man ska hoppas för mycket på spelen som kommer nu till årsskiftet rent prestandamässigt då dom flesta av dom nog inte är designade från början till PS5. Tror inte devkitet har varit ute i flera år hos utvecklarna så dom har kunnat utveckla spelen så mycket för den nya generationen.

Brukar oftast ta ett tag innan dom tyngre spelen kommer. Men man kan hoppas att man har fel

Medlem

gameplay skulle jag nog vilja se....

Medlem

Vilket som av God of War 2, Horizon zero dawn 2 och spider man 2 duger fint. Sen riktig gameplay från något spel så man får se vad ps5an går för. Även designen skulle vara kul at se.

Dex
Medlem
Skrivet av neocon:

Om inte devkit så åtminstone en spec att gå efter. Killzone Shadow Fall släpptes samma dag som PS4 och är fortfarande grafiskt imponerande. Tror definitivt att Sony visar upp spel idag som säljer den hypade SSD-arkitekturen.

https://youtu.be/jbhZUmk9f9k

Ja jag hoppas helt klart att jag har fel!
Försöker bara hålla nere mina förhoppningar efter att jag blev rätt besviken av Microsofts event för någon månad sedan där dom visade spel.

Men får hoppas att Sony har lärt sig av det eventet!

Medlem

Utöver de titlar som redan nämnts i tråden så hade en Remake av "WarHawk" varit skoj att se.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ett nytt Syphon Filter hade varit en rejäl (men positiv) överraskning. Utöver det hoppas jag få se Horizon Zero Dawn 2, kanske ett nytt Ratchet & Clank och ett nytt Gran Turismo för att nämna några.

Medlem

Så jävla pepp inför ikväll alltså! Ser verkligen mest fram emot HZD2 och Elden Ring, men är inte säker på att man kommer få se något från sistnämnda dock. Annars såklart själva konsolen, pris och spikat release-date!! HYPE!!

Medlem

Just i skrivande stund är jag mest nyfiken på hur konsolen ser ut, samt prisbilden och givetvis är det kul om de visar gameplay också


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Jag vet att det inte kommer ske, men ett överrasknings-tillkännagivande av TES VI och att det släpps 2021. Och att det där andra spelet från Bethesda, Star-någonting, kommer i jul.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Avstängd
Skrivet av mh76:

Vill se hur PS5 kommer att se ut. Vill gärna se ett nytt Silent Hill. Också gärna ett nytt Insidious. Och varför inte återuppta skräckspelsserien Forbidden SIren. Och även se 100% bakåtkompatibilitet för samtliga Playstation-spel som någonsin släppts. Men det lär väl aldrig ske.

Jag vill tro på att Sony sneglar på att bygga ut sin bakåtkompatibilitet.
Om inte fysiskt så digitalt.
Vill tro på att dem sneglar på rivalerna och ser vad dem har för sig inom den fronten.
Och därefter kan dem bestämma sig för att bygga ut det en del.

Medlem

Jag hoppas såklart att de fläskar på med stora utannonseringar i stil med Horizon 2, God of War 2 och Spiderman 2, men så länge de visar en handfull nyheter, visar hur konsolen kommer se ut och inte pratar om bakåtkompatibilitet (jag vill inte spela mina gamla spel, jag vill ha nya) så är jag mer än nöjd.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Nytt GoW så klart, det förra var nått av det bästa jag spelat! Hoppas ju självklart också på att få se Elden Ring! Horizon är inte så viktigt för mig men tippar det kommer.

Medlem

Gärna ett nytt Crash Bandicoot. Har kommit lite ny merchandise och för rätt längesedan släppte Playstation en reklamfilm där man såg en ny version av Aku Aku masken...

Medlem

Hoppas på nya intressanta spel vilket är främsta orsaken till att köpa en PS5 för mig. Ett nytt Silent Hill vore ju dock inte dumt.

Skrivet av bickelito:

En Dark earth remaster vore chockerande, likaså något med tentakelsex inblandat. Hua!

Det spelet var ljusår bättre än det extremt överskattade Resident Evil. En uppföljare kunde vara skoj.

123
Skriv svar